Vlasák Zbyněk

David Jařab, Vratislav Effenberger aneb Lov na černého žraloka

Vratislav Effenberger (1923–1986) byl člověk surrealisticky podvratný, k moderní civilizaci kritický a disponující absurdním humorem.

Domestik. „Nekoukatelný“ film o cyklistovi

Právě nekompromisní a promyšlená forma, kdy se Sedlák snaží k vyprávění (docela jednoduchého) příběhu využít celou paletu filmových prostředků, je v české kinematografii příjemným osvěžením.

Šimon Šafránek, King Skate

Dokument stojí na dobových záběrech skejťáků z osmdesátých let, jejich dnešních vzpomínkách a dynamické hudbě, která film takzvaně udělá i pro diváka.

Nebylo by lepší zvolnit? Tomáš Bojar přivezl do Varů film o novinářích

Proč jste si pro samotné natáčení vybral 9. březen 2017, kdy se očekávalo, že Miloš Zeman oznámí, zda bude, či nebude znovu kandidovat na prezidenta?

Bez důvěry není demokracie. Pavel Kosatík napsal knihu i filmový scénář o T. G. Masarykovi

„Zarytí masarykovci se z „tatíčka“ snaží udělat někoho, kdo účinně oponoval Hitlerovi – ale to je nesmysl. Masaryk už tehdejším populistům nerozuměl,“ tvrdí Pavel Kosatík.

Zachycujeme rozklad, říká režisér a surrealista David Jařab

Čím byl pro český surrealismus důležitý Vratislav Effenberger?

Tulák, který nikomu nepatřil. Režisér Robert Sedláček o Janu Palachovi

„Chladný odstup historiků nebývá pro filmaře moc inspirativní,“ říká Robert Sedláček.

Režie je o kompromisech. Olmo Omerzu představil ve Varech nový film Všechno bude

„Mě nebaví popisnost sociálního realismu. Kinematografie je jí dnes přesycená,“ říká režisér Olmo Omerzu.

Doufám, že lidi budou odcházet

Cyklista Roman (neplést s Romanem Kreuzigerem) čeká na svůj velký sportovní úspěch, jenže ten nepřichází a věk zastavit nelze.

Režisér Jan Svěrák: Cítil jsem se jako ředitel zeměkoule

Režiséra Jana Svěráka jsme se zeptali, jak se mu „první český velkofilm“ Akumulátor 1 točil.
Vlasák

Vedoucí Salonu, literární a kulturní přílohy Práva

Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, kde dnes vyučuje. Od roku 2009 vede Salon, literární a kulturní přílohu deníku Právo. Dlouhodobě spolupracuje s Mezinárodním filmovým festivalem Karlovy Vary. Je členem Sdružení českých filmových kritiků. Editorsky se podílel na publikacích Miliónový časy. Povídky pro Adru (Argo 2014) a Všechno nejlepší. Tisíc čísel a dvacet let Salonu Práva (Druhé město 2018).