Varga Jan

Komedie Večírek je nevtipnou a těžko stravitelnou buraniádou

Výsledek mnohem spíš působí jako hodně pokleslý sitkom, jehož jednotlivé složky vznikly bezduchým splácáním všeho možného.

Sportovní drama Zátopek je nejlepším filmem Davida Ondříčka

Do detailu vycizelované herectví, precizně napsané dialogy a přehledně strukturované vyprávění jsou důkazy toho, že Davidu Ondříčkovi dobový příběh maximálně sedl.

Film Prvok, Šampón, Tečka a Karel pojednává o mužích s krizí středního věku

Znatelný nesoulad  panuje i při míchání humoru se smutkem a absurdních situací s tragickými.

Rodinný film Gump – pes, který naučil lidi žít dojme milovníky psů

Film Gump – pes, který naučil lidi žít dojímá tam, kde dojímat chce, a tím pádem plní svůj hlavní účel.

Ubal a zmiz

Jako krimikomedie o dvojici huličů víceméně obstojí a hlavně poslouží jako příslib toho, že se od Adama Hobzika v budoucnu dočkáme dalších osobitých počinů.

Crazy komedie Mstitel oslavuje svobodnou tvořivost a představivost

Bláznivá česká komedie nabízí dost nevšední a šílený zážitek, u nějž však zůstává otázkou, nakolik postačí divákům ke spokojenosti.

Matky

Snímek sice neustále přepíná mezi všemi čtyřmi hrdinkami naráz, pořádný děj mu ale přesto chybí.

Surrealistické Žáby bez jazyka hovoří o násilí a testují diváckou výdrž

Experimentální film Miry Fornay je zatím jejím nejzajímavějším filmem, kvůli své okázalé divnosti a chaotickému zpracování si ale bude cestu k divákům hledat dost obtížně.

Dokument Meky pojímá Žbirkovu hudební dráhu těkavě a zkratkovitě

Dokument působí, jako by vznikal bez jakéhokoli dramaturgického plánu. Přeskakuje se v něm od tématu na téma, skoro žádné se přitom neprobere pořádně.

Princezna zakletá v čase

Umně kombinuje tradiční prvky českých pohádek s moderními motivy a žánrovými schématy současné zahraniční fantasy tvorby a je i velmi slušně napsaná a natočená.

Modelář Petra Zelenky se odvážně pouští do české i mezinárodní politiky

Modelář v rámci české kinematografie vybočuje svým přesahem i příběhem, který se vyvíjí překvapivě a nepředvídatelně.

Dokument V síti prospěšně šíří osvětu o komunikaci dětí na internetu

Kromě Víta Klusáka mě nenapadá žádný další český dokumentarista, který by dokázal film na toto téma zpracovat v takové produkční kvalitě a nasměrovat na něj pozornost.

Film Havel je solidním dramatem se skvělým hlavním protagonistou

Výsledkem není oslavný pomník, ale spíš lidské a civilní drama, natočené po vzoru hollywoodských životopisných filmů. Svým zahraničním vzorům však Havel dostát nedokáže.

Krajina ve stínu je přepjatou přehlídkou mnoha letmo načrtnutých postav

Většina postav se stala šablonovitými věšáky na stereotypní klišovité dialogy, k nimž si není možné vytvořit jakékoli citové pouto.

Šarlatán buduje příběh léčitele na jeho vyšinuté osobnosti a zakázané romanci

Šarlatán je precizním, chytře vystavěným a poctivě natočeným filmem, který se úspěšně vyhýbá mantinelům klasických životopisných dramat.

Obskurní vztahové drama Příliš osobní známost nespasí ani schopné herečky

Celkovou nepodařenost snímku korunuje místy velmi špatná režie, která činí ze sledování některých scén vskutku těžko popsatelné divné zážitky.

Český thriller Daria připomíná celovečerní lovení bobříka v nesmyslnosti

Ve filmu Daria nic nedává smysl. Tak aspoň, že se v něm pořád děje něco bizarního a ujetého.

3Bobule opět lákají na krásné záběry Moravy a ovíněnou letní idylku

Pokračování, které je i přes veškeré výše zmíněné výtky z celé trilogie v podstatě nejlepší, ale skutečně jen o chlup.

Pohádka Zakleté pírko staví na přátelství hlavní hrdinky s vodníkem

V rámci pohádkové tvorby Zdeňka Trošky představuje film de facto průměrný standard, který příliš nenadchne, ale ani vyloženě neurazí a neunudí.

Bábovky

České melodrama je souborem několika provázaných příběhů, jejichž suverénní filmařské zpracování je o několik úrovní lepší, než by si žalostně napsaný děj a ploché postavy zasloužily.
Profil Varga

Filmový publicista, autor webu Filmspot.cz

Absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Filmové publicistice se věnuje od roku 2009, přičemž od roku 2013 zveřejňuje své recenze na vlastním webu Filmspot.cz. Přispívá též na web Filmserver.cz, do časopisu Svět filmu a jako externí spolupracovník i do jiných médií. Pracuje jako content manažer pro filmovou databázi ČSFD.cz, navštěvuje české i
zahraniční filmové festivaly. Členem Sdružení českých filmových kritiků je od roku 2020.