Hokejoví dorostenci i jejich otcové řádí ve filmu Smečka
Důkladná znalost prostředí režisérovi umožnila napsat vcelku věrohodný scénář a natočit zejména scény hokejových tréninků a zápasů s dokumentaristickou jistotou.
Pohádce Princezna zakletá v čase háv fantasy sluší
Právo |
Princezna zakletá v čase
| 70% | Recenze
Princezna zakletá v čase má několik předností. Především děj je zejména v druhé části zajímavý, napínavý a počítá s myslícími diváky.
Film Ženská pomsta je především pomstou na divácích
Právo |
Ženská pomsta
| 15% | Recenze
Vezmi tři dobře situované manželské páry, vraz do toho mužskou nevěru, přidej trochu lascivnosti, hodně hlouposti a snahy napodobit stokrát obehrané.
Šarlatán. O síle přírody a strachu z bezmoci
Vedení herců a obrazová stránka vyprávění jsou na snímku tím nejvýraznějším pozitivem.
Třetí film Evy Toulové není ani romantický, ani komedie
Právo |
Casting na lásku
| 15% | Recenze
Casting na lásku je další ukázkou toho, že v Česku může točit filmy opravdu každý bez ohledu na talent a tvůrčí schopnosti, protože podstatné jsou
Dokument Meky bez patosu, s nadhledem i humorem
Se stejným talentem a citem stříhá režisér na obraz hudbu, takže v důsledku podává nejen obraz Žbirkova života a tvorby, ale i celkové atmosféry doby.
3Bobule? Spíše než výběr z hroznů jen pozdní sběr
Tím hlavním ve filmu jsou prosluněné vinice v krásné krajině jižní Moravy, oslava vína a vinařství. Na nic jiného si film nehraje, nic jiného nepředstírá.
Můj otec Antonín Kratochvíl. Dokument, který působí trochu zmateně
Právo |
Můj otec Antonín Kratochvíl
| 65% | Recenze
Mnohé významné chvíle jeho života působí trochu chaoticky. Divák se může ztratit v tom, na kterém místě jeho života se právě nachází.
Tiché doteky. O manipulaci a odvaze se jí (ne)vzepřít
Právo |
Tiché doteky
| Recenze
K tomu, aby film více působil, by musel mít lépe vystavěný příběh. Tento nemá pointu vyprávěnou, natočenou a zahranou, ale jen sdělenou v závěrečném titulku.
Stáří, které už se nebojí, bojuje po svém
I když jim sílu dává jasná touha po pomstě, důraz je kladen na vskutku důkladnou, promyšlenou a skvěle zahranou studii stáří.
Můj příběh. Červená knihovna na greenu
Právo |
Můj příběh
| 40% | Recenze
Znovu se ukazuje, že nedostatek profesionálních schopností na postu scenáristy a režiséra je u začínajících tvůrců hlavním problémem.
Poslouchej. Zmatení žánrů dovedlo autentický film k nesmyslu
Právo |
Poslouchej
| 55% | Recenze
I herci narážejí na to, že se z módně autentického filmu stal pokus o snímek žánrový, jemuž však chybí vnitřní logika.
Modelář
Snímek je jako jeden z mála současných českých filmů opravdu zasazen do této doby.
Dno, na němž leží Chlap na střídačku, už nemá kam klesat
Právo |
Chlap na střídačku
| 0.1% | Recenze
K čemu dospěje celá ta nejapnost v závěru, to příčetný divák nejspíš nikdy nechtěl vidět.
Modelář. Jak prožít svůj život, to je, oč tu běží
Po dlouhé době přichází do kin český film, který je pevně zakotven v realitě současnosti a nerozmnožuje jen donekonečna omílané varianty osobních vztahů lidí odnikud.
Případ mrtvého nebožtíka. Z dobrého nápadu je chabý film
Právo |
Případ mrtvého nebožtíka
| 25% | Recenze
Případ mrtvého nebožtíka je postaven na anekdotě jediné, do nekonečna omílané: „všichni jsou blbí a policajti zvlášť“.
Zakleté pírko. Další kopírování dávno natočeného
Právo |
Zakleté pírko
| 50% | Recenze
Nové pohádkové příběhy se už opravdu až příliš podobají jeden druhému.
Poslední Aristokratka. Milá rodinná pohádka spíše než komedie
Právo |
Poslední aristokratka
| 75% | Recenze
Jiří Vejdělek natočil lehkonohý rodinný film, který může bavit všechny generace.
Ženská na vrcholu českou romantiku ze dna nevytáhne
Právo |
Ženská na vrcholu
| 10% | Recenze
Ale protože na hlouposti, nelogičnosti a trapnosti je vytrvalý divák špatných českých filmů zvyklý, jen trpně přihlíží.
Abstinent. Může se to stát i vašim dětem
Jenže Abstinent – a to je jeho největší přednost – ukazuje, že alkoholismus ve své ničivé podobě se týká už i docela mladých lidí, středoškoláků.
Herci a výprava jsou v Hodinářově učni lepší než scénář
Právo |
Hodinářův učeň
| 50% | Recenze
Pohádka Hodinářův učeň není vysloveně špatná, ale očekávaný posun od pohádek předchozích o kousek kupředu se nekoná.
Román pro pokročilé. Zábava pro extrémně nenáročné diváky
Právo |
Román pro pokročilé
| 15% | Recenze
Román pro pokročilé scenáristky a režisérky Zity Marinovové, který dnes vstupuje do kin, nemá s Románem pro ženy společného nic kromě Marka Vašuta v hlavní roli.
Ve filmu Teroristka s černým humorem o vážných věcech
Právo |
Teroristka
| 75% | Recenze
Radek Bajgar ví, co chce říci, ví, jak to udělat, ale přece jen se mu v komediální rovině daří o něco lépe než v dramatické.
Velké dobrodružství Čtyřlístku je jen pro malé děti
Právo |
Velké dobrodružství Čtyřlístku
| 50% | Recenze
Budiž řečeno, že nový film může jen s velmi odřenýma ušima a s velkou rodičovskou trpělivostí unést označení rodinný.
V komedii LOVEní není pranic původního
…skoro každý vtip se rozmělní, takže i když v prvním okamžiku pobaví, vzápětí už si člověk přeje, ať skončí a jde se dál.
Skleněný pokoj. Chladnější než sklo a ocel vily Tugendhat
Právo |
Skleněný pokoj
| 50% | Recenze
Z filmu čiší chlad, divák je jen nezúčastněným pozorovatelem a vila ho nakonec zajímá mnohem víc než živí lidé.
Konečně česká komedie, která má humor
Právo |
Ženy v běhu
| 75% | Recenze
Není v posledních letech mnoho smutnějšího v kinech než české vztahové komedie. Výjimky Teorie tygra, Tátova volha nebo Chata na prodej jen potvrzují pravidlo.
Cena za štěstí. Dobrý námět zkolaboval už ve scénáři
Právo |
Cena za štěstí
| 40% | Recenze
Cena za štěstí připomíná množstvím postav a vztahů dílem Cimrmanovu parodickou operetu Proso, dílem je to kýč.
Komedie, nebo detektivka? Ani jedno
Právo |
Doktor Martin: Záhada v Beskydech
| 30% | Recenze
Film by měl počítat i s diváky, kteří přijdou do kina bez znalosti seriálového zázemí. Ti nepochopí lékařovu letoru ani spoustu dalších věcí.
Chvilky. Pěkná studie jedné neměnné postavy
Pro budoucnost Beaty Parkanové je schopnost takové studie nadějná, pro celovečerní psychologický film je to málo.
Ten, kdo tě miloval. Duchařská komedie i detektivka
Právo |
Ten, kdo tě miloval
| 60% | Recenze
Film má chvílemi příjemně vánoční atmosféru zasněžených Karlových Varů, chvílemi se zase posouvá ke crazy komedii…
Zlatý podraz. Mládí a chuť do života v obklíčení dějin
Právo |
Zlatý podraz
| 80% | Recenze
A poznámka na závěr: lze se dohadovat, nakolik je závěrečné provedení státní hymny zajímavé, nevšední, originální.
Mars. Experiment pro milovníky absurdit
Odehrává se v budoucnosti, v době, kdy lety na Mars dávno vyšly z módy.
Toman. Příliš mnoho slov a málo dramatu
Co bylo na tomto muži tak pozoruhodného, že se máme o jeho osud právě nyní, sedmdesát let od tehdejších událostí a v době stého výročí státu, zajímat?
Až přijde válka. Z filmu o slovenské domobraně mrazí
Právo |
Až přijde válka
| 80% | Recenze
Na první pohled to může vypadat jako nevinná hra na vojáky.
Po čem muži touží. Polívková hraje chlapa v ženském těle
Právo |
Po čem muži touží
| 50% | Recenze
Kolik je v tom humoru a jak se budou diváci bavit, pak záleží na tom, jak moc koho rozesměje ono škobrtání na podpatcích,…
Chata na prodej. Rodina, kterou skoro každý pozná
Právo |
Chata na prodej
| 70% | Recenze
Po prvotině Parádně pokecal udělal třicetiletý absolvent pražské FAMU znatelný krok kupředu.
Úsměvy smutných mužů. Velké sólo pro Davida Švehlíka
Právo |
Úsměvy smutných mužů
| 70% | Recenze
Svátek vsadil jednak na co největší autenticitu příběhů jednotlivých postav, jednak na herecký výkon Davida Švehlíka.
Backstage. Pořádný videoklip by bohatě stačil
Jednoduchý příběh docela stačí, ale neměl by být úplně pitomý. Což se v případě Backstage bohužel stalo.
Teambuilding. Film, jemuž je lepší se obloukem vyhnout
Právo |
Teambuilding
| 15% | Recenze
Při sledování takřka každého českého filmu posledních let, který se honosí názvem komedie, se zdá, že nic horšího už diváky potkat nemůže.
Hastrman. Pohádkový příběh ve folklórním obalu
Většina scén je režírována spíše divadelně než filmově
Dvě nevěsty a jedna svatba. Ani romantická, ani komedie
Právo |
Dvě nevěsty a jedna svatba
| 40% | Recenze
…ale o jakémkoli kvalitativním poskoku v rámci českých komedií nemůže být řeč.
Pepa v podání Michala Suchánka: Moc řečí o jednom smolaři
Celkově Pepa působí jako docela poctivá snaha.
Když je k dospělosti až moc blízko. Dokument Nic jako dřív má cenu festivalu Jeden svět
Právo |
Nic jako dřív
| 75% | Recenze
Je neobyčejným pohledem na velmi obyčejný život teenagerů v českém pohraničním městě Varnsdorf.
Filmové řemeslo má děravé dno. Pohádkový příběh Dukátová skála měl dobrý jen námět
Právo |
Dukátová skála
| 30% | Recenze
Výprava nemá s pohádkou nic společného, film je napohled chudý a velmi neobratně natočený,…
Zoufalé věci se dějí hlavně ve filmu. Režisér Filip Renč točil podle Haliny Pawlowské
Právo |
Zoufalé ženy dělají zoufalé věci
| 30% | Recenze
Nejhorší ale je, že všechny ty převážně trapné situace měly být vtipné, ale nejsou,…
Jak čerti škodili, až pomohli. Český filmový rok odstartovaly Troškovy Čertoviny
Jen těch 101 minut je pro ně trochu delších, než by bylo záhodno.
Režisér Dan Svátek chystá další film o alkoholismu: Ženy pijí úplně jinak než muži
Právo |
| Rozhovor
Výzva „suchý únor“ zastihla režiséra Dana Svátka v přípravách filmu podle knihy Michaly Duffkové Zápisník alkoholičky.
Scenárista a režisér Václav Marhoul: Nemám hlavu v oblacích
Právo |
Nabarvené ptáče
| Rozhovor
Václav Marhoul, který se na mezinárodní scéně prosadil filmem Nabarvené ptáče, dostal nabídku natočit americký film o J. R. McCarthym.
Scenárista a režisér Slávek Horák: Fakta nesmějí stát v cestě dobrému příběhu
Film inspirovaný disidentskými léty Václava Havla připravoval Slávek Horák se spoluautorem scénáře Rudolfem Suchánkem tři roky.
Režisér Šimon Šafránek: Má smysl pro humor a nejraději skládá písničky
Ve filmu Meky Šafránek přináší osobitý pohled na Miroslava Žbirku, jednu z nejvýznamnějších osobností slovenské i české hudební scény uplynulých čtyřiceti let.
Režisér David Ondříček o restaurovaných Samotářích: Je to spíš happening pro fanoušky
Právo |
| Rozhovor
Letos uplynulo dvacet let od chvíle, kdy kina dobyl film Davida Ondříčka Samotáři. Stal se oblíbeným a postupem času takřka kultovním filmem generace tehdejších třicátníků.
Režisérka Dagmar Smržová: Na pohled slabí lidé bývají nejsilnější
Právo |
| Rozhovor
„Nechtěla jsem nikdy točit vyloženě sociální dokumenty o hendikepovaných, ale zjistila jsem, že mě láká postavení člověka slabšího, než jsou ostatní, ve společnosti,“ říká režisérka.
Režisér Ondřej Trojan: Plátno bude Bourákovi slušet
„Měli jsme štěstí, protože nás koronavirová opatření zasáhla v době postprodukce, kterou jsme zastavit nemuseli,“ říká Ondřej Trojan.
Režisérka Agnieszka Hollandová: Šarlatán je portrét silného muže
„Je velmi narcisistický, egoistický, není schopen akceptovat věci, které se mu do jeho obrazu o něm samotném nevejdou,“ říká o hrdinovi svého filmu Šarlatán režisérka.
Režisér Marek Najbrt: U nás může být čert i sympatická postava
Právo |
Čertí brko
| Rozhovor
„Peklo v našem příběhu není jen jedno. Je to úřad, který spravuje mnoho okrsků a má proto spoustu poboček – tzv. podpekel,“ tvrdí Marek Najjbrt.
Producent Jiří Konečný: Filmu Všechno bude svět dobře rozumí
Salon |
Všechno bude
| Rozhovor
Jak se dostane český film do Toronta?
Padesát let od 21. srpna 1968 jde do kin Jan Palach
Právo |
Jan Palach
| Rozhovor
Ne ikona, ale člověk.
Huba a Budař jako TGM a Čapek
Právo |
Hovory s TGM
| Rozhovor
Ten nápad se zrodil z myšlenky strávit hodinu a půl s Karlem Čapkem a Tomášem G. Masarykem, zažít jejich setkání 26. září 1928 v topolčianském zámeckém parku.
Má mě rád(a) nebo ne aneb Jak partnerské vztahy ovládly český film
Právo |
Ženská na vrcholu
| Téma
Láska, milování, rozchody a nevěry ve všech podobách se už před dávnými lety staly doménou nejprve zahraničních, posléze i domácích nekonečných seriálů.