Sladký Pavel

Nový film Jana Hřebejka Výjimečný stav selhává na několika rovinách a staví na stereotypech, shrnuje kritik

Dost špatný film, který ukazuje, že Jan Hřebejk je konformní režisér, což není dobrá výchozí pozice pro satiru.

Výjimečný stav. Hřebejk natočil trochu sitcom, trochu dezinformační satiru a hodně špatnou komedii

Jako komedie i jako výpověď o dezinformacích film selhává na mnoha rovinách.

Amerikánka. Kaleidoskop, nebo labyrint? O paměti, kostýmech, nezlomnosti a obrazech v Taušově novém filmu

Stylizovaný, dlouho připravovaný, expresivní film plný referencí, pro který je celkový étos důležitější než příběh nebo některé souvislosti?

Ještě nejsem, kým chci být. Český film roku je fascinující portrét i nejsoučasnější cesta půlstoletím

Film jako málokterý jiný v domácích podmínkách nabízí obraz minulých dekád se zcela současným pocitem, skrze osobní hledání a zachycenou intimitu.

Filmová Amerikánka je kaleidoskop ze života holky, kterou nedostali

Tauš vrhl všechnu sílu do intenzivních obrazů a s nimi uspěl. Celek je ale spíš kaleidoskop ze života plného útrap.

V Mordu je talent. Český debut zve publikum na rodinnou zabijačku v pohraničí

Martinec „jen“ velmi dobře navazuje na tradice českého filmu včetně novovlnných a působí současně.

Film Vlny má za hrdinu novinářskou práci, snad až příliš. Dění doby trochu zjednodušuje

Není to dokudrama. Příběhy postav mísí, případně si nějakou přivymyslí, do značné míry s cílem heroizovat své hrdiny a hrdinky.

Mord je autentický film s výbornými herci i neherci. Cením si toho, že smrt je jedno z témat

Je to film, který má pochopení pro své hrdiny a hrdinky, i když jsou to lidi chybující.

Dává nám to celé ještě smysl? Film Hello, Welcome zachycuje herečky v nejistotě

Bez scénáře s větším dramatickým vývojem postav a přesahem z filmařské bubliny novinka těžko oslovuje publikum nějak zvlášť intenzivně.

Na filmu Hello, Welcome vnímám mnohé rezervy, ale je poctivý. Na letní zhlédnutí smysl má, hodnotí kritik

Je to film o filmovém prostředí a filmovém byznysu. Disponuje určitou autenticitou, je to takový křehký letní zážitek.

Filmový Zahradníkův rok uvízl mezi bonmoty Karla Čapka, komedií o bezpráví a zahradní lyrikou

Výsledný film prostě působí dojmem, že se v něm možná sešlo příliš mnoho elementů, které se nepodařilo sjednotit.

Tereza Ramba hraje dobře, ale Zápisník alkoholičky přesto nestojí za moc

Proč se tedy film s podstatným námětem, navíc odvinutý od osobní zkušenosti, nepovedl? Jednoduše kvůli scénáři Marty Fenclové a režii Dana Svátka. 

Závod ke dnu české ‚romantické‘ komedie má novou vítězku. Je to Eva Toulová

Většina záběrů je statická, vznikly prostým postavením kamery do pozice, před kterou se pak odehraje ochotnická scénka.

Havlovskému sentimentu mladší generace neporozumí, hodnotí kritik dokument Tady Havel, slyšíte mě?

Předkládá osobnost Václava Havla, jeho náturu a jeho postoje k různým situacím spíš než nějaký intelektuální nebo politický odkaz.

Tady Havel, slyšíte mě? Nový dokument usiluje o revival sympatií k pravdě, lásce a Václavu Havlovi

Pokud by tvůrci stáli o re-evaluaci a znovuoživení Havlova odkazu, bylo by třeba méně vzpomínání a méně láskyplné péče o přetrvání osobní aury.

Hranice Evropy

To je velmi pozoruhodný film, který navazuje na snímek Hranice práce.

Česká romantická komedie Sladký život vaří tu nejsladší marmeládu ze stereotypů

Pro Sladký život je vše jen prostředkem k bezstarostné romanci. Nejen mezilidské vztahy, ale třeba i bezdomovecká situace, ztráta blízkého nebo narkolepsie.

Odfláknutá buranská komedie Rudolfa Havlíka pohrdá diváky. Franta mimozemšťan v deseti bodech

Komedie režiséra Rudolfa Havlíka má 101 minut. A to je přesně o 101 minut víc, než by bylo tak akorát.

Franta mimozemšťan je buranská komedie připomínající Troškovy filmy. A ne v tom pozitivním smyslu, shrnuje kritik českou novinku

Franta mimozemšťan připomíná i svým obsazením Troškovy Kameňáky, sází na nejnižší jmenovatele, aby přitáhl diváky.

Každý, kdo si to dá, do sedmi dní zemře! Seriál Adikts vypráví o drogách jako fake superschopnostech

Sedlákova snaha hnát formu i expresivitu vždy na nějakou novou hranu a snažit se, aby to feelovalo mladé publikum, je v domácích poměrech dost ojedinělá.

Přišla v noci láká na herecké výkony, Tonda, Slávka a kouzelné světlo navazuje na loutkovou tradici a nechybí mu současná citlivost

Přišla v noci ukazuje, jak by mohla vypadat česká komedie, nevsází na diváckou jistotu. Tonda, Slávka a kouzelné světlo je příběhem o přátelství a fantazii.

Art týden: dokument Jiříkovo vidění

Filmu si i přes výhrady cením.

Hrdost na nositelství odkazu nestačí. Bratři ukazují příběh Mašínů dramaticky a zdánlivě střízlivě

Bratři neselhávají v dramatickém líčení útěku. Ale i velmi dramatické filmy dokážou nabídnout hutnější potravu pro přemýšlení.

Animovaný film Tonda, Slávka a kouzelné světlo okouzlujícím způsobem aktualizuje loutkovou tradici

Režisér a výtvarník Filip Pošivač v novém filmu rozvíjí nejlepší tradice české animace pro děti a rodiče. Je to pastva pro oči.

Bizarní jednohubky. Film O malých věcech vypráví historky o hrách v mezilidských vztazích

Šafařík se představuje minimálně jako schopný scenárista a režisér s citem pro dialog a herce. 

O malých věcech: civilní herectví s bizarním scénářem je v českém filmu příjemná změna, říká kritik

Film je po herecké i scenáristické stránce a drobným překvapením, které se v každé epizodě skrývá, nápaditou podívanou.

Šťastně až na věky: dokument o hledání ideálního vztahu v různém partnerském uspořádání

Síla tkví v tom tématu, prakticky každý divák bude cítit sympatie nebo antipatie k jednotlivým postavám.

Velké nic: Dokument o pandemii covidu zachycuje úsměvné paradoxy i tragické ztráty

Tragikomedie o covidu nabízí absurdní situace i meditativní tendence.

Velké nic je covidový dokument rozkročený mezi komedií, rekapitulací a meditací

Na Velkém nic je přesto nejzajímavější, že poskytuje možnost ohlédnout se za zvednutou vlnou vášní s odstupem.

Vyšetřovatel i Kuciak: České dokumenty představí vzpomínky na válečné zločiny i investigativní dokumentaristiku

Film je úvahou nad spravedlností, nad rozdíly v jejím vnímání a také nad rolí mezinárodního společenství na Balkáně.

Pět modelů (ne)štěstí. Nový dokument Šťastně až na věky pozoruje různé typy partnerských vztahů

Film působí dojmem, že vznikl na návštěvách u jednotlivých lidí vždy po zhruba tři čtvrtě roce, bez ohledu na to, jak se zrovna vyvíjela situace.

Česká averze vůči Ukrajincům. Film vypráví o společnosti viníků a obětí

Blaškův pokus o kritický pohled na život u nás se obejde bez autorské manipulace divákem a bez černobílého vidění.

Přece to tu komunistům nenecháme. Nový Král Šumavy chce narovnat historii

Představuje další Ondříčkův pokus o kultivovaný mainstream, stavějící na žánrovém vyprávění a napětí.

Opravdu špatná zpráva o čemkoli. Film Civilizace je falešným mudrováním a křikem na mraky

Snímek je skladištěm přemoudřele pronášených floskulí a místem, kam Petr Horký „bilančně“ umístil rozhovory se slavnými lidmi.

Kdyby radši hořelo: Kritický a satirický obraz malosti a manipulování s informacemi

Není to jednoduchá satira, které bychom se zasmáli a mohli bychom na ni snadno zapomenout. V tom je síla tohoto filmu.

‚Roztočené kolo vulgarit, banalit a satiry.‘ Úspěchu filmu Vyšehrad nahrává podle kritika pandemie a válka

Proč hloupý a vulgární fotbalista Lavi diváky tolik táhne? A co jeho úspěchu nahrává? Ví filmový kritik Pavel Sladký.

Příběhy obyčejného hereckého šílenství. Krobotův film není bez chyb

Velká premiéra má kolísavé tempo a ztrácí švih i osten. Zdařile graduje různé mikrosituace, pak na ně ale neumí navázat.

Česká komedie Vyšehrad: Fylm

Komedie s „hovadným“ humorem.

Je čas, aby ses probudil

Film Václava Kadrnky radikální až asketicky spirituální filmovou formou uvažuje nad odcházením ze života a prožíváním lidské konečnosti.

Promlčeno: Zajímavý námět i působivou žánrovou atmosféru nového českého thrilleru narušují komediální vložky

Film potvrzuje, že Robert Sedláček je režisér orientovaný hodně na herecké výkony, na vedení herců a společenská témata.

Nestojí o lidi, i když jim má pomáhat. Melíšková hraje svéráznou zdravotní sestru

Podezření vystupuje z řady jako přesvědčivě odehrané psychologické drama vycházející z komplexní situace.

Komická společnost bez strojvedoucího

Havelkova komedie sází na to, že se české publikum rádo směje samo sobě – dokud to je bezpečné a nenutí ho to k sebereflexi.

Rozum ani síla nestačí. Portrét Kamila Fily v dokumentu Martina Marečka vzbuzuje diskuse

Namísto krize maskulinity vidím v Síle Marečkův portrét krize života, ve kterém ambice byly nadřazeny péči o blízké a skrze ně o sebe samotného.

Nová komedie s Lukášem Vaculíkem a jezevčíky dopadla tragicky

Nová česká komedie snahu zalíbit se divákům kombinuje s amatérskými nedostatky na všech úrovních.

Kryštof

Vnímám to jako film s dobrou myšlenkou, který se ne úplně povedl při samotné realizaci. Film trošku trpí důrazem na vnějškovost.

Lidi krve

Film, který má v sobě spoustu expresivity a chce zasáhnout diváka nekompromisností. Výsledek je ale rozpačitý.

Cesty Kryštofovy jsou chaotické a nevyzpytatelné

Slabý scénář, silné momenty atmosférotvorné kamery a nelehké herecké úlohy, pojaté spíše vnějškově. Rozporuplný dojem.

Jan Jedlička: Stopy krajiny

Stopy krajiny jsou tipem pro diváky, kteří nespěchají a dokážou ocenit vizuální stránku filmu.

Domácí násilí jako mýtus i videohra

Po zhlédnutí Žab bez jazyka se vkrádá na mysl, že divadelní inscenování absurdního dramatu na stejné téma takřka v havlovské tradici by vyznělo mnohem lépe.

Renčova detektivka s Čvančarovou vrší náhody, dialogy šustí papírem

Není jasné, jestli si tvůrci z postav utahují, nebo počítají s hodně nedovtipným publikem.

Známé tváře řeší mordy první republiky. Zločiny Velké Prahy jsou odbyté

Vzniklo dílo, které spoléhá na nepříliš bystré diváky, známé televizní tváře, nostalgii po starých časech a populární kriminální žánr.

Výpravná ilustrace historie a oportunismu

Ve srovnání se svými ambicemi je Krajina ve stínu poněkud mechanickým portrétem lidí ve víru dobových zvratů.

Herec

Tematicky to je seriál zajímavý a důležitý, ale režie byla až příliš přepjatá. Seriál je v řadě postav až zbytečně černobílý.

Králova řeč po česku

Herecké výkony jsou celkově solidní a udržují film v poloze sice intelektuálně banálního, ale mainstreamově přijatelného vypravěčství.

Od sexuálních predátorů k mediální gramotnosti

Jen v několika málo případech se českému porevolučnímu dokumentárnímu filmu podařilo vyvolat intenzivní společenskou debatu.

Paradoxy zla

Je pozitivní zprávou, že film, který se na reflexi univerzálních témat podílí, ze sebe dokázala po delším čase česká kinematografie vydat.

V síti. Sledování dokumentu mě proměnilo ve znuděného voyeura, říká filmový publicista

„Je to zmnožování obrazů, které nás samozřejmě emocionálně zasahují, ale jejich množství už nijak nerozšiřuje smysl řečeného,“ míní Lukáš Jirsa.

Zápas s řečí dějin

Po Janu Palachovi a TV seriálech Bohéma a České století se Sedláček rýsuje jako režisér se zájmem o historické svědomí…

Šváb v pivu, lidstvo v hmyzu. Poslední film Jana Švankmajera

Jestli funguje celkový koncept pro někoho jiného než pro zaryté fanoušky autorova klasického stylu?

Berlinale blog. Na českou účast můžeme být hrdí díky filmu Až přijde válka

Slovenská domobrana, český režisér. Znepokojivý dokument Jana Geberta, uváděný na 68. ročníku filmového festivalu Berlinale, pojednává o mimořádně aktuálním evropském tématu.

Chuť moci zn. střední Evropa. Snímek Mečiar zahájil jihlavský festival dokumentárních filmů

Není to portrét jenom jednoho politika Mečiara, ale ukazuje tendence, které on zosobnil v 90. letech.

Křehký domov. Virtuální a smíšená realita jako cvičení v empatii

O Křehkém domově, proruské reakci na instalaci, ale i trendech ve VR vedeme v novém díle podcastu rozhovor s Ondřejem Moravcem.

Světýlka jsou film, který vás skutečně dostane do vašeho dětství, přibližuje herečka Elizaveta Maximová

Moderátoři Hanka Shánělová a Pavel Sladký mluvili s herečkami Elizavetou Maximovou a Martinou Jindrovou.

Při natáčení vidím jen mlhu. Půlku štábu vůbec neznám, směje se představitelka nevidomé dívky

Herci Josefína Prachařová a Tomas Sean Pšenička společně doprovodili na karlovarský festival chystanou desetidílnou sérii Ratolesti, která je volným pokračováním seriálu Ochránce.

Dáša čte Oldovi scénáře. Nakázala mu, aby ve filmu hrál, říká o Zahradníkově roce režisér Havelka

Je to komedie, drama, nebo dramedie? A proč v něm Oldřich Kaiser nemluví? 

S filmem Plevel míří do Cannes. Obklopují mě lidi, kteří hoří pro animaci. To mě inspiruje nejvíc, říká Pola Kazak

Krátký animovaný film Plevel od Poly Kazak se bude jako jediný český film promítat v Cannes, v sekci La Cinef.

V Polsku mi řekli, že ze mě nic nebude. Anna Wowra na FAMU zaujala filmem Jsme v tom spolu a připravuje scénář o potratech v Polsku

Anna Wowra, třicetiletá polská studentka pražské FAMU, vloni zazářila filmem Jsme v tom spolu.

Jiřího Trnku mám pod kůží, říká Filip Pošivač v rozhovoru o filmu Tonda, Slávka a kouzelné světlo

O filmech, barvách, trnkovské i mijazakiovské inspiraci, ilustrátorské kariéře, vztahu k přírodě a vyprávění příběhů pro děti a jejich rodiče.

Točí film o rozhlase a sovětské invazi. „Tehdy se lidé začínali bavit, nemazali se s tím,“ říká režisér Mádl

„Měl jsem i možnost dělat Vlny dřív, ale netroufl jsem si na to. Chtěl jsem mít před tím natočený ještě jeden film,“ říká režisér.

Postavy se mi nikdy nevymkly z rukou, ale objevuji v nich sama sebe, popisuje herečka Barešová

„Začátky v rozhlase byly tvrdé, protože jsem strašně špatně četla nahlas,“ vypraví Denisa Barešová

Snímek Brutální vedro je o úzkosti, které čelí mladší generace, říká filmový režisér Hospodářský

Důležité je o pocitu úzkosti mluvit, být otevřený a nestydět se ho sdílet a čelit mu, radí režisér snímku Brutální vedro Albert Hospodářský.

Bojujeme s předsudky. Filmové fondy by měly mít v ženy větší důvěru, apelují producentky

„Snažíme se upravit filmové prostředí ženám tak, aby mohly být mámy a zároveň se nemuseli vzdát své práce,“ vysvětluje producentka Maja Hamplová.

Olmo Omerzu: Spiritualita, dokument i inteligentní mainstream. Různorodost festivalových snímků mě překvapila

Filmový režisér Olmo Omerzu letos svůj film na karlovarském festivalu neměl, zato se však chopil role porotce hlavní soutěže.

Ženy mají dnes ve filmovém průmyslu větší šanci uspět s krátkometrážními animacemi, soudí výtvarnice

„Pro ženy není tak snadné prorazit ve velkých kreativních rolí jako kameramanka, režisérka,“ popisuje výtvarnice Diana Cam Van Nguyen.

Umění je práce jako každá jiná. V Česku se schyluje k protestům jako v USA, míní filmoví tvůrci Zeithammerová a Klein

„Bude se muset najít společný hlas, aby měli lidé v kultuře pro práci trochu bezpečný prostor,“ říká režisér Tomáš Klein

Vetřelec může být muž v masce, anebo vaše tchyně. Važte si jich, smějí se tvůrci snímku Přišla v noci

Postavu invazivní tchyně jsme postavili jako archetyp. Simona Peková ji dotvořila svojí osobitostí, přibližuje Jan Vejnar.

Electra je mozaika traumat, paměti, fantazie a reality. Daria Kashcheeva o svém půlhodinovém velkofilmu

Smršť vizuálních nápadů a tematických rovin rozvíjejících téma Elektřina komplexu. To je Electra od režisérky a animátorky Darii Kashcheevy.

Anna Kareninová, nalezena tím, koho hledá. S Petrem Michalem o jeho debutu

Petr Michal vysvětluje, jak film vznikl, jaké bylo natáčení na 16mm materiál a také se ohlíží za studiem na rozhádané FAMU. 

Unáší mě východní proud. Martin Kuba o filmu Vinland, Ukrajině a pocitu cizince

S režisérem Martinem Kubou o filmu Vinland i jeho společenských souvislostech.

Napsala jsem tátovi dopis filmem, říká Diana Cam Van Nguyen

Na filmovém festivalu ve švýcarském Locarnu měl 6. srpna světovou premiéru film Milý tati.

Česká animace má silný ženský hlas. Kam se bude dál ubírat?

Na otázky odpovídají režisérka a vedoucí Katedry animace na FAMU Michaela Pavlátová a Martin Kotík, předseda Asociace animovaného filmu.

Doufám, že se časem přestanu bát profesionálních herců, říká režisérka Terézia Halamová

Studentka FAMU Terézia Halamová prokázala jako autorka filmů Zazpívej, Poušť anebo Malá lyrický talent a cit mimo jiné pro dospívající postavy.

Český krátký film je na vzestupu. O jaké úspěchy se opírá?

Díky čemu došlo v Česku k rozmachu krátkých snímků? Na otázky odpovídají Jan Vejnar, Kamila Dohnalová, Adam Martinec a Karel Spěšný.

Nora Štrbová o filmu M E Z E R Y

Nora Štrbová mluví o snímku M E Z E R Y, který byl výrazným úspěchem českého krátkého filmu a získal nominaci na Cenu ČFK.

Intimní a intenzivní film Dcera je nominován na Oscara

„Každý člověk zažil nějaké nepochopení s rodiči, nebo i křivdu. I když to nějak výrazně nevnímáme, mohlo to ovlivnit i naše chování v dospělosti,“ říká Daria Kashcheeva.

Jak se žije v divočině?

„Byl jsem Charlieho učněm,“ říká Jiří Holba.

Zlatý podraz lavíruje mezi sportem, láskou, dějinami a politikou

Režisér Radim Špaček o svém novém snímku v rozhlasovém pořadu Reflexe: Film!

Adam Sedlák: I Learned That Less Is More

The production notes for Domestique describe it as  a “civilizational horror.” What is the role of sport in your film?

Příroda se nevzdává. Ani doma na Planetě Česko

Vidíme různé unikátní momenty, možná si diváci ani nebudou schopni okamžitě uvědomit, že to je unikátní moment.

Best of 58. ročníku festivalu v Karlových Varech. Vítězové, mapy lidství, startéry imaginace i filmy z budoucnosti

Které české i zahraniční filmy tvořily highlighty celého programu? Pavel Sladký debatuje se Štěpánkou Zapata a Janem Berglem.

Miloš Forman: Drž se toho snu

Podcast přibližuje život režiséra Miloše Formana skrze jeho filmovou tvorbu v kontextu doby jak politické, tak i filmové. 

Dokumentární Ji.hlava nabídla obrazy naší doby. Co byly vrcholy festivalu?

Jaké nejlepší filmy nabídla domácí soutěž mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Česká radost?

Filmy, festivaly a planeta. Jak český filmový průmysl přemýšlí o globální klimatické krizi?

Ohleduplnost vůči planetě tváří v tvář klimatické krizi? Občas to jde s českým filmovým průmyslem dohromady, občas vůbec.

DISKUZE: JAKÝ BYL FILMOVÝ ROK 2022? MIMO JINÉ: NETFLIX ZTRÁCÍ KREDIT KVALITY

Co ze svého pohledu považují Pavel Sladký a Jindřiška Bláhová pro rok 2022 za důležité ve filmové a televizní tvorbě?

Nejlepší filmy 2022

Nejlepší filmy roku podle redaktorů Filmu a doby.

Bilance Ji.hlavy 2022. Vítězové KaprKód a 07:15 – Kos, Česká radost, klíčové filmy, debaty a témata

Pavel Sladký společně s Michalem Křížem a Janem Berglem bilancují soutěž Česká radost.

Ukrajinská kadeřnice i Taťjana Medvecká mezi výbuchy: jaké jsou české hrdinky filmových Benátek?

Na prestižním festivalu v Benátkách se představily tři české filmy. Ani jeden z nich nerežíroval Čech, přesto mají k aktuální české realitě mnoho co říct.

TBH a Podezření. Kam se ubírají české televizní seriály?

Na otázky Pavla Sladkého odpovídají Štěpán Hulík, hlavní tvůrce minisérie ČT Podezření, a Lucia Kajánková, která stojí za teenagerským seriálem TBH, uvedeným na platformě iVysílání ČT.

Za Evou Zaoralovou

Pavel Sladký uvádí podcast o Evě Zaoralové, se současným uměleckým ředitelem KVIFF Karlem Ochem, redaktorem Filmu a doby Janem Křipačem a filmovou kritičkou Zdenou Škapovou.

Pavel Sladký: Miloš Forman. Svoboda slova i svoboda porna

Lid vs. Larry Flint a jeho rozporuplnost v rámci odkazu světového filmaře.

Přelet nad Milošem Formanem. Vrcholy a zákruty díla nejslavnějšího českého filmového režiséra

Miloš Forman by se 18. února 2022 dožil 90 let. Na Vltavě mu věnovali Večer na téma.

Dokumenty, diskuse, Bratrství, Čiary. Jaká byla letošní 25. Jihlava?

Diskuse Pavla Sladkého se Štěpánkou Ištvánkovou a Michalem Křížem o nejvýraznějších filmech MFDF Ji.hlava 2021.

I pět novinek v kinech týdně. Bilancujeme mimořádné české filmové léto

Jaká je bilance českého filmu po neobvyklém postpandemickém létě? Na otázky Pavla Sladkého odpovídají distributor Aleš Danielis a publicistka Kristina Roháčková.

KVIFF. 55. ročník karlovarského festivalu a jeho hlavní soutěž

Přinášíme shrnutí 55. ročníku KVIFFu. S filmovým publicistou Ondřejem Pavlíkem v poslední den konání nejvýznamnějšího českého festivalu probíráme především čerstvě uzavřenou hlavní soutěž.

Rudé boty, šedé myši a mezinárodní úspěchy. Anifilm je dvacetiletý

Ohlédnutí za 20. ročníkem festivalu Anifilm – a především za českými filmy, které byly v Liberci letos na programu.

Ohniska evropské animované tvorby? Školy a umanutí tvůrci

Hledají se nejzajímavější tvůrci, nejpodnětnější školy a nejinovativnější produkce na poli evropské animované tvorby. Jakou pozici má mezi nimi Česko?

Film nikdy nebyl němý. A se současnou hudbou mluví mnoha jazyky, ukazuje online projekt NFA

Na otázky Pavla Sladkého odpovídají Jonáš Kucharský, dramaturg projektu, hudebníci Tomáš Procházka z Wabi Experience a Jan Burian mladší a Viktor Palák, dramaturg LFŠ.

FAMUfest. „Ten nejlepší, jaký jsme mohli dát dohromady“

Nový díl podcastu detailně představuje letošní hybridní ročník FAMUfestu 2021.

Oldřich Nový 120. Jak se měnila hvězda během tří dekád a pěti politických režimů?

Speciál pořadu Reflexe k srpnovému výročí nejslavnějšího filmového milovníka v dějinách české kinematografie.

Festival, který si říká o kritiku. Nejsilnější filmy a trendy 23. dokumentárního festivalu Ji.hlava

Festival dokumentárních filmů Ji.hlava letos osciloval mezi svědectvím, kritikou a podtrhovanou společenskou agendou.

Nejlepší české filmy roku 2019. Staříci a Dcera jako dva vrcholy domácí tvorby

Filmové Reflexe přinášejí bilanci české kinematografie v roce 2019 a diskusi o nejvýznamnějších titulech.

Diktátor času. Výstava a kniha představuje Laternu magiku jako médium, instituci i politikum

Po čtyřech letech se završil vědecký výzkum, jehož výsledkem je výstava a kniha Diktátor času: (De)kontextualizace fenoménu Laterny magiky.

Nejlepší české filmy roku 2018

Filmové Reflexe přinášejí výběr toho nejlepšího, co přinesla domácí kinematografie v roce 2018.
Sladký

Filmový kritik, spolupracovník Českého rozhlasu.

Texty o kultuře a filmu publikuje také v dalších médiích, např. Cinepur, Film a doba, Aktuálně.cz, ČTart.cz. Vystudoval bohemistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a žurnalistiku na Fakultě sociálních věd UK. Je členem mezinárodní federace FIPRESCI, spolupracuje s filmovými festivaly jako dramaturg a moderátor masterclasses. Je autorem knihy Film jsou tajné dveře do reality. 10 zásadních režisérek a režisérů současnosti – portréty a rozhovory.