Přivřelová Iva

Narušitel

Postavy se chovají strašně nelogicky a většinou jsou úplně blbý.

Hřejivé sólo pro Aloise Švehlíka

Jiří Mádl se vrací do kin jako režisér a scenárista s hřejivým příběhem o přátelství Na střeše, který opět ukazuje, ale zcela nevyužívá jeho filmařský potenciál.

Na střeše

Na to, co zatim letos máme za český hraný filmy, tohle je určitě nejlepší a ještě nějakou dobu bude. Pořád tam ale něco chybí.

Cena za štěstí

Vyústění celého filmu je absurdní. Chvíli je to drama, chvíli je to melodrama, když tam všichni brečí. A chvíli je to nechtěná komedie.

Pohádka Čertí brko hřeší nedotažeností svých nápadů

Nová pohádka Marka Najbrta Čertí brko je i přes svou politickou satiru pro kino málo výrazná.

Chvilky, snaživý film o bezradné holce

Scénář debutující režisérky Beaty Parkanové při své sympatické snaze o psychologický portrét jedné obyčejné ztracené holky vůbec šustí papírem.

Odvážné palce: Chvilky

Trochu to šustí papírem. Ale naštěstí hlavní roli má skvělá Jenovéfa Boková, na které film stojí.

Nehysterická zpráva o současné české žurnalistice

V přetrvávajících časech dezinformací a střetů novinářů s politiky přitom vstupuje jako vzácně vyklidněný, nehysterický příspěvek do debaty o současné zpravodajské i politické kultuře.

Odvážné palce: Kibera: Příběh slumu

Nechce emociálně vydírat, film chce být hrozně každodenní, což je na tom dobře.

Podraz místo historického dramatu

Jako by novinka chtěla vyprávět o všem – o lásce, politice, přátelství, cti, malých dějinách pod vlivem těch velkých, vlastenectví, vztahu otců a synů.

Hovory s TGM mají co říct, ale nefungují jako film

Martin Huba a Jan Budař vévodí 80minutové konverzaci mezi prezidentem Masarykem a spisovatelem Čapkem, která by lépe fungovala rozdělená na několik kratších, soustředěných epizod.

Civilní tragikomedie Chata na prodej se baví pozorováním svých postav

V titulní chatě na prodej se na jeden víkend setkává třígenerační rodina, někteří její členové více či méně proti své vůli a ne zrovna v nejlepší náladě.

Bohu žel je sympatický pohled na sympatické uprchlíky

Dokument s podtitulem Tato země není vaše přitom neskrývá svůj názor a snahu ukázat, že protimigrantská hysterie pramení z neznalosti a zbytečného strachu.

Nic jako dřív nabízí blízký pohled na perspektivy dospělosti

Dokument Nic jako dřív natočený jako lehké sociální drama přibližuje kraj i lidi, kteří málokoho zajímají.

Recenze: Mrazivá pouť od hraní na vojáky k politice

Příběh vzestupu jedné xenofobní party působí absurdně i mrazivě zároveň. Film z Branců totiž nedělá anomálii, nedémonizuje je ani nezesměšňuje.

Důstojný portrét morálního apelu jménem Palach

Robert Sedláček opustil provokativnost Českého století a natočil soustředěné, nesentimentální drama zkoumající, proč Jan Palach protestoval proti historii tak radikálním způsobem.  

Civilizační horor Domestik je audiovizuálním zážitkem

…stále víc odtržených od reality, v tomto filmu nemá šanci a diváky s nimi čeká sestup do pekel varovného civilizačního hororu.  

Recenze: Zimní road movie o konci dětské naivity

Režisér Olmo Omerzu se vrací k tématu střetu dětského a dospělého světa ve skromně příjemné zimní road movie Všechno bude.  

Odvážné palce: Hovory s TGM

Koncept fakt není filmový.

Odvážné palce: Domestik

O obsesi naprosto extrémního individualismu.

Odvážné palce: Všechno bude

Některé metafory jsou moc očividné, ale herečtí představité jsou velký objev toho snímku.

Recenze: civilní drama Na krátko. Všední dospívání v nefunkční rodině

Snímek dobře využívá motiv malých nůžek, s nimiž Jakub komunikuje se světem.

Odvážné palce: Zlatý podraz

A bohužel, ten film chce být asi všechno. Je tam romance, politika, sport, ale nic tam není pořádně.

Odvážné palce: Hastrman

Tak to začne být tak strašně směšné, že mi to připomnělo Stmívání.

Mečiar jako obraz všech populistů

Štáb sice expremiér pustil do své vily, ne však ke svým skandálům.

Odvážné palce: Prezident Blaník

Už za rok to nebude srozumitelný.

Zaráží mě, jak moc se od začínajících filmařů vyžaduje radikalita, říká režisér Tomáš Pavlíček

„Inspiraci jsem hledal u své vlastní rodiny a ukázalo se, že ty nejzajímavější situace pocházejí z chatového prostředí,“ říká režisér Pavlíček.

Zaráží mě, jak moc se od začínajících filmařů vyžaduje radikalita, říká režisér Tomáš Pavlíček

Režisér a scenárista Tomáš Pavlíček se ale v jednom žánru zavřít nehodlá.

Winter Road Movie with Boys and Flies

It’s a winter road movie and there are flies in it. Interview with Olmo Omerzu.

Je to mejdanovka o hledání svobody, říká o svém dokumentu King Skate Šimon Šafránek

„Zaujala mě knížka Prkýnko na maso jsme uřízli, její příběhy a fotky, které byly hodně autentické a bizarní, protože skejtový pravěk vypadá exoticky,“ říká režisér.

Potřebujeme debatovat o tom, jak mladé připravujeme na svět, říkají tvůrci dokumentu Nic jako dřív

„Pořád se divíme, že se společnost rozděluje, přitom se začíná rozdělovat už na školách,“ říkají Lukáš Kokeš a Klára Tasovská.

Dokumentarista Jan Gebert: Extrémní věci začali dělat normální lidi

„Já myslím, že je silnější bez obalu a zblízka ukázat, jak se ti lidé chovají, a nechat to na diváka působit,“ říká Jan Gebert.
Přivřelová

Filmová publicistka spolupracující (nejen) s deníkem E15, Odvážný palec

Filmu se profesionálně věnuje od roku 2006. Jako externistka pravidelně píše do deníku E15, občasně i do deníků Právo a Lidové noviny a časopisu Film a doba, v minulosti přispívala do novin Pražský deník, časopisů Filmový přehled, Houser či na weby Filmweb.cz a Filmové revue NFA. Od roku 2012 vystupuje ve filmovém pořadu Radia 1 Odvážné palce. Od roku 2009 se podílí na obsahu webu a sociálních sítí Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, přispívá i do Festivalového deníku. Čtyři roky pracovala v redakci Filmových listů na Letní filmové škole, dva roky jako šéfredaktorka, v letech 2017 a 2018 editovala katalog LFŠ. Po gymnáziu ve Stříbře vystudovala žurnalistiku a mediální studia na FSV Univerzity Karlovy v Praze. Od roku 2015 je členkou výboru Sdružení českých filmových kritiků, patří i do FIPRESCI. Kromě filmů má moc ráda britské divadlo.