Domestik

Česko, Slovensko, 2018, 117 min
Režie: Adam Sedlák
Scénář: Adam Sedlák
Hrají: Tereza Hofová, Jiří Konvalinka, Miroslav Hanuš, Tomáš Bambušek

Premiéra: 27. 9. 2018
Distribuce: Cinemart

Synopse: Každá posedlost má vedlejší účinky. V minimalistické studii sledujeme rozpad těla, vztahu i mysli v působivém debutu Adama Sedláka.

Roman (Jiří Konvalinka) je vrcholový cyklista, který se zotavuje ze zranění pomocí náročného cvičení a přísné životosprávy. Aby zlepšil svůj výkon, spí dokonce v kyslíkovém stanu, který si nechal postavit v ložnici. To ale těžce nese jeho žena Šarlota (Tereza Hofová), která už dlouho touží po dítěti. S každou další nocí v kyslíkovém stanu se jejich vztah proměňuje. Podaří se jim v tomto klaustrofobním prostředí ještě znovu nadechnout?

Trailer:

Recenze a rozhovory

Sedlákův filmový debut Domestik se vyžívá v rozkladu lidské psychiky

V nepříjemném pocitu jen o trochu déle, než by bylo třeba.

Domestik. „Nekoukatelný“ film o cyklistovi

Právě nekompromisní a promyšlená forma, kdy se Sedlák snaží k vyprávění (docela jednoduchého) příběhu využít celou paletu filmových prostředků, je v české kinematografii příjemným osvěžením.

Domestik: Recenze

Když si do ložnice nainstaluje kyslíkový stan, v němž nyní oba musí spát, rozjíždí se drsné vztahové drama, během něhož se oba postupně vzdalují…

Tak má vypadat drzý start. Domestik se těší, až vás vyžene ze sálu

Nicméně v měřítku současné tuzemské tvorby je Domestik bezesporu originální, třebaže jeho odlišnost místy pramení spíše ze zálibné autorské schválnosti než z logiky dramatu.  

Okázale stylizované podobenství

Opatří si kyslíkový stan, který je ústřední rekvizitou této odstrašující alegorie přerůstající až v klaustrofobický horor.

Domestik

Domestik strhuje svým nasazením, hraničícím se suverenitou. Jasnost jeho autorské vize zastiňuje nedostatky v provedení.

Civilizační horor Domestik je audiovizuálním zážitkem

…stále víc odtržených od reality, v tomto filmu nemá šanci a diváky s nimi čeká sestup do pekel varovného civilizačního hororu.  

Domestik. Horor o jednom rozpadu

Domestik nabízí různé úvahy střetem mateřské touhy a mužské potřeby vyhrávat počínaje a kritikou absurdních metod zvyšujících sportovní výkonnost konče.

Recenze: Domestik

Domestik se od jiných českých filmů zásadně liší i jinými věcmi, z nichž musím vypíchnout sound design.

MFF KV: S Domestikem startuje z bloků nadějný soupeřivý talent

Už svým dravým entrée, v němž rytmus cyklistovy jízdy na trenažéru určuje agresivní beat noisového techna, dává Domestik rázně najevo, jakým filmem bude: ambiciózním, dráždivým,…

Domestik frčí v trendu ambiciozního českého nic

Prostředí jednoho bytu působí klaustrofobně a místy až hororově, čemuž napomáhá i pečlivé záběrování a úzkostná hudba.

O hydrataci a ovulaci

Je zdravější nejíst ve jménu sportovní diety, anebo setrvale žít v podvyživeném vztahu?

Odvážné palce: Domestik

O obsesi naprosto extrémního individualismu.

Odvážné palce: Domestik

Adam Sedlák trošku ignoruje klasický dějový oblouk a místo se zaměřuje na fragmenty vztahu.

Cyklistický horor: Tělo směřující k dokonalosti se začíná rozkládat

Adam Sedlák patří k mladé generaci českých režisérů poučených světovou kinematografií a s ambicemi točit filmy jinak…

Semestr nám otevřel dveře, říká režisér úspěšného internetového seriálu.

Minimalistická studie rozpadu těla a vztahu si už na papíře odnesla ocenění za nejlepší nerealizovaný scénář.

Domestik ukazuje, jak se z lidí stávají roboti, říká režisér Adam Sedlák

Prvotní myšlenka filmu Domestik vznikla v obývacím pokoji při sledování přenosu cyklistických závodů Tour De France.

Domestik

Tomáš Pilát s režisérem Adamem Sedlákem o přijetí filmu Domestik.

Adam Sedlák: I Learned That Less Is More

The production notes for Domestique describe it as  a “civilizational horror.” What is the role of sport in your film?

Doufám, že lidi budou odcházet

Cyklista Roman (neplést s Romanem Kreuzigerem) čeká na svůj velký sportovní úspěch, jenže ten nepřichází a věk zastavit nelze.