O nás
Filmy
Filmy 2025
Filmy 2024
Filmy 2023
Filmy 2022
Filmy 2021
Filmy 2020
Filmy 2019
Filmy 2018
Mimo kino
Mimo kino 2024
Mimo kino 2023
Mimo kino 2022
Mimo kino 2021
Kritici
Ceny
2024 – 15. ročník
2023 – 14. ročník
2022 – 13. ročník
2021 – 12. ročník
2020 – 11. ročník
2019 – 10. ročník
2018 – 9. ročník
2017 – 8. ročník
2016 – 7. ročník
2015 – 6. ročník
2014 – 5. ročník
2013 – 4. ročník
2012 – 3. ročník
2011 – 2. ročník
2010 – 1. ročník
Kontakt
Menu
O nás
Filmy
Filmy 2025
Filmy 2024
Filmy 2023
Filmy 2022
Filmy 2021
Filmy 2020
Filmy 2019
Filmy 2018
Mimo kino
Mimo kino 2024
Mimo kino 2023
Mimo kino 2022
Mimo kino 2021
Kritici
Ceny
2024 – 15. ročník
2023 – 14. ročník
2022 – 13. ročník
2021 – 12. ročník
2020 – 11. ročník
2019 – 10. ročník
2018 – 9. ročník
2017 – 8. ročník
2016 – 7. ročník
2015 – 6. ročník
2014 – 5. ročník
2013 – 4. ročník
2012 – 3. ročník
2011 – 2. ročník
2010 – 1. ročník
Kontakt
Search
Search
Přijeli, cvičili, odjeli. Cirkus Rwanda je jen „film o filmu“
Záměr se totiž nedá vysledovat, jako by kamera zaznamenávala dění bez pevného plánu.
Recenze a rozhovory
Řád rodiny a filmového vyprávění v melodramatu Beaty Parkanové
Tisíc a jeden film
|
Pavlík Ondřej
| Recenze
Slovo je impozantní film, který rozpravu o řádu a morální integritě účelně zapouští do své estetiky.
Kino morálního neklidu
Přítomnost
|
Pilátová Agáta
| Recenze
Publicistické ohlasy už v průběhu festivalu signalizovaly, že přijetí Slova nebude jednoznačné.
Totalita viděná dvojmo. Filmy Ucho a Slovo se doplňují
Seznam Zprávy
|
Fischer Petr
| Recenze
To, o co tu běží, jsou esence prožitých chvil. Vyjadřují to i fotografické předěly jednotlivých obrazových scén.
Slovo nabízí víc než jen další Pelíšky. Je toho ale dost?
Kinobox.cz
|
Svoboda Martin
| 65% | Recenze
Dává smysl, že svět, v němž má být vše nalinkované, ožívá prostřednictvím expresivních herců a viditelně umělých kompozic.
„Temné Pelíšky“ rozdělují diváky. Vyniká zde až fyzicky nepříjemné herectví
Aktuálně.cz
|
Sedláček Mojmír
| Recenze
Snímek je sestříhán z často dlouhých a nikam nevedoucích záběrů, v nichž postavy přednášejí vzletná, leč vyprázdněná hesla.
Slovo
Odvážné palce
|
Čermák Přivřelová Iva
| Recenze
Postavy jsou neproniknutelné a tezovité. Film nejlíp funguje, když se v něm nemluví.
Slovo: Film o morálce jen káže, ale nebaví
Právo
|
Míšková Věra
| 50% | Recenze
Předloženo ve frázovitých deklamacích a doplněno de facto nesmyslnou a matoucí koláží jakýchsi fotografií ztrácí snaha o vyjádření mravních hranic efekt.
… tak to tak bude! Drama Slovo je nenápadnou studií jednoho vztahu a jeho základů
Reflex
|
Rynda Vojtěch
| Recenze
Slovo je filmem možná až příliš tradičně vyprávěným – ale zároveň niterným a svým poselstvím nadčasovým.
Kolik velkých slov spotřebuje jedno kazatelské Slovo
iDnes.cz
|
Spáčilová Mirka
| 55% | Recenze
Slovo tehdejší nátlak měnící lidské osudy podává plakátově, doslovně jako pro zahraniční festivaly, a přitom s manýristickými ornamenty.
ROZHOVOR: GABRIELA MIKULKOVÁ
FDb.cz
|
Kordík Tomáš
| Rozhovor
„Já jsem puzení být herečkou měla opravdu brzy, jen důvody proč jí chci být, se měnily.“
Už mi stačí málo. Třeba že svítí slunce, říká herec Martin Finger
Deník
|
Podskalská Jana
| Rozhovor
Martin Finger ve filmu Slovo ztvárnil notáře, jenž po srpnové okupaci 1968 bojuje o svou mravní čest i vnitřní integritu.
Každý vám řekne, že slovo dodrží, ale to bývá lež, říká autorka soutěžního filmu Slovo Beata Parkanová
Reflex
|
Rynda Vojtěch
| Rozhovor
Scenáristka a režisérka Beata Parkanová film Slovo vystavěla na osudech vlastních prarodičů i na univerzálních tématech pravdy a integrity.
Podněty a výzvy festivalového týdne
Přítomnost
|
Pilátová Agáta
| Téma
Letošní 56. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech (1.– 9. 7. 2022) netrpěl diváckou krizí ani nouzí o hvězdy.