Slámovo Sucho černobíle ohledává mezigenerační rozkol venkovského mikrosvěta
EuroZprávy.cz |
Sucho
| 55% | Recenze
Dočkáme se vyschlé černobílé rodinné fresky, která vyniká jen v dílčích momentech.
Gump – jsme dvojka je vrcholem nevkusu a prodává ulepený kýč
EuroZprávy.cz |
Gump – jsme dvojka
| 15% | Recenze
Snímek určený rodinám s dětmi představuje slepenec nechtěně bizarních situací a klipovitých paskvilů.
Sladký život nabízí kadenci nelogičností, výrobu marmelád a zkouší, na co všechno publikum ještě přistoupí
EuroZprávy.cz |
Sladký život
| 30% | Recenze
Nová česká romantická komedie je opět typicky plakátovým a kýčovitě barevným obrázkem bizarního fikčního světa.
Ezobox čmeláka Vachlera
Cinepur |
Tajemství a smysl života
| Recenze
Výpravně na první pohled rozmáchlý projekt je jedním z těch případů, kdy dílo nelze oddělit od autora.
Roztěkaní drogoví superhrdinové / Proč se (ne)dívat na seriál Adikts
Cinepur |
| Recenze
Minisérie je dravá. Zároveň však trpí roztěkaností a ani avizovaných podnětů k diskusi o drogách mnoho nenabízí.
Jdu po emocích, rozhodují o všem / Rozhovor se střihačem oscarové Idy Jarosławem Kamińským
Cinepur |
Lesní vrah
| Rozhovor
Přední polský střihač často spolupracuje i na českých filmech – vystudoval pražskou FAMU.
JAN HUŠEK. STÁVAT SE MUŽEM JE NEKONEČNÝ PROCES
Dok.revue |
| Rozhovor
Ve snímku Pochcánek se režisér Jan Hušek vyrovnává s otázkou mužství. Nejen jako tvůrce, ale i jako hlavní postava.
Autor filmem nic nemyslí, autor filmu je / Rozhovor s Ivanem Vojnárem
Cinepur |
| Rozhovor
Režisér a kameraman Ivan Vojnár začínal jako fotograf. V 60. letech vystudoval kameru na pražské FAMU.
František Vláčil byl klasikem filmové řeči, ale na place se trápil, zní v Akcentu
ČRo Vltava – Akcent |
| Téma
Čím se vyznačují snímky významného tvůrce české poválečné kinematografie? Jaká byla Vláčilova cesta k filmu?
Jiří Suchý jako filmový režisér
Revue Filmového přehledu |
| Téma
Pro Suchého autorskou filmovou tvorbu je klíčový rok 1969, kdy se intenzivně snažil natočil film Sekta.
České romantické komedie: Spotřební zboží a nepochopení žánru? Proč kvalitativně nestačí na filmy Láska nebeská či Pretty Woman?
EuroZprávy.cz |
Sladký život
| Téma
Panuje přesvědčení, že se u nás netočí nic jiného, nedá se na ně dívat, přesto jsou stále komerčně úspěšné. Je tomu ale skutečně tak?
Kořeny osobité řeči v sevřeném formátu: poetika dokumentární tvorby Františka Vláčila
Revue Filmového přehledu |
| Téma
V kontextu Vláčilovy filmografie je jeho dokumentární tvorba sice méně nápadná, o to více však působivá a důmyslná.