Freiberg Roman

Dokument Láska pod kapotou je Rychle a zběsile po česku s výživným sociálním podtextem

Kromě dostatečně výrazných lidských objektů je snímek divácky atraktivní podívanou také zásluhou výběru hudby či díky překvapivě dravě a dynamicky natočeným závodům.

Hororová komedie Shoky & Morthy se naváží do největších zločinců současnosti – youtuberů. Kozub, Štáfek i Magnusek jsou výborní!

Nejsilnější stránkou Fehuova aktuálního díla je pohled na youtubering a především na jeho představitele.

Krimikomedie Ubal a zmiz je českým pokusem o stylový nářez v duchu Guye Ritchieho. A vůbec ne špatný!

Film se nese v příjemně uvolněném černohumorném duchu, tvůrci netlačí příliš na pilu, „pouze“ se snaží kvalitně odvyprávět jednu docela chytře a zábavně napsanou historku.

Černá komedie Mstitel je plná podvratnosti, absurdit a alkoholu. Její odvaha nepodbízet se většinovému publiku zasluhuje úctu

Není to film, jenž bych měl potřebu někdy vidět znovu, jeho zhlédnutí ale rozhodně nelituji, protože z hlediska současné české kinematografie jde o příjemné zpestření.

Komedie Matky spíše než smích vyvolává depresi. Diváky od rodičovství spolehlivě odradí

Jako komedie Matky příliš nefungují (což je samozřejmě velmi subjektivní) a na kvalitní vztahové či rodinné drama mají příliš povrchní a nedotažený scénář.

Krimi seriál Hlava medúzy by neoslnil ani v dobách Detektiva Martina Tomsy

Jde o otravnou, hloupou nudu, která nemá divákovi, rozmazlenému množstvím různými způsoby atraktivních zahraničních kusů, co pozitivního nabídnout.

Zrádci poskytují svébytný obraz boje s drogovým byznysem v současném Česku

Kromě výživných a pamětihodných hereckých výkonů problematickou a diskutabilní formu stejnou měrou kompenzuje dobře rozehraný a velmi atraktivně se vyvíjející scénář.

Havel – klasický životopis, nebo něco víc?

Je Havel dobrý filmový životopis? Ano. Je ale i výjimečným či progresivním filmem, o němž by se mělo učit na filmových školách? To asi bohužel ne.

Šarlatán – Ivan Trojan, Josef Trojan a lahvička s močí. Jak dopadlo ambiciózní drama vynikající režisérky?

Na Šarlatánovi osobně asi nejvíce oceňuji snahu ústřední postavu nevykreslit jednostranně a pouze ji tak mramorizovat.

V síti – Dokument hodný pozornosti, nebo jen honba za senzací?

Vít Klusák vyhmátl další palčivé téma. Na jeho zpracování se však nekouká zrovna lehce.

Dokument Králové videa je láskyplným ohlédnutím za bizarní dobou amatérského rychlodabingu

Tento počin má hodnotu jak pro (nejen) filmové historiky, tak i pro běžné fanoušky. A navíc je to fajn legrace.

Bábovky

Hlavní problém filmových Bábovek je v samotné látce, která i přes očividnou snahu zkrátka nedokáže dostát svým příliš velkým ambicím.

Bourák – zdařilá černá komedie, nebo nesourodý blábol?

Bourák je zkrátka jeden velký bordel. Žánrový, stylistický i tematický.

„Současným českým filmům chybí světovost,“ říká Tereza Polachová z českého HBO

S vedoucí původní dramatické tvorby českého HBO jsme si popovídali o jejich seriálové produkci, neduzích současné české kinematografie, oblíbených filmech a dalších tématech.
pixar

Filmový publicista a recenzent webu Kinobox.cz

Studoval Humanitní vědy na Filozofické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Jako filmový publicista a recenzent začal působit v roce 2014 na webu StudentPoint.cz. Od roku 2019 je stálým redaktorem filmového webu Kinobox.cz, kde se věnuje informování o novinkách ze světa filmu a televize, recenzování filmů a seriálů, tematickým článkům a rozhovorům. Členem Sdružení českých filmových kritiků je od roku 2020.