Spáčilová Tereza

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš našel cestu, kudy se vydat dál

Už to vypadalo, že se Hřebejk chytl do pasti recyklace sebe samého: trilogie Zahradnictví nevyšla a náprava se zdála být v nedohlednu. Načež přišel Rédl.

Zlatý podraz: Film, který zabila nerozhodnost

Nebýt Zlatý podraz od Radima Špačka, režiséra skrytých emocí, mohli bychom se spokojit s konstatováním, že natočil další nadprůměrný film.

Film Toman: Strhující osud člověka, který by zasloužil více strhující zpracování

Neuvěřitelné osudy skutečných lidí, ty se přece točí samy, říkáte si.

Hovory s TGM a Mars: Prvním filmem radostně proletíte, u druhého trpíte

Mars měla být sranda. Parodie žánru, cimrmanovština 21. století.

Prezident Blaník prošel televizí: Miloši, dík za velkého Tondu, i když je nedokonalý

Dramaturgie vůbec představuje nejslabší článek tvaru, který v jednotlivostech tolik slibuje: slovní ekvilibristika by autorům šla, ale nikoli už samo vyprávění.
tereza s

Filmová kritička časopisu Reflex, která se kritičkou nerada nazývá

Filmy raději doporučuje než haní. Studovala filmovou vědu na FF UK. V oboru se intenzivně pohybuje přes patnáct let, jako recenzentka působila mj. v redakci časopisu Instinkt (2002–2006) či na portálu iDNES.cz (2008–2012). Od roku 2012 je redaktorkou kulturní rubriky časopisu Reflex. Soustavně se věnovala také televizní scenáristice, pravidelně navštěvuje světové i domácí festivaly a její tajnou slabostí jsou horory.