Seidl Tomáš

Rozporuplný léčitel. Po filmu Šarlatán divákům zůstane spousta otázek

Šarlatán je inteligentní, se starosvětskou střízlivostí a precizností natočené drama. Jeho vyznění však oslabuje roztříštěnost děje.

Vlastníci

Důvtipná, zábavná, přitom mrazivá tragikomedie.

Film o Havlovi je dobře zahraný, ukazuje i člověka chybujícího

Havel je kultivované, dobře zahrané, zručně natočené a dobově autenticky ukotvené drama.

Obnovená premiéra Kouře

Konečnou podobu sarkastické metafory pokleslosti zplundrované socialistické společnosti ovlivnila listopadová revoluce i následné překotné události.

Film o českých sexuálních predátorech pracuje se zásadními zvraty

Emotivně intenzivní, mnohdy až mrazivý snímek se řadí k dokumentům, jež mají potenciál rozpoutávat bouřlivou celospolečenskou debatu.

Cvičím, tedy jsem. Michálkův film o frustrovaných chlapech nikam nevede

Příběh, jehož roztříštěnost umocňuje i časté využívání retrospektiv, selhává prakticky ve všem – dramaturgií počínaje a neujasněným žánrovým ukotvením konče.

Co si má počít bílý heterosexuál? Seriál z mostecké hospody podkopává stereotypy

Provokativní, politicky nekorektní humor na obrazovky přináší osmidílná komediální minisérie Most! Ačkoli se zabývá xenofobií, rasismem či sexismem, nejde o samoúčelnou ani prvoplánovou taškařici.

Venkov bez přikrášlení. Film představuje fotografa Štreita, jehož fascinuje česká vesnice

Nejpůsobivějšími momenty v trochu konvenčně natočeném filmu tak nakonec zůstávají desítky nekonvenčních fotografií, které „Jindra ze Sovince“ sám vytvořil.

Tonda Blaník znovu na scéně

Režisér Marek Najbrt ze země zvedl rukavici, která se jmenuje filmová politická satira. A která u nás bolestně chybí.

Filmová Extase roku 1934 rozvášnila festival v Benátkách. Teď se tam vrací

České drama Extase v roce 1934 při uvedení na filmovém festivalu v Benátkách způsobilo pozdvižení.

Ministerstvem neoceněný Schorm: Zásadní autor nové vlny, komunisty od filmu odstavený

Jeho snímky přerůstaly v analýzu rezignovaně bezútěšného stavu doby nebo alegorii o animální podstatě společnosti s „lidskou tváří“.
Seidl

Filmový kritik a editor spolupracující s Aktuálně.cz, Hospodářskými novinami či časopisem Film a doba

Externí spolupracovník Aktuálně.cz a čtvrtletníku Film a doba. Spolupracuje s Českým rozhlasem (pořad Mozaika na stanici Vltava). Po absolvování VŠE v Praze (1991) nastoupil do kulturního oddělení Zemědělských novin, které i vedl. V letech 1994–1996 byl redaktorem kulturní rubriky Lidových novin a zároveň přispíval do časopisů Film a doba, Rock & Pop, UNI, DVD Movie, Kinorevue nebo Cinema. Od roku 1996 až do zániku jeho tištěné verze v roce 2013 byl pravidelným spolupracovníkem Filmového přehledu. V letech 2005–2014 spolupracoval s MFF Karlovy Vary jako poradce Programového oddělení. Editorsky připravoval katalogy k přehlídce Projekt 100 (1999–2008), k festivalu Finále Plzeň (2009–2013) nebo k Letní filmové škole (2015). Od roku 2006 přispívá do Hospodářských novin.