Příliš osobní známost

Česko, Slovensko, 2020, 107 min

Režie: Marta Ferencová

Scénář: Eva Urbaníková, Marta Ferencová
Hrají:  Petra Hřebíčková, Eliška Balzerová, Tatiana Dyková, Ľuboš Kostelný, Marián Mitaš, Janko Popovič Volarič, Branislav Trifunovič, Predrag ‚Miki‘ Manojlovič, Valentýna Bečková

Premiéra: 23. 1. 2020
Distributor: Bioscop

Natálie (Petra Hřebíčková) je šťastná svobodná třicátnice se skvělou kariérou a dlouholetou nejlepší kamarádkou Simonou (Tatiana Dyková), které se právě obrátil život vzhůru nohama. Simona se po rozvodu snaží vyrovnat s tím, že její jedenáctiletý syn odchází žít k otci (Ľuboš Kostelný). Tuhle pachuť zažene seznámením s výstředním umělcem Viktorem (Janko Popović Volarić), pro kterého se stává múzou. Viktor je však posedlý nejen Simonou, ale i sexem, což zpočátku vypadá jako vysněný ráj… I Natáliin život nabírá nový směr. Když potká okouzlujícího podnikatele, vdovce Marka (Branislav Trifunović) a jeho dcerku, láska na sebe nenechá dlouho čekat. Jejich soužití je téměř idylické až na to, že jejich vztah je pod drobnohledem Markovy tchyně Evy (Eliška Balzerová), která byla zvyklá pomáhat s výchovou vnučky. Nyní Eva zjišťuje, že musí najít jiný smysl života, aby se cítila šťastná. Seznámení s šarmantním hudebníkem (Predrag Manojlović) by mohlo znamenat nový začátek.

Trailer:

Recenze a rozhovory

Příliš osobní reklama. Český divácký hit roku 2020 chce být vážný, ale je to paskvil

Ukočírovat drama není jen tak a vyžaduje to mnohem víc, než nad lahví růžáku zdrbnout chlapy a pak hrubě načrtnout pár líbivých ilustračních záběrů.

Obskurní vztahové drama Příliš osobní známost nespasí ani schopné herečky

Celkovou nepodařenost snímku korunuje místy velmi špatná režie, která činí ze sledování některých scén vskutku těžko popsatelné divné zážitky.

Marné hrdinky v českém filmu

Daria utápí ve změti chaotického vyprávění. V Příliš osobní známosti je možné prakticky všechno.

Příliš osobní známost

Romantická komedie, která není ani romantická, ani komediální. Namísto toho předkládá nesourodou směsici vulgárního sexu a bagatelizace ženských možností na štěstí.

Nejděsivější je, když se tuzemská romance utopí v melodramatu

V oboru kýčovitých melodramat prostých základní logiky film dosahuje závratných výšin – včetně muziky.

Příliš osobní známost

Tvůrci tvrdí, že je to komedie, takže pokud je film zrůdný a strašidelný, je to zřejmě chyba.

Český film Příliš osobní známost se topí v romantice, erotice i dramatu

Jde o další pozoruhodný příklad představy, jak se po česku vypráví o něčem, co se má podobat romantickému žánru.