Freiberg Roman

Havel – klasický životopis, nebo něco víc?

Je Havel dobrý filmový životopis? Ano. Je ale i výjimečným či progresivním filmem, o němž by se mělo učit na filmových školách? To asi bohužel ne.

Šarlatán – Ivan Trojan, Josef Trojan a lahvička s močí. Jak dopadlo ambiciózní drama vynikající režisérky?

Na Šarlatánovi osobně asi nejvíce oceňuji snahu ústřední postavu nevykreslit jednostranně a pouze ji tak mramorizovat.

V síti – Dokument hodný pozornosti, nebo jen honba za senzací?

Vít Klusák vyhmátl další palčivé téma. Na jeho zpracování se však nekouká zrovna lehce.

Dokument Králové videa je láskyplným ohlédnutím za bizarní dobou amatérského rychlodabingu

Tento počin má hodnotu jak pro (nejen) filmové historiky, tak i pro běžné fanoušky. A navíc je to fajn legrace.

Bábovky

Hlavní problém filmových Bábovek je v samotné látce, která i přes očividnou snahu zkrátka nedokáže dostát svým příliš velkým ambicím.

Bourák – zdařilá černá komedie, nebo nesourodý blábol?

Bourák je zkrátka jeden velký bordel. Žánrový, stylistický i tematický.
pixar

Filmový publicista a recenzent webu Kinobox.cz

Studoval Humanitní vědy na Filozofické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Jako filmový publicista a recenzent začal působit v roce 2014 na webu StudentPoint.cz. Od roku 2019 je stálým redaktorem filmového webu Kinobox.cz, kde se věnuje informování o novinkách ze světa filmu a televize, recenzování filmů a seriálů, tematickým článkům a rozhovorům. Členem Sdružení českých filmových kritiků je od roku 2020.