Prášil Janis

Dialog s mrtvým

Režisérka s dobovým materiálem nezachází jako s daností, ale jako se surovinou, kterou je třeba opracovat.

Ten, co nepodepsal

Jde o funkční politický thriller, ve kterém funguje napětí. Byl jsem pohlcen do situace, protože žiji ve stejné zemi, a tak jsem byl zainteresovaný emočně.

Pokračování Ivety sklízí chválu. V seriálu se objeví Gott, Štaidl i románek s Hrušínským

Seriál má dva přesahy. Vypovídá o příbězích lidí, kteří se trápí v toxických vztazích a nejsou schopni je opustit. Druhý přesah je feministický.

JAN GOGOLA ML. A MATĚJ HRUDIČKA. HISTORIE JAKO POLYFONNÍ ZÁŽITEK

Dokument Vězení dějin otevírá temnou minulost věznice, v níž docházelo v 50. letech minulého století k mučení.

Kritické debaty: Dialog kritiků

Dialog kritiků Janise Prášila a Martina Svobody k 14. Cenám české filmové kritiky.

Propojená Ji.hlava

Propojovali se nejen lidé, ale i místa, coby průsečíky souvislostí a kontextů. Report z 27. MFDF Ji.hlava.

Hora dokumentární

Lucie Králová patří mezi nejvýraznější hlasy současné české dokumentaristiky. 

Bajky z periferie Jana Prušinovského

Legraci si je možné udělat ze všeho, tvrdí Jan Prušinovský, tvůrce komediálních seriálů MOST!, Dobré ráno, Brno! nebo komedií František je děvkař či Grand Prix.
CČFK - Janis Prášil - foto

Televizní dramaturg a filmový publicista

Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Od roku 2014 působí v mezinárodní televizní společnosti zaměřené na středoevropské publikum. Jako dramaturg se stará o dva televizní kanály, zabývající se tzv. artovým filmem či okrajovou tvorbou, pohybující se mimo mainstream. Od roku 2011 spolupracuje s Mezinárodním filmových festivalem Karlovy Vary a s Mezinárodním festivalem dokumentárního filmu Ji.hlava. Stejně dlouho se věnuje filmové publicistice. Pravidelně píše pro Film a dobu, Cinepur, dok.revue či kulturně-literární revue Pandora. Členem Sdružení české filmové kritiky je od roku 2023.