Gregor Jan

Vydařený český film Chata na prodej se vrací na místo, kde byl svět ještě v pořádku

Je radostí sledovat více méně mainstreamovou českou komedii, která je vystavěná chytřeji, než se může zdát na první dojem,…

Český film Mars je odvážný, navzdory kulisám by lépe vyzněl v divadle

Mars režiséra Benjamina Tučka je ten typ snímku, který diváka nenechá chladným.

Sehraní parťáci Lábus s Dejdarem ve filmu Kluci z hor působí přirozeně a nenuceně

Režisér Tomáš Magnusek se konečně obstojně naučil řemeslo. Kluci z hor jsou jeho prvním filmem, který snese přísnější měřítka.

Film Věčně tvá nevěrná posouvá sexismus na další úroveň. Dobrého na něm není vůbec nic

Vykresluje myšlenkový obzor stárnoucích mužů, již upřímně nechápou, že doba se změnila a že chlap klátící milenky jak na běžícím pásu není borec, ale…

Film Pepa mohl být dobrá cynická komedie. Místo toho staví pomník mužskému chcípáctví

Úspěch filmu založeného na pohledu vypravěče stojí a padá s tím, jestli je možné hlavnímu hrdinovi fandit anebo s ním aspoň soucítit.

Havelkův režisérský debut se povedl. Film Hastrman podle Urbanova románu je překvapivě vyzrálý

Simona Zmrzlá je coby femme fatale přesvědčivá a její provolání „já nepatřím nikomu“ se trefuje do zeitgeistu počátku století.

Troškovy Čertoviny inspiroval Anděl Páně. Postavy jsou ale podobné spíš těm z Babovřesk

Pohádka je už v základu na jednom lidském hříchu postavená: námětem totiž vcelku bezostyšně vykrádá jednu z nejpopulárnějších pohádek porevoluční éry, Anděla Páně.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dramaturg ČT:D, občasný filmový recenzent pro Aktuálně.cz

Pět let působil jako filmový publicista Respektu. Potom byl krátce redaktorem a delší dobu pravidelným přispěvatelem serveru Aktuálně.cz. Tam ještě občas rekreačně píše, aby nevyšel ze cviku. Nyní ale přešel na druhou stranu barikády a pomáhá na svět různým televizním projektům coby dramaturg na Déčku.