Pavlík Ondřej

Film Karel, já a ty rozehrává vrstevnaté partnerské duety

Režisér Bohdan Karásek dotáhl ve svém prvním celovečerním filmu svůj „obývákový styl“ do uceleného tvaru.

Marhoul s Nabarveným ptáčetem tančí satanský kvapík

Nevyrovnaný, příliš rychle vyprávěný, ale také osobitě vybočující. Takový je nejočekávanější český film roku 2019.

Mimořádná zpráva přináší opatrný report bez vykřičníků

…domácí Mimořádná zpráva cíleně vytváří obraz novinářů coby profesionálů, kteří se řídí etickým kritériem vyváženosti a snaží se nepromítat osobní animozity do své práce.

MFF KV: Omerzovu road movie schází kus šoférské vyzrálosti

Film je dětsky rozpustilý a dospělácky vážný zároveň. Převážně však tyto protiklady vedou k rušivým karambolům a nelichotivým srážkám.

MFF KV: S Domestikem startuje z bloků nadějný soupeřivý talent

Už svým dravým entrée, v němž rytmus cyklistovy jízdy na trenažéru určuje agresivní beat noisového techna, dává Domestik rázně najevo, jakým filmem bude: ambiciózním, dráždivým,…

Nadechnout se k dospělosti / Nic jako dřív

Nic jako dřív se dotýká řady naléhavých témat – fungování vzdělávacího systému, odtrženosti regionů nebo plíživého mizení jistot.

Nejlepší české filmy roku 2019. Staříci a Dcera jako dva vrcholy domácí tvorby

Filmové Reflexe přinášejí bilanci české kinematografie v roce 2019 a diskusi o nejvýznamnějších titulech.
ondra p

Filmový kritik a publicista

V současnosti působí jako interní doktorand na Ústavu filmu a audiovizuální kultury v Brně, kde se věnuje výzkumu české filmové kritiky v kontextu digitálních médií. Přispívá do magazínů Cinepur, Film a doba, A2 a do rozhlasového pořadu Reflexe: Film! na stanici ČRo Vltava. Externě spolupracuje s karlovarským filmovým festivalem.