Míšková Věra

Rodinná komedie Střídavka své diváky neurazí

A jelikož tvůrcům zjevně o víc než o spokojenost nenáročných diváků nešlo, lze konstatovat, že záměr byl naplněn.

Velká premiéra: Osobitá komedie baví, byť ne každého

Kdo se mu odevzdá, bude se dobře bavit, zažije smích i dojetí, ale záleží to na tom, nakolik diváci s Krobotovým smyslem pro humor souznějí.

Hádkovi. Nekonečné čekání na sestru Evu

Z Hádkových nevznikla komedie, na to jsou málo vtipní a nápadití, a jestli se někdo bude smát, pak to nebude hezký, osvobozující smích.

Film Řekni to psem potěší pejskaře

Hodina a půl lehké zábavy, která nepopouzí vulgaritami ani trapnostmi. Jen je, pokud jde o lidské hrdiny a jejich zápletky, značně předvídatelná a řídká.

Prezidentka. Bez humoru je z romantické komedie kýč

Aně Geislerové to v úřadu i v soukromí opravdu sluší a má většinou velmi krásné šaty. To je ale skoro všechno, co se dá Prezidentce přičíst k dobru.

Kdyby radši hořelo. Když na vsi začne řádit velká konspirace

Tvůrci s nadsázkou a vlastně docela odvážně pojmenovali vlastnosti, které vidíme prakticky všude kolem sebe.

Vyšehrad Fylm. Nekorektní, vulgární, ale vtipný

Ke cti tvůrcům budiž řečeno, že si dobře uvědomovali rozdíl mezi skeči, z nichž byl složen původní seriál, a celovečerním hraným filmem.

Po čem muži touží 2. Jiří Langmajer je v nové komedii ženou

Chvílemi se divák baví, ale protože se to vše dost opakuje, vtip už to časem postrádá.

Stínohra. Silný příběh, jen příliš temné ztvárnění

Peter Bebjak Stínohru natočil jako velmi tělesný film. V dlouhých záběrech se soustředí na fyzické detaily i při vyjadřování velmi niterných situací.

Známí neznámí. Šance svůj záměr naplnit

Známí neznámí sice postrádají lehkost originálu, ale díky tomu si divák uvědomí, že národní nátura opravdu existuje.

Poslední závod. Známá tragédie dramatický film nedělá

Hodan selhává především jako scenárista. Chce toho zachytit co nejvíc, chce napsat silné drama, ale nedaří se mu vytvořit napětí, nedostává se za hranice popisu.

Brát život takový, jaký je. O tom je Betlémské světlo

Sledujeme na přeskáčku tři příběhy, které více či méně zaujmou, ale do značné míry se točí stále v jednom kruhu.

Zpráva o záchraně mrtvého. Se smrtí se smířit nelze, s filmem jen těžko

Jde opět o film, který dá divákům hodně zabrat, pokud jsou ochotni a schopni se Kadrnkovou filmařskou manýrou propracovat až k samému závěru.

Tajemství staré bambitky. Slabý scénář, přesto pohádka potěší

Snaha zaujmout i dospělé diváky se opírá o omleté společenské špílce. Přesto není Tajemství špatné. Zásluhu na tom má především herecké obsazení.

Z karlovarského festivalu jde do kin film Atlas ptáků

Příběh je silný, dialogy jsou výborně napsané, patří ve filmu k tomu nejsilnějšímu. Díky tomu mají herci co hrát.

Film Karel: Pomník z kvalitního materiálu

Karel je to, čemu se říká filmový pomník. Vystavěný s obdivem, úctou a láskou, z pevného, kvalitního materiálu.

Přání Ježíškovi. Dokonalý vánoční kýč

Divák si jde pro onu vrcholně kýčovitou podívanou, u které je od začátku jasné, že než se stromky rozsvítí, vše se v radost promění.

Jak žít či nežít pod vedením šmejdů ve filmu Kurz manželské touhy

Celkově jeden z mála českých vztahových filmů, který neuráží diváky hloupostí. Baví vtipem a v ideálním případě může vést i k zamyšlení.

Moje slunce Mad. Krása i v drsné odlišnosti kultur

Divák už v prvních minutách zapomene na to, že jde o animaci, a prostě sleduje poutavý příběh.

Film Kryštof je o zlé době a divném chlapci

Jiráský vytvořil ve filmu působivou atmosféru strachu a zmaru. Nemohl však nenarazit na nedostatky scénáře, který chtěl zachytit příliš mnoho událostí.

Slzy dojetí i úsměvy

Režisérka využila plně šanci a společně se střihačkou sestavily z archivů a z živého natáčení obraz muže, o němž ti šťastní budou říkat: Žili jsme v době Gotta.

Myši patří do nebe. Český animovaný film opět na výsluní

Nový film Denisy Grimmové a Jana Bubeníčka se zahraniční tvorbě ve výpravě, animaci a režii plně vyrovná a obsahově většinu z ní převyšuje.

Z karlovarského festivalu vyplouvají do kin Marťanské lodě

Škoda jen, že všechna ta poezie a citovost nemá hutnější základ, který by přinesl něco alespoň trochu jiného než řada podobných filmů.

Zbožňovaný aneb Ani nejlepší herci slabý děj neutáhnou

Film je prezentován jako komedie, ale protože jde spíše o moralitu na téma „nevěra, zvlášť ta dlouholetá, se nevyplácí“, nic vtipného na něm není.

Tereza Ramba a Jiří Mádl znovu spolu. V Deníčku moderního fotra

Ze spolupráce režiséra s kameramanem vznikl vtipný, dynamický, obrazově nápaditý film, v němž je rozpoznatelný Haluzův přiznávaný obdiv k tvorbě Jana Svěráka i Stevena Spielberga.

Gump – pes, který naučil lidi žít. Spíše záslužný projekt než skutečný film

Ani zkušený režisér a kameraman František A. Brabec nedokázal z takto vystavěného scénáře natočit dobrý film, byť řadě záběrů milovník psů kouzlo neupře.

Mstitel má být protestem proti nudě, je spíš sledem bizarních skečů

Je rozhodně jiný než ostatní, je provokativní, kašle na hranice žánrů, konvencí i vkusu, ale být jenom jiný a provokativní k natočení dobré komedie nestačí.

Čtyři ženy jsou hrdinkami nového českého filmu Matky

Film, který vstupuje do kin se zavádějícím označením komedie, vznikl zjevně z „holčičího“ povídání o porodech, dětech a chlapech.

Hokejoví dorostenci i jejich otcové řádí ve filmu Smečka

Důkladná znalost prostředí režisérovi umožnila napsat vcelku věrohodný scénář a natočit zejména scény hokejových tréninků a zápasů s dokumentaristickou jistotou.

Pohádce Princezna zakletá v čase háv fantasy sluší

Princezna zakletá v čase má několik předností. Především děj je zejména v druhé části zajímavý, napínavý a počítá s myslícími diváky.

Film Ženská pomsta je především pomstou na divácích

Vezmi tři dobře situované manželské páry, vraz do toho mužskou nevěru, přidej trochu lascivnosti, hodně hlouposti a snahy napodobit stokrát obehrané.

Šarlatán. O síle přírody a strachu z bezmoci

Vedení herců a obrazová stránka vyprávění jsou na snímku tím nejvýraznějším pozitivem.

Třetí film Evy Toulové není ani romantický, ani komedie

Casting na lásku je další ukázkou toho, že v Česku může točit filmy opravdu každý bez ohledu na talent a tvůrčí schopnosti, protože podstatné jsou

Dokument Meky bez patosu, s nadhledem i humorem

Se stejným talentem a citem stříhá režisér na obraz hudbu, takže v důsledku podává nejen obraz Žbirkova života a tvorby, ale i celkové atmosféry doby.

3Bobule? Spíše než výběr z hroznů jen pozdní sběr

Tím hlavním ve filmu jsou prosluněné vinice v krásné krajině jižní Moravy, oslava vína a vinařství. Na nic jiného si film nehraje, nic jiného nepředstírá.

Můj otec Antonín Kratochvíl. Dokument, který působí trochu zmateně

Mnohé významné chvíle jeho života působí trochu chaoticky. Divák se může ztratit v tom, na kterém místě jeho života se právě nachází.

Tiché doteky. O manipulaci a odvaze se jí (ne)vzepřít

K tomu, aby film více působil, by musel mít lépe vystavěný příběh. Tento nemá pointu vyprávěnou, natočenou a zahranou, ale jen sdělenou v závěrečném titulku.

Stáří, které už se nebojí, bojuje po svém

I když jim sílu dává jasná touha po pomstě, důraz je kladen na vskutku důkladnou, promyšlenou a skvěle zahranou studii stáří.

Můj příběh. Červená knihovna na greenu

Znovu se ukazuje, že nedostatek profesionálních schopností na postu scenáristy a režiséra je u začínajících tvůrců hlavním problémem.

Poslouchej. Zmatení žánrů dovedlo autentický film k nesmyslu

I herci narážejí na to, že se z módně autentického filmu stal pokus o snímek žánrový, jemuž však chybí vnitřní logika.

Modelář

Snímek je jako jeden z mála současných českých filmů opravdu zasazen do této doby.

Dno, na němž leží Chlap na střídačku, už nemá kam klesat

K čemu dospěje celá ta nejapnost v závěru, to příčetný divák nejspíš nikdy nechtěl vidět.

Modelář. Jak prožít svůj život, to je, oč tu běží

Po dlouhé době přichází do kin český film, který je pevně zakotven v realitě současnosti a nerozmnožuje jen donekonečna omílané varianty osobních vztahů lidí odnikud.

Případ mrtvého nebožtíka. Z dobrého nápadu je chabý film

Případ mrtvého nebožtíka je postaven na anekdotě jediné, do nekonečna omílané: „všichni jsou blbí a policajti zvlášť“.

Zakleté pírko. Další kopírování dávno natočeného

Nové pohádkové příběhy se už opravdu až příliš podobají jeden druhému.

Hrdinové filmu Karel, já a ty žvaní i filozofují

Cynik by řekl, že většina skutečných lidí z toho ale na rozdíl od Karáskových postav do rána vystřízliví a jde něco dělat.

Poslední Aristokratka. Milá rodinná pohádka spíše než komedie

Jiří Vejdělek natočil lehkonohý rodinný film, který může bavit všechny generace.

Jiří Mádl jako První akční hrdina

Půlhodinový film má sice s výjimkou hereckých výkonů stále spíše amatérské parametry, nicméně v kinech jsme nejednou svědky horších, zcela diletantských celovečerních filmů.

Ženská na vrcholu českou romantiku ze dna nevytáhne

Ale protože na hlouposti, nelogičnosti a trapnosti je vytrvalý divák špatných českých filmů zvyklý, jen trpně přihlíží.

Lehce s životem se prát. Divácky vděčný dokument o Jiřím Suchém

Šťastné bylo rozhodnutí, čemu a v jaké míře se z přebohaté škály těch šedesáti let pilné práce v dramatických i výtvarných oborech věnovat.

Abstinent. Může se to stát i vašim dětem

Jenže Abstinent – a to je jeho největší přednost – ukazuje, že alkoholismus ve své ničivé podobě se týká už i docela mladých lidí, středoškoláků.

Herci a výprava jsou v Hodinářově učni lepší než scénář

Pohádka Hodinářův učeň není vysloveně špatná, ale očekávaný posun od pohádek předchozích o kousek kupředu se nekoná.

Román pro pokročilé. Zábava pro extrémně nenáročné diváky

Román pro pokročilé scenáristky a režisérky Zity Marinovové, který dnes vstupuje do kin, nemá s Románem pro ženy společného nic kromě Marka Vašuta v hlavní roli.

Film Uzly a pomeranče je jako z minulého století

Zápletek je hodně, přitom některé jsou relevantní a zajímavé, jiné jen zdržují tok děje a rytmus filmu, některé dokonce postrádají logiku.

Ve filmu Teroristka s černým humorem o vážných věcech

Radek Bajgar ví, co chce říci, ví, jak to udělat, ale přece jen se mu v komediální rovině daří o něco lépe než v dramatické.

Velké dobrodružství Čtyřlístku je jen pro malé děti

Budiž řečeno, že nový film může jen s velmi odřenýma ušima a s velkou rodičovskou trpělivostí unést označení rodinný.

V komedii LOVEní není pranic původního

…skoro každý vtip se rozmělní, takže i když v prvním okamžiku pobaví, vzápětí už si člověk přeje, ať skončí a jde se dál.

Velké dobrodružství Čtyřlístku je jen pro malé děti

Nový film může jen s velmi odřenýma ušima a s velkou rodičovskou trpělivostí unést označení rodinný.

Skleněný pokoj. Chladnější než sklo a ocel vily Tugendhat

Z filmu čiší chlad, divák je jen nezúčastněným pozorovatelem a vila ho nakonec zajímá mnohem víc než živí lidé.

Konečně česká komedie, která má humor

Není v posledních letech mnoho smutnějšího v kinech než české vztahové komedie. Výjimky Teorie tygra, Tátova volha nebo Chata na prodej jen potvrzují pravidlo.

Cena za štěstí. Dobrý námět zkolaboval už ve scénáři

Cena za štěstí připomíná množstvím postav a vztahů dílem Cimrmanovu parodickou operetu Proso, dílem je to kýč.

Komedie, nebo detektivka? Ani jedno

Film by měl počítat i s diváky, kteří přijdou do kina bez znalosti seriálového zázemí. Ti nepochopí lékařovu letoru ani spoustu dalších věcí.

Chvilky. Pěkná studie jedné neměnné postavy

Pro budoucnost Beaty Parkanové je schopnost takové studie nadějná, pro celovečerní psychologický film je to málo.

Ten, kdo tě miloval. Duchařská komedie i detektivka

Film má chvílemi příjemně vánoční atmosféru zasněžených Karlových Varů, chvílemi se zase posouvá ke crazy komedii…

Zlatý podraz. Mládí a chuť do života v obklíčení dějin

A poznámka na závěr: lze se dohadovat, nakolik je závěrečné provedení státní hymny zajímavé, nevšední, originální.

Mars. Experiment pro milovníky absurdit

Odehrává se v budoucnosti, v době, kdy lety na Mars dávno vyšly z módy.

Toman. Příliš mnoho slov a málo dramatu

Co bylo na tomto muži tak pozoruhodného, že se máme o jeho osud právě nyní, sedmdesát let od tehdejších událostí a v době stého výročí státu, zajímat?

Až přijde válka. Z filmu o slovenské domobraně mrazí

Na první pohled to může vypadat jako nevinná hra na vojáky.

Po čem muži touží. Polívková hraje chlapa v ženském těle

Kolik je v tom humoru a jak se budou diváci bavit, pak záleží na tom, jak moc koho rozesměje ono škobrtání na podpatcích,…

Chata na prodej. Rodina, kterou skoro každý pozná

Po prvotině Parádně pokecal udělal třicetiletý absolvent pražské FAMU znatelný krok kupředu.

Úsměvy smutných mužů. Velké sólo pro Davida Švehlíka

Svátek vsadil jednak na co největší autenticitu příběhů jednotlivých postav, jednak na herecký výkon Davida Švehlíka.

Backstage. Pořádný videoklip by bohatě stačil

Jednoduchý příběh docela stačí, ale neměl by být úplně pitomý. Což se v případě Backstage bohužel stalo.

Teambuilding. Film, jemuž je lepší se obloukem vyhnout

Při sledování takřka každého českého filmu posledních let, který se honosí názvem komedie, se zdá, že nic horšího už diváky potkat nemůže.

Hastrman. Pohádkový příběh ve folklórním obalu

Většina scén je režírována spíše divadelně než filmově

Dvě nevěsty a jedna svatba. Ani romantická, ani komedie

…ale o jakémkoli kvalitativním poskoku v rámci českých komedií nemůže být řeč.

Pepa v podání Michala Suchánka: Moc řečí o jednom smolaři

Celkově Pepa působí jako docela poctivá snaha.

Když je k dospělosti až moc blízko. Dokument Nic jako dřív má cenu festivalu Jeden svět

Je neobyčejným pohledem na velmi obyčejný život teenagerů v českém pohraničním městě Varnsdorf.

Filmové řemeslo má děravé dno. Pohádkový příběh Dukátová skála měl dobrý jen námět

Výprava nemá s pohádkou nic společného, film je napohled chudý a velmi neobratně natočený,…

Zoufalé věci se dějí hlavně ve filmu. Režisér Filip Renč točil podle Haliny Pawlowské

Nejhorší ale je, že všechny ty převážně trapné situace měly být vtipné, ale nejsou,…

Jak čerti škodili, až pomohli. Český filmový rok odstartovaly Troškovy Čertoviny

Jen těch 101 minut je pro ně trochu delších, než by bylo záhodno.

Tereza Brodská o Janě Brejchové: Moje máma je upřímná a někdy i ostrá

Čtyřsetstránkovou knihu Moje máma Jana Brejchová představila na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech herečka Tereza Brodská.

Režisér Dan Svátek: Dvě slova jako klíč je film o hledání

Nový celovečerní film Dvě slova jako klíč natočil režisér Dan Svátek stejně jako úspěšné Úsměvy smutných mužů podle předlohy spisovatele Josefa Formánka.

Darja Kaščejeva přivezla do Cannes Elektru

Posluchačka animované tvorby pražské FAMU Darja Kaščejeva na festivalu v Cannes prezentuje svůj připravovaný absolventský film v programu Work in Progress.

Herec Jakub Prachař: Sport a herectví k sobě mají blízko

„Téma nás všechny baví a víme o něm hodně, protože fotbalu rozumí každý, to je jasné,“ říká Jakub Prachař.

Tereza Ramba: Je mi vrozená radost ze života

Diváky i režiséry zaujala, už když jako náctiletá debutovala ve filmu Rafťáci. Někdejší studentka konzervatoře pak vyrostla v jednu z nejobsazovanějších českých hereček.

Manželé Bradáčovi uvádějí do kin Stínohru a tvrdí: Absolutní spravedlnost neexistuje

„Při hledání spravedlností je velký rozdíl v tom, jak ho vnímá pozůstalý po oběti a jak instituce,“ říká producent jan Bradáč.

Eva mi dala přátelství. Jiří Bartoška vzpomíná na Evu Zaoralovou

Zpráva o úmrtí Evy Zaoralové hluboce zasáhla prezidenta Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary Jiřího Bartošku.

Adam K. Rybanský o filmu Kdyby radši hořelo: Tématem je strach z neznámého

Do prestižní nesoutěžní sekce Panorama přijala výběrová komise letošního Berlinale režijní debut Adama Kolomana Rybanského Kdyby radši hořelo.

Režisér Jiří Havelka o Mimořádné události: V našem filmu není nic úplně vymyšleno

„Očekávání je tak trochu nepřítel zážitku, a s úspěchem Vlastníků to očekávání určitě vzniklo,“ říká Jiří Havelka.

David Laňka a Martin Müller o svém dramatu Spolu: Kozub se na roli autisty pečlivě připravil

Film se zabývá tématem života rodiny s handicapovaným dítětem i souvisejícími tématy.

Kryštof Mucha jede do USA lobbovat za Zátopka: Myslím, že to stojí za to

O tom, co je pro šanci uspět mezi třiadevadesáti filmy z celého světa nutné a možné udělat, poskytl rozhovor producent Kryštof Mucha.

Emília Vášáryová uvedla v Cannes film Až přijde kocour: Jasný byl velmi zvláštní osobnost

Když v květnu roku 1963 přebírala Emília Vášáryová v Cannes Zvláštní cenu poroty za film Vojtěcha Jasného Až přijde kocour, slavila narozeniny.

Anna a Matěj Podskalští: Festival v Cannes je splněný sen

O krátkém animovaném filmu Rudé boty, který soutěžil v sekci canneského festivalu Cinéfondation.

Hrdinka dokumentu Heleny Třeštíkové Karolína: Jestli film povzbudí jediného člověka, budu šťastná

Třicet let natáčela dokumentaristka Helena Třeštíková časosběrné dokumenty se dvěma pozoruhodnými ženami, podnikatelkou Karolínou Sýkorovou-Trojanovou a herečkou a moderátorkou Ester Janečkovou.

Producent Jiří Konečný: Rumunské filmy mají vztah k realitě

Zlatého medvěda získal na 71. Berlinale snímek Smolný pich aneb Pitomý porno. Na jeho vzniku se koprodukčně podílela také česká firma Endorfilm.

Režisér Dan Svátek chystá další film o alkoholismu: Ženy pijí úplně jinak než muži

Výzva „suchý únor“ zastihla režiséra Dana Svátka v přípravách filmu podle knihy Michaly Duffkové Zápisník alkoholičky.

Scenárista a režisér Václav Marhoul: Nemám hlavu v oblacích

Václav Marhoul, který se na mezinárodní scéně prosadil filmem Nabarvené ptáče, dostal nabídku natočit americký film o J. R. McCarthym.

Scenárista a režisér Slávek Horák: Fakta nesmějí stát v cestě dobrému příběhu

Film inspirovaný disidentskými léty Václava Havla připravoval Slávek Horák se spoluautorem scénáře Rudolfem Suchánkem tři roky.

Režisér Šimon Šafránek: Má smysl pro humor a nejraději skládá písničky

Ve filmu Meky Šafránek přináší osobitý pohled na Miroslava Žbirku, jednu z nejvýznamnějších osobností slovenské i české hudební scény uplynulých čtyřiceti let.

Režisér David Ondříček o restaurovaných Samotářích: Je to spíš happening pro fanoušky

Letos uplynulo dvacet let od chvíle, kdy kina dobyl film Davida Ondříčka Samotáři. Stal se oblíbeným a postupem času takřka kultovním filmem generace tehdejších třicátníků.

Režisérka Dagmar Smržová: Na pohled slabí lidé bývají nejsilnější

„Nechtěla jsem nikdy točit vyloženě sociální dokumenty o hendikepovaných, ale zjistila jsem, že mě láká postavení člověka slabšího, než jsou ostatní, ve společnosti,“ říká režisérka.

Režisér Ondřej Trojan: Plátno bude Bourákovi slušet

„Měli jsme štěstí, protože nás koronavirová opatření zasáhla v době postprodukce, kterou jsme zastavit nemuseli,“ říká Ondřej Trojan.

Režisér Václav Kadrnka: Věřím, že se vrátíme k běžnému životu

Natáčení svého třetího celovečerního hraného filmu Zpráva o záchraně mrtvého musel Václav Kadrnka v souvislosti s opatřeními proti pandemii koronaviru přerušit.

Režisérka Agnieszka Hollandová: Šarlatán je portrét silného muže

„Je velmi narcisistický, egoistický, není schopen akceptovat věci, které se mu do jeho obrazu o něm samotném nevejdou,“ říká o hrdinovi svého filmu Šarlatán režisérka.

Režisér Marek Najbrt: U nás může být čert i sympatická postava

„Peklo v našem příběhu není jen jedno. Je to úřad, který spravuje mnoho okrsků a má proto spoustu poboček – tzv. podpekel,“ tvrdí Marek Najjbrt.

Huba a Budař jako TGM a Čapek

Ten nápad se zrodil z myšlenky strávit hodinu a půl s Karlem Čapkem a Tomášem G. Masarykem, zažít jejich setkání 26. září 1928 v topolčianském zámeckém parku.

Pár slov na rozloučenou s báječnou ženou

Bylo málo tak věčně mladých lidí jako „paní doktorka“, jak ji zase s úctou oslovovali spolupracovníci, s nimiž připravovala festivalový program.

Miloš Forman se narodil před devadesáti lety. Tvrdil, že jediné, co nestárne, je humor

Byl jedním z mála zahraničních režisérů, který v Hollywoodu uspěl komerčně a cenili si ho i kritici a akademici.

Režisér Dan Svátek: Děti snesou víc, než tušíme

„Já jsem nikdy netočil s komerčním cílem, proto ze mě také nikdy nebude komerční režisér,“ říká Dan Svátek.

Má mě rád(a) nebo ne aneb Jak partnerské vztahy ovládly český film

Láska, milování, rozchody a nevěry ve všech podobách se už před dávnými lety staly doménou nejprve zahraničních, posléze i domácích nekonečných seriálů.
foto VM nová

Filmová redaktorka deníku Právo

Vystudovala Fakultu žurnalistiky Univerzity Karlovy, většinu profesního života pracuje jako redaktorka deníku Právo se specializací na kinematografii.
V redakční práci se věnuje všemu, co spadá do oboru filmové publicistiky v celostátním deníku, to znamená recenze na veškerou domácí a výběrově zahraniční filmovou tvorbu, rozhovory s filmovými tvůrci, běžné zpravodajství týkající se kinematografie i zpravodajství a rozhovory z mezinárodních filmových festivalů v Berlíně, Cannes, Karlových Varech i v Torontu.
Řadu let působila jako externí pedagog na Filmové akademii Miroslava Ondříčka v Písku, kde vyučovala předmět Mediální prostředí a podpůrné fondy a vedla řadu bakalářských a magisterských prací posluchačů.