Hejdová Irena

Tři nové české filmy, které musíte vidět: proč stojí za to jít do kina na Il Boemo, Světlonoc a Běžná selhání

Il Boemo, Světlonoc, Běžná selhání. Každý z těch filmů je úplně jiný. Přesto mají mnoho společného.

Nová česká pohádka Princ Mamánek. Ale je vůbec pro děti?

Princ Mamánek je přes všechny neobratnosti jednou z nejzajímavějších domácích pohádek poslední doby.

Sex, vražda a docenti: Jaké je skutečné pozadí Hřebejkovy minisérie Pozadí událostí?

Nová televizní minisérie Jana Hřebejka, zasazená do fotogenického prostředí olomoucké univerzity, tak trochu klame tělem.

Nejdražší český velkofilm všech dob vstupuje do kin. Jan Žižka útočí testosteronem i brutalitou

Na první pohled velkofilm Petra Jákla vypadá jako hollywoodský snímek. Od prvního zpomaleného záběru cválajícího koně, který podkresluje dunící hudba.

Filmový labyrint Arvéd: „Koho mám ďáblovi ještě předhodit?“

Arvéd je fascinující výpravou do svůdné přitažlivosti zla a ďábelského pokušení přidat se na jeho stranu.

Sex, drogy a rap! PSH ve Varech ukázali odvrácenou stranu slávy

Film nahlíží za kulisy jednoho velkého úspěchu – a vcelku nemilosrdně odhaluje, co všechno za podobným úspěchem může stát.

Televizní portrét Ivety Bartošové: pohladí, i když nekousne

Příběh Ivety Bartošové ožívá v třídílné televizní minisérii na Voyo. A s ním i obrazově skvostně zrekonstruovaná éra 80. let.

Dinosauři už vymřeli. Tupé české komedie je mohou následovat

Nový snímek už jen vykrádá sám sebe. A činí to formou tak neinvenční, že i divácké masy musí prohlédnout kalkul, který tenhle film vrhl do českých kin.

Lavi válí! Přes 200 tisíc diváků, ale vstup bez občanky zakázán

Lavi je nejen génius a dylina, ale řítí se kiny jako lavina, slovy hitového ústředního songu snímku Vyšehrad: Fylm.

Poslední závod: A pak že v Česku nemáme hrdiny

Dramatický příběh lidského zápasu. Velkolepé scenérie českých hor. Dunící hudba a dynamický střih.

A teď tu pohádku o devadesátkách, Karle Rodene!

Promlčeno je ambiciózním pokusem vnést do českého filmu zde příliš neviděný vážný tón a thrillerový žánr.

René slaví padesátku: co si se svobodou počít?

Na rozdíl od jiných filmových pokračování toto v mnohém překonává i originál.

Gól! Do kin vstoupil budoucí hit roku: drzý a hrdě buranský Vyšehrad

Vyšehrad: Fylm je nekorektní až hrůza. Ale zároveň lze předpokládat, že to bude právě tenhle film, kterému se podaří přitáhnout diváky zpátky do kin.

Z mé postavy mi bylo zle. I když jsem ji sama napsala, říká Hana Vagnerová o Hranicích lásky

„Tolik nahá jsem ještě nikde nebyla. Ale bylo samozřejmě těžké se vůči té nahotě vzpírat, když jsem si ji tam sama vymyslela,“ říká Hana Vagnerová.

Banger, Slovo a další nové filmy už míří za diváky. Jděte do kina, než vypnou topení

Proč se do kin hrne tolik filmů najednou a jak s návštěvností kin zamává finanční a energetická krize?

Karlovy Vary startují. Přinesou spásu českému filmu?

Jak český film dostat z dlouhotrvající krize? Tři mladí čeští režiséři nabízejí cestu.

Zemřel Josef Abrhám. A s jeho odchodem nastal i konec starých časů

Abrhám vstoupil do historie domácí kinematografie díky dlouhé řadě dnes už nesmrtelných rolí.

Zlo nad zlato. České pohádky nejsou ani černobílé, pouze bílé

České děti se na dráhu diváků filmového braku důsledně připravují už odmala.

Použít ten minulý čas je hrozné… Filmový svět vzpomíná na Evu Zaoralovou

Královnou českého filmu byla nepochybně Eva Zaoralová. Jak na ni vzpomínají její kolegové a v čem tkvěla její výjimečnost?

Nová platforma FAMU nabízí archiv studentských filmů. Jaké byly první pokusy Věry Chytilové, Tomáše Vorla či Jana Svěráka?

Pražská FAMU slaví 75. výročí vzniku školy zábavným výletem do vzdálené minulosti i té nejaktuálnější současnosti české kinematografie.
irena

Vedoucí kulturní rubriky Deníku N

Vede kulturní rubriku Deníku N. Prošla redakcemi Aktuálně, Hospodářských novin a Týdne, přispívala též do Seznam Zpráv a Heroine. Je autorkou scénáře filmu Děti noci, televizních docusoapů Čtyři v tom a Navždy svoji a filmu V nejlepším zájmu dítěte. Je držitelkou několika scenáristických cen. Publikuje také povídky a je autorkou dětských knih Červené klubíčko, Nedráždi bráchu bosou nohou a Skutek utek. Vystudovala FHS UK a scenáristiku a dramaturgii na FAMU.