Mejzlíková Zdena

Hastrman

Autor literární předlohy nahlíží romantismus víceméně ironicky, scenáristé jej naopak berou vážně, zároveň však užívají efekty, jež ho přibližují současným filmovým klišé.

Český filmový rok 2018 z druhé kapsy

To horší z letošní produkce nabízí pestrou paletu nepodarků ve škále od mírných omylů až po úplný odpad.

Cukr a sůl českého krátkého filmu

Výběrem témat, závažných pro jednotlivce i společnost, i úrovní jejich zpracování dokázali mladí tvůrci, že představují příslib do budoucna.

Český filmový rok 2018 z jedné kapsy

Bilancování filmové produkce uplynulého roku je tentokrát poněkud radostnější díky několika zdařilým počinům, které rozhodně stojí za zhlédnutí.
Mej1

Publicistka, spisovatelka, redaktorka, psycholožka

Po několika letech postgraduálního studia zběhla z dráhy seriózní vědkyně na šikmou plochu literatury. Beletrii (povídky a romány) publikuje pod pseudonymem. Filmové kritice se věnuje od roku 2004. Její filmové eseje vyšly knižně v roce 2011 pod názvem V namodralém šeru. Od 2012 píše pro Divadelní noviny, kde se věnuje především současné české kinematografii. Od roku 2015 přispívá do Filmu a doby, kde osvícení redaktoři akceptují její psychoanalytické náhledy.