Stínohra

Česko, 2022, 103 min

Režie: Peter Bebjak
Scénář: Vendula Bradáčová
Hrají: Milan Ondrík, Hynek Čermák, Leona Skleničková, Vladimír Javorský, Kristýna Frejová, Jan Jankovský, Dominika Morávková a další
Produkce: Hangar Films

Premiéra: 7. 4. 2022
Distributor: Falcon

Čtyřicetiletý záchranář z malého města Jan Kavka (Milan Ondrík) právě opustil manželku Evu (Dominika Morávková). V okamžiku rozchodu se Eva stane tragickou obětí zločinu. Z Jana je vdovec, který žije s vědomím, že smrt ženy nepřímo zavinil a nepřišel jí v kritické chvíli na pomoc. Útočiště před neodbytným pocitem viny nachází díky kamarádovi Michalovi (Hynek Čermák) v místním boxerském klubu. Spřátelí se s Michalovou chráněnkou Gretou (Leona Skleničková), jíž tělocvična nahrazuje nepoznanou rodinu. Vyšetřovatel případu Evy Kavkové Dvořák (Vladimír Javorský) narazí na řadu podivných okolností. Pachatel, feťák Robert Stránský (Jan Jankovský) je pravděpodobně informátorem vyšetřovatelky z protidrogové centrály Mudrové (Kristýna Frejová) a také pod její ochranou. Jan chce věřit ve spravedlnost i v to, že se dokáže s pomocí svých přátel vrátit do všedního života. Ale obava z toho, že by vrah nakonec mohl uniknout trestu, jej přivede k rozhodnutí vydat se na vlastní cestu odplaty za nečekaných okolností a s nejistým výsledkem. Najde kromě pomsty i stále nenalezené odpuštění sobě samému?

Recenze a rozhovory

Nový thriller režiséra Devadesátek: hlavně krev, slzy a osamění

Stínohra je intenzivní český thriller o pomstě a spravedlnosti, který funguje tím lépe, čím méně se snažíte nahlédnout pod jeho efektní povrch.

RECENZE: STÍNOHRA

Stínohra je film, který má i nesporné klady, které ve finále převažují. Vedle hudby, lokace s „jezírkem“ a syrovější atmosféry jsou to mimořádně přesvědčivé herecké výkony.

Klikatá cesta za odplatou. Po Devadesátkách přichází Bebjak s thrillerem Stínohra

Thriller Stínohrachce být syrový, neutěšený i dojemný. Komplikuje mu to překombinovaný a nedotažený příběh.

Stínohra: Recenze

Výrazné herecké výkony a vyhrocený ponor do sociální mizérie zaujmou, absence přehledně rozpracované myšlenky však výsledek sráží k lehkému nadprůměru.

Bebjakův boxerský thriller Stínohra bojuje za spravedlnost i za své místo v kinech

Nijak výrazný děj se odvíjí od jedné zatmívačky k druhé, nesnaží se ale zacházet dost hluboko na to, aby ho šlo považovat za psychologickou studii.

V temné Stínohře nemá světlo šanci. A bohužel ani divák

Herci podávají uvěřitelné výkony. I oni se ale logicky pohybují jen v mantinelech zmíněného, spíše tápajícího scénáře.

Celý život je boxerský ring, vzkazuje thriller Stínohra

Úporně modelovaná osudovost spolu s vydatnými sekvencemi hysterie a násilí účinek oslabuje.

Stínohra. Silný příběh, jen příliš temné ztvárnění

Peter Bebjak Stínohru natočil jako velmi tělesný film. V dlouhých záběrech se soustředí na fyzické detaily i při vyjadřování velmi niterných situací.

Manželé Bradáčovi uvádějí do kin Stínohru a tvrdí: Absolutní spravedlnost neexistuje

„Při hledání spravedlností je velký rozdíl v tom, jak ho vnímá pozůstalý po oběti a jak instituce,“ říká producent jan Bradáč.