Podskalská Jana

To není vaše věc. Film Lesní vrah je zkouškou trpělivosti

Tenhle pokus o ponor do hlavy a pocitů antihrdiny si užije vskutku málokdo.

Bylo to maso! Film o Gabriele Soukalové je nejsilnější, když je upřímný

Soukalové příběh je dostatečně zajímavý, stylizované záběry působí jak z jiného světa.

Vraždit až kam to jde. Manželé Stodolovi jsou mrazivé vztahové drama

Toxicita jejich nezdravého vztahu je sama o sobě dostatečně dramatickým a hybným momentem, který ve finále vyvolává nejrůznější otázky.

To se vysvětlí, soudruzi! Seriál z osmdesátek zatím zachraňují herci a retro

Hezký nápad, způsob vyprávění ovšem zatím jeho úrovni nestačí. Alespoň podle prvního dílu.

Kontaminované lány i city. Film Sucho doplácí na patos a roztříštěnost

Silně ekologicky laděný film nabízí uvěřitelné generační střety, ovšem vykonstruovaný příběh a nevěrohodné finále jeho výpověď oslabují.

Adikts – recenze Jany Podskalské

Skvělá stylizace, která vás chytne, v posledních dvou dílech se láme do jiného způsobu vyprávění.

Franta mimozemšťan je ztráta času i peněz. Havlíkova komedie je spíš k pláči

Byl to možná pokus o lacinou satiru. Je to ale spíš smutná ukázka odfláknuté práce, jejíž sebestředný autor kašle na diváky.

Film Úsvit – recenze Jany Podskalské

Míchají se tu různé žánry a kladla jsem si otázku, jestli to bylo nutné.

Vítejte ve světě drog a experimentů. Český seriál Adikts dráždí diváky ve velkém

Jestli bude seriál fungovat kromě brutální černé zábavy i jako memento v cílené drogové kampani, je jiná otázka.

Perinbaba se vaří v pekelném kotli. Nesourodý guláš Jakubiskovi čest nedělá

Výsledkem je podivně slátaná kostra příběhu, jenž nemá příliš nosnou linku a nedrží pohromadě. 

Kája má problém. Karel Roden a Regina Rázlová excelují ve filmu Tancuj Matyldo

Slavíkovi zaslouží respekt za to, že otvírají tabuizované téma, i za citlivý a řemeslně důkladný přístup.

Přežít svého muže? To se dá. Zato film Rudolfa Merknera je k nepřežití

Stručně řečeno, špatné je tu skoro všechno – plytký scénář, absence humoru, toporná protagonistka, bezradná režie. 

Její tělo. Filmový debut věrohodně nahlíží do porna i sportu, má ale málo emocí

Jako by původní dokumentární profese limitovaly Natálii Císařovskou v možnosti dát postavám vypjatější emoce adekvátní dramatu.

Přišla v noci je konečně chytrá česká komedie

Herci naplňují režijní představu i autenticitu důvěrně známých situací dokonale.

Bratři jsou bravurně natočené drama o Mašínech. Mohli být ale odvážnější

Bratři jsou dobrým řemeslným počinem, jenž převyšuje leckteré domácí historické snímky posledních dvou dekád.

Ani detektivka, ani melodrama. Úsvit českého filmu se nekoná

Je evidentní, že režijní ambice hrát si do nejmenších detailů se stylizací a výtvarnou stránkou převládla nad péčí o jasně podané téma.

Citlivý člověk – recenze

Já jsem na tu zvláštní poetiku a stylizace přistoupila. Zaujal mě zvláštní pohled na českou krajinu.

Máte zálohu? Film Bod obnovy zkouší restart české sci-fi

Vizuální stránka filmu je mimořádně podařená. Co vázne, je scénář, patrně různě přepisovaný a přizpůsobovaný možnostem realizace.

Film Hadí plyn – recenze Jany Podskalské

Střet kultur Davida Jařaba zajímal, pokusil se to osvěžit novými tématy, ale jenom si to člověk domýšlí.

Kazmova Onemanshow: The Movie disponuje nápady. Jako film ale nefunguje

Jinak je to spíše fádní podívaná, která prozrazuje, že točit delší scénky a reportáže pro stream a poskládat zábavný parodický tvar pro kina je rozdíl. 

Hledá se Anna. Mrazivý český thriller vypráví o záludnosti sociálních sítí

Tvůrce i producenty ctí, že se věnují znepokojivým jevům na sociálních sítích, které pro ně nejsou jen atraktivní formální kulisou.

Partnerské peklo pro otrlé. Film O malých věcech baví černým humorem

Z jednoduchého nápadu se zrodil svěží a hravý debut, který mezi lehkým mrazením v zádech zároveň baví.

Art týden: film Denise Šafaříka O malých věcech

Po delší době se objevil svěží český filmový debut. Bavila mě na něm jeho lehkost.

Muž, který zůstal v půli cesty. Nikolaevův Kriegel uspěje spíše v televizi

Silnějšímu a dramatičtějšímu Kriegelově příběhu zůstal snímek leccos dlužen.

Zvířata jako zástupci původního světa a rozloučení s Karlem Vachkem.

Je to jiný film, než na jaký jsme u Víta Klusáka zvyklí.

Éčko, nebo vodku? Sex O’Clock nahlíží bez skrupulí do pokojíčků teenagerů

Za odvahu, chuť dotknout se důležitého tématu i cit pro ně zaslouží tvůrci v každém případě pochvalu.

Tak tu sedím a čekám na smrt. Film Velké nic je trefnou zprávou o nás

Je to dobrý dokument. Je v něm velký kus empatie i humoru, snaha zachytit to, co jsme zažívali.

Děti Nagana s Čermákem a Brouskem zdařile oživují český rodinný film

Děti Nagana jsou hravou a uvěřitelnou podívanou, jíž ve finále nechybí napětí.

Film Ostrov má jediné dvě jistoty: Jiřího Langmajera a Janu Plodkovou

Rudolf Havlík si dokáže dobře vybrat herce i prostředí, obstojně režíruje, scénář by ale měl svěřovat někomu jinému.

Rodina jako láska i trauma. Studenti FAMU nabízejí témata, jež v kinech chybí

V syrových detailech a přesném popisu daného prostředí zkoumá, jakou míru šikany člověk vydrží, aby (ne)dostál svému cíli. 

Kabaret ambic, úletů i tísně. Zkouška umění aspiruje na dokument roku

Autoři důmyslně propojili podnětnou zprávu o generačních rozdílech i životních pohledech pedagogů a studentů s nevídanou zábavou.

Il Boemo. Příběh Josefa Myslivečka

Když přistoupíte na lineární vyprávění, dobře se ponoříte do období, kdy Josef Mysliveček žil a tvořil.

Flaška tvrdýho denně a čau. Trio raperů žije svůj nekonečný příběh

Je to nápaditě natočený snímek a jeho aktéři se nevyhýbají žádným otázkám ani choulostivým momentům své minulosti.

Most ani Okresní přebor Prušinovský nepřekonal. Grand Prix chybí větší zrychlení

Je zábavná a o třídu výš než mnohé domácí komedie, zůstává ale průměrnou hříčkou.

Princ Mamánek: pokus o jinou pohádku. Jan Budař doplatil na velké ambice

Překombinovaný snímek, který se vymkl pohádce a více straší, než aby nesl dětem čitelné poselství.

Druhý Amadeus se nekoná. Il Boemo tiše pluje Myslivečkovým životem

Il Boemo si diváka získává opatrně a krok za krokem, udivuje pečlivostí a důkladnou souhrou všech složek.

Buko je radostná podívaná. Vypráví o lidském strachu i síle přírody

Alice Nellis umí vyprávět lehkým perem, ale s dobrými postřehy, porozuměním pro své postavy i nadhledem nad jejich osudy.

Adam Mišík jede svou pekelnou jízdu. Banger vybočuje z českého mainstreamu

Film letí jako smršť a jeho nervní energie připomínající rapové klipy (jichž se pochopitelně také dočkáme), diváka rychle pohltí.

Jan Žižka superhrdinou na plátně

Jákl najde tým lidí, kteří odvedou to, co od nich požaduje. Dobré herce, které dobře vede.

Jan Žižka dorazil do českých kin. Jáklova středověká romance budí emoce

Akcent na vizuální stránku a místy až přepálená hudba zastírají slabý scénář, dvě věci se ale Jáklovi upřít nedají. Cit pro žánr a řemeslo.

Rodina jako láska i trauma. Studenti FAMU nabízejí témata, jež v kinech chybí

Talentovaná animátorka zpracovává osobní téma s hravostí, kombinací technik a citem pro emoce, ale bez patosu.

Komedie nikoli pro každého. Janžurová si ale Velkou premiéru užívá

Celkový tvar je rozvolněný, některé pasáže vyznívají vtipně, jiné rozpačitě.

Prezidentka neví, čím chce být. Havlíkova romantická komedie selhává

Žánr romantického filmu režiséra evidentně přitahuje. Jen si jej neumí dobře napsat a nepříliš šťastně opisuje od zahraničních vzorů.

Komedie pro pejskaře aneb jak to říct psem. Víc od novinky v kinech nečekejte

Zápletka je jednoduchá, nijak vynalézavá, dějové zákruty předvídatelné.

Minisérie Iveta si říká o pokračování. Zatím ale hrdinku přebíjí Sepéši

Nedočkáme se širšího společenského kontextu, na ten tvůrci zjevně rezignovali.

Lavi opět vykopává. Komedie Vyšehrad: Fylm je často na hraně

Pro běžné, nefotbalové publikum Vyšehrad tak úplně není.

Zápletka zůstala stejná, role se obrátily. Po čem muži touží 2 dopadlo nevalně

Naděje, že by snad tvůrci mohli nabídnout výstižněji a vtipněji pojaté téma rozdílů ženského a mužského světa, je planá.

V temné Stínohře nemá světlo šanci. A bohužel ani divák

Herci podávají uvěřitelné výkony. I oni se ale logicky pohybují jen v mantinelech zmíněného, spíše tápajícího scénáře.

Poslední závod je poctou horám. Chybí mu ale propracované postavy i tempo

Odhlédnuto od scénáře nabízí Poslední závod poctivou podívanou.

Hybridní Betlémské světlo svítí matně a nudně

Výsledkem je podivný hybrid, jehož postavy jsou téměř bez života a který je zdlouhavou podívanou téměř bez humoru.

Satirický obraz společnosti. Mimořádná událost baví, chybí však větší dynamika

Jednotlivé momenty i četné hlášky jsou vtipné, bez většího propojení jim ale chybí dynamika a divák má po hodině pocit, že stojí na místě.

Pes Hugo dělá co může. Juraj Šajmovič ale svůj film neuhlídal

Šajmovičovu týmu chybí základní dramaturgické znalosti práce s textem, schopnost vystavět nosné situace, cit pro charaktery postav i pointu a režijní vedení.

Nová komedie Radka Bajgara: Kurz manželské touhy drží hlavně herci

Vtipné dialogy a jednotlivé prezentace odlišných typů postav baví, tvůrcům se ale nedaří vypointovat některé situace a udržet vyprávění pohromadě.

Myši patří do nebe. Animovaný film aspiruje na rodinnou podívanou roku

Podařil se moderní animovaný film, který bez přehánění snese srovnání se světovou konkurencí. Břetislav Pojar by měl radost.

Film Karel jde zpěvákovi po srsti. Gott dostal důstojný rodinný medailon

Jako rodinný medailon je to dokonale splněná zakázka. Hlubší dokumentaristické výpovědi zůstala filmařka přece jen něco dlužna.

Štáfek s Kozubem dobývají letní kina. Shoky a Morthy je podařená černá komedie

Pro Andyho Fehu je to už druhá zdařilá výprava do lehce hororové krajiny, při níž nápaditě míchá různé žánrové prvky a baví diváky černým humorem.

Cesta domů? Tomáš Vorel míří spíš do slepé ulice

Vorlův film tentokrát nefunguje ani na jednu stranu a protože mu chybí byť jednoduchá jednotící linka, je to pro diváka cesta krušná a vleklá.

Zátopek je tu. A s ním velká šance pro kina

V kontextu domácí tvorby v každém případě mimořádný film, srovnatelný s americkou produkcí, včetně vynikajícího řemesla.

Utajené záběry. Film Rekonstrukce okupace připomíná, jak to bylo 21. srpna 68

Věcná a navýsost záslužná rekonstrukce naší paměti. I svědomí.

Nový film Dana Svátka Spící město drží děti a atmosféra

Útržkovitost vyprávění mírně ruší a diváckému soustředění škodí nevyrovnané herecké výkony. Tísnivá atmosféra zpustlých měst a melancholie krajiny včetně záběrů z dronů ovšem funguje na jedničku.

Prvoci, Šamponi a ti druzí aneb Jak zatřást se životem

Zábavná pánská jízda viděná pánskýma očima, která neusiluje o hlubší výpověď a kterou ocení hlavně muži.

Nejen pornovideo kalí lásku. Drsná romance Jana Prušinovského

Výkony herců, úspornost a přitom přesnost dialogů a místy téměř dokumentární kamera Petra Koblovského povyšují Chyby na poctivou love story, v níž obsah slova láska nepůsobí

Filmové tipy Deníku: Jak vyzrát na karanténu aneb Cesty do nemožna

Místy toho na člověka chrlí možná až příliš, přesto jde ale v českých filmových končinách o nebývalý počin, z něhož čiší čirá radost z tvorby.

Slámova nelichotivá zpráva o nás

Navzdory výhradám jde o filmařsky originální a záslužný počin. Rukavice hozená všem, kteří se tématu vyhýbají a žijí v pocitu, že není důvod cokoli řešit.

Divoký byl život Králů videa. Rychlodabingy v 90. letech jsou dodnes legendární

Je to archivem i dotáčkami našlapaná, vtipná podívaná. Milá nostalgie, žádný sentiment.

Smečka na hokejovém ledě. Nelehký život teenagerů

Smečka je poctivý pokus nahlédnout do vztahů a nároků sportu, kde to teenageři, hledající teprve sami sebe, nemají ani trochu snadné.

Svět podle Muchy

Roman Vávra si s tématem poradil velmi dobře. Hlavním klíčem je pohled na Muchův osud očima jeho syna Jiřího.

Princezna zakletá do polotovaru. Nová pohádka působí jako mírně upocená fantasy

Scénář má slušné nápady, ale bohužel i hluchá místa a občas triviální, bezobsažné dialogy. Navíc by si zasloužil zkušenější režii.

Trojanova životní role

Vizuální koncept působí dobře. Škoda tlaku na vypjatost emocí a jinakosti, i bez nich by Šarlatán působil díky Trojanovu přesně dávkovanému výkonu dobře.

Film Havel: Připomínka hodnot, které se vytratily

Navzdory zkratkovitosti a zjednodušenému pohledu na některé události je Havel dobře natočeným filmem, který ukazuje, co člověka může udělat respektovaným vůdcem.

Havel vstupuje do kin. Ocení ho hlavně mladí

Havel je slušný mainstreamový film, který bude mít cenu hlavně pro mladé (a zahraniční) diváky.

Se čtrnácti psy na cestě. Linda Jablonská nabízí neobvyklý portrét

Psí láska je o relativitě štěstí, různých životních volbách i oné známé cestě, jež je cílem.

Na krev. Tak žije La Putyka

Nejcennější je  univerzální výpověď o jednom splněném snu i ceně, jež se za to platí. A také o poznání, jež chce svůj čas.

Bourák? Trojanův film je spíš postrachem kin

Bourák působí spíše jako postrach z vrakoviště, kde tvůrci beze smyslu kšeftují s žánry a ojetinu sflikovanou z nesourodých dílů vydávají za solidní vůz.

Dobrý fotograf, špatný táta. Dokument o Antonínu Kratochvílovi jde do kin

Barvitý životní příběh uznávaného fotografa byl pro režisérku (kterou s ním spojuje emigrantská zkušenost) dobrou volbou.

V kinech je první česká novinka. Tvůrci filmu Poslouchej experimentují s hororem

Režijní dvojice buduje stoupající napětí přesvědčivě v první půli. Problém je v tom, že se vyprávění rozpadá na několik nesourodých kusů.

Jedenáct barev ptáčete aneb Jak se točil film, kde svlékli i režiséra

Dokument střídá vážné i rozverné polohy, má švih. 

Marné hrdinky v českém filmu

Daria utápí ve změti chaotického vyprávění. V Příliš osobní známosti je možné prakticky všechno.

Petr Zelenka přitvrdil a zvážněl. Modeláři došel humor

Jakkoli se sám režisér označení politický thriller brání, má k němu jeho příběh nejblíže. 

Pražské orgie? Jen krotký plakát, snímek je málo záživnou karikaturou doby

Do kin dorazil film Ireny Pavláskové Pražské orgie. Žádnou výstřednost ale nečekejte. zbyla jen málo záživná karikatura doby.

Jen hlášky nestačí. Komedii Přes prsty chybí nosný scénář i zručný režisér

Opakuje se to s železnou pravidelností. Ambiciózní scenáristé přecení své síly a propadnou dojmu, že režie je hračka.

Špatně vyvážený Hodinář

Viktora Preisse by měla režisérka Jitka Rudolfová platit zlatem. Za to, jak bravurně táhne její poněkud nevyrovnanou pohádku Hodinářův učeň.

Proti proudu. Nabarvené ptáče není bez chyb, je ale smělým počinem

Podívaná to není lehká, tu ale režisér nikdy nesliboval. Otázkou je, zda diskutované násilí […] má svou vypovídací hodnotu.

Kvalitní obsazení, kostýmy i výprava nejsou vším. Skleněný pokoj je bez života

Román Simona Mawera Skleněný pokoj, inspirovaný osudy majitelů vily Tugendhat, slavil světový úspěch. Jeho filmová adaptace budí rozpaky.

Jen idea nestačí. Český film Narušitel si měl ještě počkat

Každý smělý počin začínajícího tvůrce stojí za uznání. I snaha dostat film k divákovi. Některé ale budí otázku, zda by nebylo lepší počkat.

Úhoři sice mají nabito, ale střílejí naslepo

Jeden borec vedle druhého ozbrojený až po zuby. To jsou hrdinové filmu Vladimíra Michálka.

Nešťastná cena za štěstí

Jaká je Cena za štěstí, ptá se Olga Dabrowská ve stejnojmenném filmu. Kdy už bude konec, chce se pro změnu volat divákovi.

Doktor léčí smíchem. Ač nerad

Film má stoupající tendenci nikoli ovšem v detektivním napětí, nýbrž v tom, jak vrší jednu nelogičnost za druhou a jak groteskně si postavy počínají.

Úřad Čertova brka kazí satira

Kdo by ale od tvůrců Blaníku čekal klasickou pohádku?

Ten, kdo tě miloval nabízí žánrový koktejl duchařské krimi

Celkově se tu perou dva žánry a lze tušit, že experiment patrně režiséra bavil.

Zlatý podraz. To je český basketbal v těžkých časech, dobové tance i láska

Děj se odehrává mezi rokem 1938 a začátkem 50. let, a tak nabízí i dramatické společenské kulisy.

Nic jako dřív. Filmový mikrosvět varnsdorfských teenagerů

„Život máš takový, jaký si ho uděláš,“ slýchají od pedagogů. Jak s tím ale naložit, když „áčka“ ve škole komplikují připuštění ke zkoušce…  

Švédova kafkárna v ruské automobilce

Manuál, s nímž by měli odjíždět všichni nadšení manažeři putující do Ruska. To je film Petra Horkého s roztomilým titulem Švéd v žigulíku.

Tátova volha jede odnikud nikam

Pointa je jako celá zápletka vykonstruovaná, čiší z ní autorská bezradnost a odehraje se místo v obraze jen ve slovech.  

Setkání s Masarykem. Do kin vstupuje film Hovory s T.G.M.

Dialog mezi oběma muži je natolik poutavý, že oněch devadesát minut uteče, aniž by diváka nějak zásadně nudil.

Snímek Toman: Filmu Ondřeje Trojana chybí život

Šmelinářský pokladník komunistického puče Zdeněk Toman. Muž s kontroverzní povahou a osudem jako stvořenými pro film.   

Nový film Jan Palach. Přináší záhadu i otázku

I když zásadní nové informace nepřináší, je jeho snímek v nenápadných detailech, jež dává do kontextu, poctivou snahou k tématu říci své.

Toužící muži jsou banální. Vyčnívá pouze Anna Polívková

Hrdina, machisticky založený šéf Playboye Karel, se jednoho rána probere jako Karla. Uvnitř zůstává mužem, tělo má ovšem ženské.

Zažít čas, kdy všechno bude

Na začátku byl novinový článek o třináctiletém klukovi, jenž šlohl rodičům auto a vypravil se za dědou do Krkonoš.

Syrová zpráva o smutných mužích. To je nový film Dana Svátka

Zásluhou tvůrců je, že nedrtí diváky jen brutalitou příběhů, ani nementorují. Jen podávají syrovou zprávu.

Domestik. Horor o jednom rozpadu

Domestik nabízí různé úvahy střetem mateřské touhy a mužské potřeby vyhrávat počínaje a kritikou absurdních metod zvyšujících sportovní výkonnost konče.

Chata jako pojítko i zkouška vztahů

Roztomilý homolkovský humor těží tvůrci z ryze českých situací (krádež váz na cizích hrobech, malicherné hádky kolem věnců či nešvarů druhé rodiny),…

Film Backstage? Baví i tam, kde nechtěl

Nechybí láska vystavená zkoušce, sirotek a povinný úraz, jenž přivede na scénu náhradníka, outsidera z nádraží.

Love story mezi rybníky. Hastrman přišel v kině o temný tón

Urbanův knižní Hastrman urval v kině, co mohl. Karla Dobrého a velmi slušný vizuál. Temný thriller se ale nekoná. Spíš love story mezi rybníky.

Vraždy lidi přitahují, říká režisér Stínů v mlze Radim Špaček

Dalo by se říct, že Radim Špaček momentálně jede na vlně true crime.

Když se bojím, vypínám zvuk, říká herečka Anna Geislerová

„Moc jsem se na Petera Bebjaka těšila, slyšela jsem na něj jen samou chválu,“ říká herečka.

Oceněná Milena Steinmasslová: Čím jsou herečky starší, tím méně mají rolí

Když se vrátila do kin jako komisní, racionální matka nemocného hrdiny ve filmu Němá tajemství, ohromila diváky svým suverénním a strhujícím výkonem.

Přesouvání a krmení mužstva. Natáčení je trochu jako válka, říká Jiří Mádl

Píše, režíruje, hraje – a to i v zahraničí. A loni se stal otcem. Jiří Mádl zažívá krásně rušné období. 

Od aristokratky ke tmě a hladu. Lépe si tak vychutnám život, říká Tatiana Dyková

Tatiana Dyková je bez debat jednou z nejvíce obsazovaných hereček. 

Regina Rázlová: Dost jsem si toho prožila. Měla jsem u Matyldy z čeho čerpat

„Matylda je nádherná postava. Když mi Petr Slavík její příběh líčil poprvé, ohromil mě,“ říká herečka.

Nechtěla bych vidět porno své sestry, říká Denisa Barešová z filmu Její tělo

Je jí teprve sedmadvacet let, ale už je z ní výrazná herečka. 

Proč soudit Mašíny příkře? Náš film je ukazuje v kontextu, říká Tomáš Mašín

Bratři. Nejosobnější a nejtěžší film režiséra Tomáše Mašína, o němž lze skoro s jistotou říct, že bude i nejkontroverznější.

Chybí mi chytrá komedie bez lúzrů, svěřuje se herec Václav Neužil

Patří k nejobsazovanějším českým hercům, ale jeho tvář a výkon se neomrzí.

V Koreji z vás film vymačkají jako šťávu, říká režisér Bodu obnovy Robert Hloz

Režisér Robert Hloz od začátku věděl, co chce: mainstream střižený s chytrou sci-fi. 

Máme problémy s jinakostí, soudí oceněná herečka Eliška Křenková

„Byla to jedna z nejhezčích rolí, jaké jsem v poslední době hrála,“ říká Eliška Křenková o hrdince filmu Úsvit.

Daniela Kolářová: Do Varů se vracím ráda, z ceny jsem ale mírně neklidná

Danielu Kolářovou hned tak něco nezaskočí, Cena prezidenta MFF KV ji však přece jen přivádí do rozpaků. 

Kriegel vyhrál. Ostatní řešili hlavně své výhody, říká herec Tomáš Töpfer

Vyrůstal a chodil do školy v téže čtvrti, kde bydlel František Kriegel – na pražských Vinohradech. Teď ho Tomáš Töpfer hraje.

Držitel Českého lva Marsell Bendig: Od malička jsem chtěl vyhrávat

S drogami nechci mít nic společného, říká Marsell Bendig, který zkraje března získal za roli Ládi ve filmu BANGER. Českého lva. 

Blbé nálady? Ty zaháním prací, říká herec Jaroslav Plesl

Jaroslav Plesl patří k mimořádně vytíženým hercům, práci si ale podle svých slov užívá.

Češi komedie točí, Slováci je žijí, říká režisér Fero Fenič

Třicet let. Tolik uplynulo od chvíle, kdy se Československo rozdělilo. Co se za ty roky stalo se slovenskou a českou kulturou?

Táňa Pauhofová: S Tomášem Měcháčkem to bylo jak v indickém manželství

„Natáčelo se v době tuhé pandemie, kdy všechno bylo zavřeno a lidé se nepotkávali. Měla jsem radost z nabídky k práci.“

Musíme táhnout za jeden provaz. Jinak jsme v řiti, říká Michael Kocáb

Dokument se nerodil lehce, potkaly se u něj dvě dominantní osobnosti, dokumentaristka Olga Sommerová a rocker Michael Kocáb.

Saša Rašilov: Nechci umřít v dívčí náruči při milostném výstupu

Saša Rašilov patří k nejčastěji obsazovaným hercům, od divadla přes film a televizi až po rozhlas a namlouvání audioknih.

Vojtěch Dyk: Namazal jsem svému egu schody

„Jeho úžasnou osobnost i dílo mi objevil až Petrův film,“ říká Vojtěch Dyk o Josefu Myslivečkovi.

Zhýčkaný chlapík na cestách, to mě bavilo, říká Jan Budař o Mamánkovi

Ve svém režijním debutu hraje Jan Budař zhýčkaného Ludvíka, kterému táhne na čtyřicet, ale odmítá opustit rodný dům, pardon zámek.

Taťjana Medvecká o Běžných selháních: Náš film se nečekaně potkal s realitou

„Zaujalo mě, že v příběhu se děje cosi pod povrchem. Něco, co všichni cítíme, jen to neumíme pojmenovat,“ říká Taťjana Medvecká o filmu Běžná selhání.

Nejdivočejší byly pražské střechy, říká herec Jiří Mádl

Jiří Mádl hledá v pražských lokacích kulisy ke svému dobovému filmu Vlny.

Už mi stačí málo. Třeba že svítí slunce, říká herec Martin Finger

Martin Finger ve filmu Slovo ztvárnil notáře, jenž po srpnové okupaci 1968 bojuje o svou mravní čest i vnitřní integritu.

Vedle Fajtla a Jánského jsme žabaři, říká Tomáš Bojar o filmu Good Old Czechs

Dokument Tomáše Bojara je úplně jiný, než jaké o letcích v RAF známe.

Kasier v Havelkově filmu zahradničí. Dáša bude objev, říká o své partnerce

Oldřich Kaiser se pere s přírodou i arogantním zbohatlíkem. Alespoň ve filmu Jiřího Havelky s pracovním názvem Zahradník.

Hana Vagnerová: Do volného vztahu bych nešla. Na to teď nemám

Nezvykle intimní snímek Hranice lásky odkrývá úskalí otevřených vztahů a na scénáři se podílela i představitelka hlavní ženské role Hana Vagnerová.

Herečka Berenika Kohoutová: Vždycky budu někoho štvát

Má temperament, kuráž a chuť zkoušet kdeco. Za domácí typ se Berenika Kohoutová vskutku nepovažuje.

Žižka žil v kruté době. Kdo nebyl drsný, byl mrtvý, míní Petr Jákl

Osm let zabraly Petru Jáklovi přípravy na velkofilm Jan Žižka. Teď je nejdražší český film s rozpočtem 450 milionů hotov.

Nejsilnější zážitek ze Zvíkova? Škubání kopřiv, říká herečka Martha Issová

Co se vám vybaví, když se řekne Sedmero krkavců? Úžasné léto s Alicí Nellis v krásné přírodě.

Bavili jsme se, nikomu neubližovali. Aspoň doufám, bilancuje Bolek Polívka

Bolek Polívka převzal na karlovarské přehlídce z rukou Jiřího Bartošky Cenu prezidenta festivalu.

Dramaturgyně Bohumila Zelenková: Byla radost psát dialogy pro Menšíka

F. L. Věk, Cirkus Humberto či Sňatky z rozumu. Nejen tyto seriály spojuje jméno dramaturgyně Bohumily Zelenkové.

Ani pandemie nevzala filmařům chuť točit, říká Karel Och

Umělecký ředitel KVIFF Karel Och se znovu těší na to, jak jejich filmy přijmou diváci, ale i na oběd s porotci a jeden srdeční islandský film.

Mám rád most u Embassy. Potkávám se tam s přáteli, říká Jiří Bartoška

Prezident KVIFF Jiří Bartoška se každý rok těší na podobné věci. A jako obvykle, zdaleka ne všechny klapnou.

Bez lásky se láska špatně dává, říká filmová prezidentka Anna Geislerová

Romantická komedie Rudolfa Havlíka Prezidentka vypráví o ženě, která svůj politický post bere vážně, ale potřebuje i svobodu a lásku.

Točím o českém pivu a popíjení u bufáčů, je to fenomén, říká režisér Jan Saska

Jan Saska chystá další dílko. Bude o českém pivu, ranním popíjení mezi langoši a jedné hospodské misi.

Režisér Robert Sedláček: Lidé se změnili. Svlékání se na sítích mě šokuje

„Mohl jsem si napsat scénář a natočit film podle své představy. Toho si cením, naposled jsem to zažil v 90. letech,“ říká Robert Sedláček.

Temné seriály dnes táhnou, říká Štěpán Hulík

Podezření je inspirována reálnými kauzami o podezřelém úmrtí pacientů v nemocnicích a jeho autorem je Štěpán Hulík, scenárista ceněného Hořícího keře.

Režisér Václav Marhoul: Na Ukrajině se bojuje za svět 22. století

Filmový režisér a producent, a také major v záloze. Václava Marhoula válka na Ukrajině zaskočila jako všechny.

Pohřbil jsem tátu nanečisto. Ještě že si to psal sám, říká Jan Svěrák

Nový film Zdeňka a Jana Svěrákových Betlémské světlo je jejich osmou spoluprací a v lecčems překvapuje.

Ceny nikdy neodhadnete. To věděl i Forman, říká držitel Českého lva Mucha

Českého lva za nejlepší film třímal ve finále s neskrývaným dojetím a radostí producent filmu Zátopek Kryštof Mucha.

Těší mě, když si lidé na ulici povídají o Devadesátkách, říká Ondřej Sokol

„S režisérem Peterem Bebjakem jsme se potkal poprvé. Ale provázela ho skvělá pověst a na spolupráci jsem se těšil,“ říká Ondřej Sokol.

Slovo vítězství do naší branže nepatří, tvrdí filmový Zátopek Václav Neužil

V sobotu večer si Václav Neužil došel pro jednu z Cen české filmové kritiky. Dostal ji za mimořádný výkon ve filmu Zátopek, kde ztvárnil titulní postavu.

S animací kapek můžete prožít v Americe celou kariéru, říká Michaela Pavlátová

Na prestižní Zlatý glóbus snímek Moje slunce Mad nedosáhl. Michaela Pavlátová je ale realistka. A raduje se i z nominace.

Film o Mašínech stopl covid. Na podzim se k nim vrátím, říká Tomáš Mašín

Tomáš Mašín (Tři sezóny v pekle, Wilsonov) chystá už delší dobu adaptaci příběhu bratrů Mašínových, s nimiž je vzdáleně spřízněn.

Chtěl bych se narodit neurologem, říká Jiří Havelka

Jiří Havelka nemá stání. Dokončil svůj druhý režijní počin Mimořádná událost, chystá po Očitém svědkovi další divadlo, hraje v novém filmu Tomáše Mašína.

Premiéru Zátopka jsem strávila v mrákotách, říká Martha Issová

Ve sportovním dramatu Zátopek hraje atletovu ženu, slavnou oštěpařku Danu Zátopkovou.

Žít mimo systém? To je iluze, říká režisér Dan Wlodarczyk

Jak se žije mimo systém? Nesnadno, tvrdí Dan Wlodarczyk. K natočení nového seriálu jej inspirovaly příběhy lidí, kteří odešli z civilizace a vsadili na přírodu.

Už se nechci vracet. Vědomě dupeme na brzdu, říká Lenka Vlasáková

Zvládá různé ženské typy, vychovává čtyři děti a letos v létě si vzala svého partnera. Také se rozhodla, že už chce po pandemii žít jinak.

Petr Sís: Doma je tam, kde je vám dobře. Na Bali i na Vysočině

Petr Sís má na kontě několik desítek knih, tapiserie mu visí na letištích. Teď mu vyšla nová kniha a v kinech má celovečerní film.

Tygr i hvězda na plátně. Můj nekorektní humor každý nebere, říká Štěpán Kozub

Před pandemií ho kromě ostravských diváků skoro nikdo neznal, teď jde mladý herec s výraznýma očima před kamerou z role do role.

Šampión, nebo robot? Film Eriky Hníkové o „jiné“ výchově budí otázky

„V průběhu natáčení jsem dospěla k jakémusi ambivalentnímu postoji a tomu jsem podřídila i způsob vyprávění,“ říká Erika Hníková

Dobré komedie chodí ve vlnách. Já miluju Waltera Matthaua, říká Petr Nárožný

Z Festivalu české filmové komedie si odvezl čestnou cenu i herec Petr Nárožný. Dostal ji za nezapomenutelné role v domácích komediích.

Spící město jsme točili v pustých ulicích, říká režisér Dan Svátek

Co jste o sobě během natáčení o rodičích a dětech zjistil? – „Že mám dobré nervy.“

V Cannes se roztančily Rudé boty

Rudé boty jsou nápaditou alegorií o závislosti, vyjádřené tancem a vycházející z lidových pohádek.

Edgar Dutka dostal cenu na Anifilmu: Je lepší psát. Jinak bych musel luxovat

Edgar Dutka, spisovatel, scenárista a pedagog, se ve světě animovaných postav zabydlel už dávno. Cena za celoživotní přínos animovanému filmu z Anifilmu mu patří právem.

Režisér Najbrt o sérii Třídní schůzka: Byl to dobrý námět pro reflexi covidu

Režisér Marek Najbrt zdůrazňuje, že dobu online výuky nahlíželi v milé nadsázce, ale nikoli s výsměchem, naopak s respektem vůči všem, kteří ji zažili.

Televize i kina pojedou vedle sebe, říká producent Jiří Konečný

Patří k našim nejaktivnějším i nejúspěšnějším producentům. 13. června si pojede s dalšími koproducenty pro Zlatého medvěda za vítězný snímek Berlinale Smolný pich aneb Pitomý porno.

Herečka Petra Špalková: Návrat do starých kolejí bude těžký. Protože tam nebudou

Mezi špagetami, naplánovanou četbou dětí a jejich občasným vpádem do našeho zoomového setkání jsme si povídaly o domově online, velké prověrce i touze po Provence.

Je v jednom kole. Role Wericha ale přišla v pravý čas, říká Vojta Kotek

Herec Vojtěch Kotek má navzdory pandemii vysloveně příznivé období.

Jiřina Bohdalová: I přes veškerou bolest jsem se rozhodla lidem rozdávat radost

Herečka Jiřina Bohdalová slaví 90. narozeniny. Legenda českého filmu si již na přelomu roku dopřála svůj první dárek: knihu Můj život mezi slzami a smíchem.

S auty umím jen bourat, říká Jan Prušinovský. Chystá film o Formuli 1

Grand Prix. To je autorská road movie, kterou chystá režisér Jan Prušinovský s Kryštofem Hádkem, Robinem Ferro a Štěpánem Kozubem.

Pandemie mě připravila o peníze. Začala jsem péct dorty a zákusky

Nejvíce asi divákům utkvěla jako kurážná atletka vzdorující dopingu ve filmu Fair Play. Drobná, štíhlá brunetka Judit Bárdos je Slovenka, ale vídáme ji i v českých filmech.

Režisér Hynek Bočan: Důležité nejsou filmy, ale lidé, kteří u toho byli s vámi

Čeští akademici mu udělili čestného Českého lva za mimořádný přínos domácímu filmu – na minikoberci rozprostřeném před jeho domem, kam mu cenu přivezli.

Politici si myslí, že lidi kulturu nepotřebují. To je omyl, říká Ivan Trojan

„Jan Mikolášek byl impozantní postavou. Celý svůj život narval do léčitelství, uvěřil tomu, že má velký dar. Prací zaháněl i své vnitřní běsy.“

Sedět doma s brambůrkami diváky věčně bavit nebude, říká k situaci kinař

Zdeněk Krákora provozuje Kino 70 v Novém Městě nad Metují. I to je nyní povinně zavřené. Krákora však věří, že na kina diváci nezanevřou.

Vojtěch Dyk o roli Myslivečka: Na to, jaký byl velikán, se o něm moc nemluví

Jméno Josef Mysliveček prý herec Vojtěch Dyk znal, neorientoval se ale v jeho hudbě.

Tři otázky pro Jiřího Bartošku: Nejvíc mi chybí jistota, říká prezident KVIFF

Jiřího Bartošku nejvíc trápí omezení kulturního života kvůli pandemii a letošní osud karlovarského festivalu.

Dobrodružství s Muchou. Zapálený vlastenec, ale bál se žen, říká Roman Vávra

„Klíčové byly také dosud nepublikované spisy – deníky, korespondence a autobiografie, které jsme dostali velkoryse k dispozici,“ říká režisér dokumentu.

Bond Girl ze mě nebude, tvrdí herečka Jana Plodková

„Kromě toho hára a uvolněné image, která mě samozřejmě bavila, má i víc vrstev,“ říká o své postavě ve filmu Bábovky herečka Jana Plodková.

Žijeme s mýtem národní neviny, říká Bohdan Sláma

V černobílém ladění a bez servítků obnažuje film Krajina ve stínu rány poválečné minulosti. I českou povahu.

Ivan Trojan o filmu Šarlatán: Homosexuální scény nesmí profíkovi vadit

„Scénář Šarlatána mě udržoval v napětí a nebyl předvídatelný,“ tvrdí herec Ivan Trojan.

Od Olgy bych si půjčila skromnost a odstup, říká Anna Geislerová

Slovy šetřila. Ale když něco řekla, řízlo to jako žiletka. V podání Anny Geislerové působí „hubatá“ Olga Havlová uvěřitelně i ve filmu Havel.

Volné vztahy neuznávám, říká herečka Barbora Seidlová

Ve filmu Havel hraje půvabnou manželku Pavla Kohouta, kterou spisovatel peskuje kvůli kouření.

Režisér David Ondříček k jubileu Samotářů: Dnešní mladí jsou víc osamělí

„Dnešní generace je napojena na sociální sítě. Mladí lidé jsou v denním kontaktu. Přesto se mi zdá, že jsou ještě opuštěnější než tenkrát,“ říká David Ondříček.

Šimon Šafránek: Miro Žbirka? Rozhodně to není nudný pán v brejličkách

„Snažili jsme se udělat filmový portrét, jaký tu zatím nebyl,“ říká režisér Šimon Šafránek.

Agnieszka Holland pro Deník: Více bytí, méně egoismu a strachu!

S filmem Šarlatán ještě stihla Berlinale, českou premiéru už ne. Uvidíme, co se stane s kiny a diváky, až to skončí, říká režisérka Agnieszka Holland.

S Havlem počkáme na otevření kin, říká o svém filmu Slávek Horák

O tom, co bylo předtím… Než se Havel stal prezidentem. To zachycuje v očekávaném filmu Havel režisér Slávek Horák.

Když přijde krize, funguju, říká herečka Tereza Ramba

Čerstvá držitelka Českého lva, autorka knižního debutu a také máma, jež chrání soukromí své rodiny. Tím vším je herečka Tereza Ramba.

Režisér Karel Smyczek slaví 70. Těším se, až nebudu mít zaracha, říká

Humor a nadhled. Dvě věci, bez kterých režiséra Karla Smyczka nikdy nepotkáte.

Vlastníci v kině fungují. Ale trvalo to, než si film sedl, říká Jiří Havelka

„Musím připustit, že natáčení probíhalo celkem chaoticky a rychle,“ říká o komedii Vlastníci režisér Jiří Havelka.

Ptáče mi dalo šanci na americký film, říká vítěz Českých lvů Václav Marhoul

Radost si režisér a producent černobílého snímku užíval upřímně a byl na roztrhání.

S predátory v síti. Natáčení nás všechny doběhlo, říká Vít Klusák

Kolik toho (ne)víme o chatování našich dětí „v síti“, na to odpovídá spoluautor stejnojmenného dokumentu Vít Klusák.

Anna Polívková, žena na vrcholu

Svérázná, osamělá, s životem plným nečekaných situací. Taková je hrdinka komedie Ženská na vrcholu, kterou hraje Anna Polívková.

Václav Marhoul: Ptáče zrálo od Tobruku. Prostě jsem to chtěl natočit

Jana Podskalská: „Může ještě po ptáčeti přijít silnější filmový příběh?“ Václav Marhoul: „Nevím. Nevím, co mě čeká. Nevím, jestli ještě natočím nějaký film.“

Risk se vyplatil, říká oceněný Martin Huba o své roli Masaryka

„Češi ho často kamenovali. Ale on to ustál s nonšalancí a převahou,“ říká o svém už druhém T. G. Masarykovi herec.

Basketbalový Zlatý podraz. Vzkaz pro mladé: Držte si klobouky!

Film o lásce, morální cti a basketbalu.

Petr Forman: Na skejt jsme balili holky. Projezdil jsem celý gympl

Ohlédnutí za érou skejtu a ostrůvkem svobody 70. let u nás.

Rodiče je považují za neškodné skauty, říká v Berlinale Jan Gebert

Národní domobrana. Tak si říkají „hrdinové“ dokumentu Jana Geberta Až přijde válka.

Režisér Jan Kačer: Jsem vycpaný mamut. Zcela mimo pravidla

„V případě Chaty na prodej mě zaujalo více věcí. Téma a také fakt, že není tak dietlovsky pojaté,“ říká herec Jan Kačer.

Kdo zabil Miss Hanoi? Velká šance pro vietnamskou herečku

Typické příhraniční městečko se zaplivanými putykami, šedivými domy a vietnamskou tržnicí. To je dějiště příběhu, v němž přišla před čtyřmi lety o život mladá Vietnamka.

Herec David Švehlík: Démoni pod kontrolou? Na to se ptám den co den

„Jak řekl režisér, už dlouho neviděl někoho tak oddaného své roli,“ svěřuje se herec David Švehlík.

Cena i potlesk diváků. Co si přát víc, říká režisér snímku Všechno bude

„Je to záznam etapy v životě, kdy svět ještě funguje bez bariér a předsudků,“ tvrdí režisér Olmo Omerzu.

Nejsem specialista na Masaryka, říká herec Martin Huba

Nikoli poprvé, kostým Masaryka oblékl už v historické sérii Roberta Sedláčka České století.

Proč není Tonda na Hradě? Do kin vstoupil film Prezident Blaník

Mluví jako dlaždič, chová leguány, jeho vzorem je Václav Havel, zálibou móda a metou prezidentský úřad.

Film Jedna noc budí jeden pocit: Škoda času

Hlavní hrdina je natolik nesympatický a bez charismatu, že je vám jeho osud prakticky fuk.

Zavřete oči, odcházím. Svůdce Kristian se vrací do kin v nové verzi

Vzbouřit se proti všednímu životu a promlouvat údery srdce. Kdo jiný může nabízet podobné radovánky než Oldřich Nový?

Den před smrtí byla v divadle. Simoně Postlerové život naložil příliš mnoho

Na plátně, obrazovce i na scéně byla skvělou vražedkyní, osudovou ženou, psychopatkou, afektovanou slečinkou i vílou.

Herečka Hana Brejchová byla plavovláska, jež si zkazila kariéru

Plavovlásku ze Zruče z Formanova filmu už ničím dalším nepřekonala. 

Vyhodili nás jen od Clintona. Do kin vstupuje film Tady Havel, slyšíte mě?

Dokument nahlíží i do kuriózních a intimních situací i setkání, která dosud zůstávala nezveřejněná.

Filmový mág František Vláčil byl křehký i plný démonů. Prostě neuchopitelný

Jeho filmařský talent byl mimořádný, životem se ale spíše protrpěl. Většinu kariéry strávil vyčerpávajícím bojem s totalitním režimem.

Nový příběh, nová píseň. Do kin se po 40 letech vrací Jakubiskova Perinbaba

Tleskalo jí i publikum v Benátkách. Teď se Perinbaba po čtyřiceti letech vrací s novým příběhem. 

Zemřel střihač a pedagog Alois Fišárek. Držiteli šesti Českých lvů bylo 80 let

Zemřel Alois Fišárek, střihačská legenda českého filmu. Bylo mu osmdesát let. 

Mašínové? Zlu se neustupuje. Do kin míří kontroverzní drama Bratři

Psal se rok 1953, když se pět mužů vydalo v chladných podzimních dnech přes východní Německo na západ.

Bratři hrdinové, nebo vrazi? Film o Mašínech představuje první trailer

„Máme filmy adorující nástup komunismu i oslavující odboj. Chybí nám však o této době snímek krutě upřímný,“ říká Tomáš Mašín.

Nové české filmy? Její tělo, Mašíni i osudy dobrého Haška v Kozubově podání

Mezi sportem a pornem, v online chatech, rodinných tajemstvích a především ve složitých vztazích. Takové životy vedou hrdinové nových českých filmů.

Zdravý duch páchne blbostí. Kunderovy postavy ožily i na filmovém plátně

Zemřel romanopisec lidské existence. Její maličký výsek pronikl i na filmové plátno. 

Život bez kultury? Češi se od ní začali odvracet. A to hned z několika důvodů

Jaká kultura je pro Čechy, Moravany a Slezany nejvíc sexy? Knihy. Až potom divadlo, koncerty a kino.

Martha Issová má Českého lva za Buko. To se mi zdá nějaké přehnané, chtěla říct

„Mám strašnou radost. A máte pravdu, zaskočilo mě to,“ říká Martha Issová o výhře Českého lva.

Máša má Kubu, Kuba Danu, Dana Míšu. Nový snímek zkoumá volné vztahy

Sledovat a poslouchat aktéry dokumentu je místy zábavné, jindy člověku zatrne.

Hvězdy Jana Brejchová a Oldřich Nový v nových monografiích. Jedna z nich je vzpomínková, druhá odborná

Monografie oblíbených herců patří u českých čtenářů k vyhledávané literatuře. Na čtenářský zájem teď reagují hned dvě výpravné publikace.

Český film je už zase na chvostu. Kvůli laxnímu chování ministrů

Po úspěšném loňském roce spadla na domácí filmový průmysl studená sprcha. Podle zástupců Asociace producentů v audiovizi se řítí do propasti.

Film místo šprtání. Proč se české školy bojí filmové výchovy

I nyní lpí řada škol na biflování neužitečných údajů. Přitom je tu médium, které leckterý nudný výklad či učení zastoupí a navíc zábavnou formou: film.

Spravedlivá, zodpovědná i přísná. Tak vzpomínají na Marii Poledňákovou kolegové

První dáma tuzemské filmové zábavy Marie Poledňáková zemřela, bylo jí 81 let.

Žert, vlaky, Hemingway a strach z tatíčka. Klíčové role a etapy Josefa Somra

Odešla další herecká legenda. Josef Somr, jemuž kolegové a přátelé neřekli jinak než Pepíček.

Potlesk pro Il Boemo. Dykův výkon i Myslivečkova hudba strhly diváky

Potlesk, nadšení a radost. Tak vypadala světová premiéra českého filmu Il Boemo na festivalu v San Sebastianu.

Z vody do pornoprůmyslu. Její tělo připomene příběh Andrey Absolonové

Neuvěřitelný příběh skokanky Andrey Absolonové inspiroval filmaře. Vzniká podle něj film Její tělo, který natáčí Natálie Císařovská.

Z vody do pornoprůmyslu. Její tělo připomene příběh Andrey Absolonové

Neuvěřitelný příběh skokanky Andrey Absolonové inspiroval filmaře. Vzniká podle něj film Její tělo.

Mezi barokem, taktovkou a erotikou. Vojtěch Dyk představí snímek Il Boemo

Josef Mysliveček dostal svůj film Il Boemo, který se po více než deseti letech příprav a prací představí v kinech.

Prachař hledá chlapství, Krajčo se Švehlíkem sny. V Česku vznikají nové filmy

Čeští filmaři pilně pracují. Točí se komedie, romance, thrillery i seriály.

Herec, koňák, farmář. Legendární Karel Roden slaví šedesátku

Herecký talent i mimořádné charisma má od Boha.

Lev mezi zákopy a filmem

Český lev musel být letos uštván. Zmítat se mezi válečnou Ukrajinou a oslavou filmu, to byl krušný úkol.

Zemřela Eva Zaoralová, dlouholetá opora karlovarského festivalu

Eva Zaoralová byla vzdělaná, inteligentní žena, která se právem těšila respektu širokého nejen odborného okolí.

Berlinale oznámí vítěze. Festivalu se účastní i Češi, soutěže je ale míjejí

Festival Berlinale bývá k českým filmům nejvíce vstřícný.

Posedlost filmem, pokora k životu. Devět vzpomínek na Miloše Formana

Originální, houževnatý filmař. Urputný zastánce svobody. Muž s otevřeným srdcem, slabostí pro dobré jídlo, historky, doutníky a mariáš.

Nemocnice na kraji města: Televizní legenda, které dala pandemie nový impuls

Nemocnice na kraji města se stala jedním z našich nejúspěšnějších seriálů, dočkala se celkem 46 dílů a na několik dekád opanovala televizní obrazovku.

Blíží se festival v Cannes. Český film tu býval zlatý

Opojné atmosféry na Riviéře si dnes mnoho českých filmařů neužije. Do Cannes jsou zváni studenti a začínající producenti. Nebylo to tak vždycky.

Neklidný umělec Radek Pilař. Život otce Večerníčka byl plný barev

Písecký rodák Radek Pilař měl nebývale kreativní záběr. Od narození slavného výtvarníka uplynulo letos devadesát let.

Respekt před ďáblem. Filmaři točí příběh mága Arvéda

„Fascinuje mě jeho příběh a vlastně všechno, co je na hranici realismu a fantazie,“ vysvětluje Vojtěch Mašek.

Quo vadis aneb Co čeká regionální kina

Kinaři dle svých možností vylepšují alespoň technickou výbavu či malují. Jenže potahovat sedačky a oprašovat digitální projektory donekonečna nelze.

Šarlatáni mezi námi. Náš příběh je univerzální, říká Agnieszka Holland

Šarlatán s Ivanem Trojanem má za sebou křest na Berlinale.

Jak chutná stařecká pomsta? Desperáti Schmitzer a Mrkvička v novém filmu baví

Má odveta po letech ještě příchuť a smysl? Zvlášť když člověku táhne na devadesát? O tom vyprávějí filmoví Staříci.

Hrdinky filmů Filipa Renče? Ženy rebelující, zamilované i zoufalé

Aktuální komedie natočená podle knižní předlohy Haliny Pawlowské přivádí na scénu už jen ženy zoufalé, páchající navíc zoufalé věci.
Podskalská

Filmová kritička, kulturní editorka Deníku

Po absolutoriu žurnalistiky na Fakultě sociálních věd UK v Praze působila působila v pražských denících a kulturně zaměřených časopisech, nyní pracuje v Deníku. Je stálou spolupracovnicí Českého rozhlasu, stanice Vltava. Podílí se na mediální podpoře žánrové přehlídky Noir Film Festival. Spolupracuje s Filmovou akademií Miroslava Ondříčka v Písku. Od roku 2014 je členkou výkonného výboru Sdružení českých filmových kritiků, který připravuje ve spolupráci s Českou televizí výroční Ceny české filmové kritiky. Je spoluautorkou knihy Moje máma Jana Brejchová (Universum, 2022).