Palák Viktor

Marťanské lodě

Foukal jako by se nemohl rozhodnout mezi hřejivostí a odtažitostí, podobně jako je prakticky nemožné napojit se na emocionální vazbu obou hrdinů.

Atlas ptáků

Zcizující sekvence s ptáky, kteří štěbetají fatalistické glosy, samy o sobě kvituju. Jenomže filmu, který je ujetý jen tak nějak napůl, nakonec tolik nepomáhají.

Nová šichta

Andrš citlivě vystihuje exhorníkovo snažení, od nesmělých začátků přes propady mysli po narůstající sebevědomí. A mezi řádky upozorňuje taky na nedůvěru lidí k médiím i odborářům.

Svině na vsi

Krajina ve stínu by ráda působila jako vrstevnaté dílo, v jehož šerosvitu se pozvolna odhalují nuance složitých vztahů. Namísto toho je ale hlasitá jako pranice puberťáků o velké přestávce.

Bourák

Postavy jsou navlečené do vykřičených kostýmů, celá stylizace je ale neústrojná a nahodilá a výsledek představuje nesourodé a neujasněné fiasko.

Když bolí každý přešlap (Tiché doteky)

Tiché doteky jsou ve zdejším kontextu rozhodně neobvyklé důsledností, s jakou budují svou přísnou stylizaci.

Staříci na cestě

Dohromady nemají Staříci dostatečně nosný scénář a ani dostatečně výlučnou metodu, kterou netradiční příběh pojmout.

Národní třída: Druhý film Štěpána Altrichtera se nemůže rozhodnout, jak moc je křupanství cool

Přijetí filmu nahrává i stále rezonující úspěch seriálu Most, jehož kulisy film do jisté míry připomíná.

Nabarvené ptáče je filmový waterboarding režnou: drsný, ale i monotónní

Nabarvené ptáče se tak stává povážlivě monotónním skanzenem obludností a hlavní hrdina pouhým pasivním figurantem.

Tiché doteky

Hogenauer se ve svém debutu ukazuje jako tvůrce dobře informovaný o dění na současných filmových festivalech.

Sněží!

Podobně jako před více než deseti lety Pusinky, vystupuje film Sněží! z řady i tím, jak soustředěně a uvěřitelně pracuje s žennským hlediskem.

Úhoři mají nabito

Chování hrdinů zde obnáší cokoliv, co lze vměstnat do škatulky „hmm, proč tohle dělá? – to se už úplně zbláznili!“

Na střeše

I s vědomím těchto nedostatků je ale Na střeše zručnou miniaturou s pozitivním náhledem na svět.

Vila Tugendhat je ve filmu Skleněný pokoj Julia Ševčíka němým svědkem úpadku kdysi výrazného tvůrce

Namísto provokativní romance však vzniklo jen zmatečné a emocionálně strádající melodrama.

O hydrataci a ovulaci

Je zdravější nejíst ve jménu sportovní diety, anebo setrvale žít v podvyživeném vztahu?

Hmyz

Květy předposranosti jsou stále obludné a možnosti dialogu nadále v prdeli.

Prezident Blaník

Ve filmu ale nakonec ze všeho nejvíce vyniknou slabiny, které se ukazovaly s každou další sérií Kanceláře Blaník.

Nominace na Cenu innogy pro objev roku – Šimon Holý

Proč by měl Šimon Holý za svůj film Zrcadla ve tmě dostat Cenu innogy pro objev roku, vysvětluje filmový kritik Viktor Palák.

Kompromis, když není kde brát? České premiéry ve Varech zase ukázaly strop ambicí domácích filmařů

Co vypovídají o stavu domácí kinematografie nové české filmy uvedené v Karlových Varech?
Palák

Editor a recenzent měsíčníku Full Moon, filmový a hudební publicista, dramaturg

Absolvent Ústavu filmu a audiovizuální kultury na Masarykově univerzitě v Brně. Publikoval či publikuje v Literárních novinách, časopisech Film a doba, Cinepur či A2, v letech 2012–2015 byl dramaturgem MFF Karlovy Vary. Coby člen FIPRESCI zasedl v porotách festivalů v Tallinnu či Benátkách. Vedle filmu se aktivně věnuje i hudební publicistice, přispěl do publikací Kmeny, Kmeny 0 a Křičím: „To jsem já“. Podílí se na organizaci hudebních cen Vinyla, vede hudební fanzin Aardvark, spolupracuje s Radiem Wave a jako dramaturg s Letní filmovou školou. Aktuálně působí jako editor měsíčníku Full Moon, pro který taky píše filmové recenze.