Vacková Martina

Mekyho stojí za to poslouchat

Šafránkovi se podařilo vytvořit netradiční filmový portrét československé hudební osobnosti a vyzvat k tomu, aby diváci chtěli Žbirku poznat i jinak než jen skrze písničky.

I bezmocní mají moc, připomněl Šarlatán s Trojanem

Jedinečným talentem nadaný člověk, jenž se nezajímá o politiku, ale politika se zajímá o něj, je dost silné téma na to, aby se muselo šperkovat.

Promrzlý FREM

Příběh si divák spíš domýšlí nebo sám vytváří podle obrazů a zvuků, které jsou mu představovány.

Budiž světlo, pro rodinu i český film

Ladislav Mrkvička a Jiří Schmitzer jsou výborně zvolení představitelé hlavních rolí.

Filmový postřeh: Všechno bude, když nedojde palivo

Moment tajemství a podivuhodného chlapeckého přátelství, zdá se, není v třetím celovečerním filmu dost silný na to, aby jako palivo vystačil na celou road movie.

Filmový postřeh: Chatu na prodej se od Chýlkové a Kačera vyplatí koupit

Trochu praštěná česká rodina prodává rodinné zlato uprostřed lesa – chátrající chatu, na kterou už skoro nejezdí.

Filmový postřeh: (Ne)příjemné Chvilky s Jenovéfou Bokovou

Tak čistý a precizně vystavěný film by stěží někdo čekal od debutantky.

Filmový postřeh: Honba za úspěchem Domestika ničí

Pozitivum Domestiku spočívá v tom, že upozorňuje na zhoubnou posedlost a honbu za extrémním úspěchem.

Nominace na Cenu innogy pro objev roku – Marsell Bendig

„Podobně jako Jiří Macháček ve filmu Samotáři, dokáže i Marsell Bendig atmosféru tohoto svým způsobem smrtelně vážného filmu zlehčit.“
Martina Vacková fotka

Editorka ČRo Plus, filmová publicistka, ředitelka Aussie & Kiwi Film Fest

Filmová publicistka, ředitelka a zakladatelka Australského a novozélandského filmového festivalu Aussie & Kiwi Film Fest v Praze, česká zástupkyně Českého a slovenského filmového festivalu v Austrálii. Členka Sdružení českých filmových kritiků od roku 2014 – od roku 2016 ve Výboru SČFK – a Mezinárodní federace filmových kritiků FIPRESCI. Studovala na FF UK v Praze.
Pracuje v Českém rozhlase Plus jako editorka denní publicistiky, kulturních pořadů a analytických politických pořadů. Pobývala osm let v Austrálii, kde pracovala v multikulturním Radiu SBS (Special Broadcasting Service) v Českém programu jako editorka a redaktorka a jako filmová redaktorka pro další jazykové programy Radia SBS. Od roku 1995 se pravidelně zúčastňuje mezinárodních filmových festivalů Cannes, Berlinale a Karlovy Vary, nepravidelně jezdí na další filmové festivaly např. Pusan, Sydney, Adelaide, Linz, Vídeň, Graz, Chemnitz, Cottbus, Bratislava, Ženeva, Soluň.