Koutesh Marek

Vzestup dlouhých animáků

 Snímek pro dětské publikum vychází z národní tradice, srozumitelný je ale univerzálně.

Pardubických 39 °C

Zbraní a zároveň slabinou Hospodářského snímku je pak jistá ideová rozostřenost. 

Varový plán obnovy

Režisér Robert Hloz má jistý smysl pro rytmus vyprávění, jeho svět mu ale nedovoluje realizovat komplikovanou zápletku. 

Smrtelně umělecké relace

Je to dílo, které respektuje dějiny média. Oslavuje alternativní kinematografii a osvěžuje tu naši domácí.

Spletité doupě esoteriky

Arvéd až do úplného konce vzbuzuje zájem – do posledního záběru hledáme nápovědu, která by podala vysvětlení.

Kdyby radši hořelo

Rybanský ono zaklínané společenské zrcadlo nastavuje způsobem, který nezapomíná na různorodost komunit i individuální lidské cíle.

Jan Žižka – dějiny českých zemí očima zatracených

Jákl se krotí (nebo byl zkrocen), přesto neodolá každé příležitosti k fyziologicky nepravděpodobným brutalitám. Tato složka funguje velmi dobře.

Párty Hárder: Summer Massacre – nechutná jízda humanisty Řezníka

Humor funguje díky Pohlově talentu pro načasování. Odvíjí se ze znalosti kontextu a zařazení vtipů do (ne)vhodných scén a sekvencí.

Nejlepší filmy 2022

Nejlepší filmy roku podle redaktorů Filmu a doby.

Každý film chce odvahu

Vznikl manifest nového českého filmu. Tři čeští filmaři publikovali texty, v nichž nastiňují vizi perspektivní kinematografie.

Už žije český film?

Jak upřímně naplňují filmaři a kritici filozofii svých organizací?
prof1 (1 of 1)

Filmový redaktor časopisu Artikl a Moviescreen.cz

Vystudoval obor Filmová věda na FF UK. V průběhu studií přispíval do kulturních rubrik Aktuálně.cz a webu ČT24. Sedm let působí jako redaktor na stránce Moviescreen.cz. Ke kinematografii se pravidelně vyjadřuje v měsíčníku Artikl a občasně přispívá do časopisu Film a doba. Od roku 2022 pracuje ve festivalovém oddělení FAMU.