Spáčilová Tereza

Hodně rozhrkaný Bourák: Letní komedii zachraňuje jen hudba a boky Ivana Trojana

Je až zarážející, nakolik ve filmu hapruje samo řemeslné zpracování – jako by za kamerou stála parta kamarádů, kteří se hecli u piva.

Poslouchej, první česká premiéra v otevřených kinech, sází na duchy. A trestuhodně podceňuje diváka

To, co mohlo být vnímáno jako příslib pro unavenou českou scénu či alespoň vítané žánrové zpestření, ve výsledku vyznívá jen jako další rozpačité školní cvičení.

Platnost ženské síly

Křehký třígenerační příběh čtyř žen na samotě u lesa vyděluje z šedi dalších současných prvotin hloubka autorčina osobního prožitku.

Nabarvené ptáče je těžká, krutá, bolavá, a přesto krásná podívaná

Je až s podivem, jak přirozeně se někdy může snoubit krása s hrůzou. Důkazem budiž Nabarvené ptáče.

Ve filmu Teroristka si hodinu počkáte na první vtip. Nekonečnou nudu zachraňuje jen Iva Janžurová

Nová česká komedie nabírá tempo pomalu, „Janžurka“ je skvělá od začátku.

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš našel cestu, kudy se vydat dál

Už to vypadalo, že se Hřebejk chytl do pasti recyklace sebe samého: trilogie Zahradnictví nevyšla a náprava se zdála být v nedohlednu. Načež přišel Rédl.

Zlatý podraz: Film, který zabila nerozhodnost

Nebýt Zlatý podraz od Radima Špačka, režiséra skrytých emocí, mohli bychom se spokojit s konstatováním, že natočil další nadprůměrný film.

Film Toman: Strhující osud člověka, který by zasloužil více strhující zpracování

Neuvěřitelné osudy skutečných lidí, ty se přece točí samy, říkáte si.

Hovory s TGM a Mars: Prvním filmem radostně proletíte, u druhého trpíte

Mars měla být sranda. Parodie žánru, cimrmanovština 21. století.

Prezident Blaník prošel televizí: Miloši, dík za velkého Tondu, i když je nedokonalý

Dramaturgie vůbec představuje nejslabší článek tvaru, který v jednotlivostech tolik slibuje: slovní ekvilibristika by autorům šla, ale nikoli už samo vyprávění.

Režisér, stavař a běžec Bohdan Sláma: O pomíjivosti, nezhojených ranách a bosých nohou

„Vidíte ten strom? Zažil jsem ho ještě zelený. Pak přišlo sucho, následně ho zasáhl blesk. Ten strom mi denně připomíná, jak je všechno pomíjivé.“

Každý v sobě máme nějakého svého prezidenta, říká český herec Viktor Dvořák

Jeho proměna v novém filmu Havel je tak dokonalá, že jsem si to musela okamžitě zapsat: Viktor Dvořák (40) je chameleón formátu Joaquina Phoenixe.

10 nejlepších českých filmů devadesátých let, které stojí za to vidět znovu

Připravili jsme pro vás žebříček těch nejdevadesátkovějších českých filmů, které přežily dobu svého vzniku.
tereza s

Filmová kritička časopisu Reflex, která se kritičkou nerada nazývá

Filmy raději doporučuje než haní. Studovala filmovou vědu na FF UK. V oboru se intenzivně pohybuje přes patnáct let, jako recenzentka působila mj. v redakci časopisu Instinkt (2002–2006) či na portálu iDNES.cz (2008–2012). Od roku 2012 je redaktorkou kulturní rubriky časopisu Reflex. Soustavně se věnovala také televizní scenáristice, pravidelně navštěvuje světové i domácí festivaly a její tajnou slabostí jsou horory.