Série Děcko a Náhradníci ukazují šedou zónu přímé adopce a náhradního mateřství
ČTart.cz |
| Recenze
Na Děcku je znát, že scenáristky chtěly do série dostat co nejvíc situací, jež v souvislosti s přímou adopcí mohou vzniknout.
Vlny – český film roku? Touží být světové, ale náročnější diváky podceňují
V dnešní postfaktické době má u Vln patrný nostalgický étos nezávislosti médií svůj aktuální náboj.
Velký film nemůže vzniknout podle šablon
Film je předvídatelný ve smyslu, jak je vystavěná jeho zápletka.
Obrazy filmové Amerikánky jsou natolik křiklavé, že přehluší silný příběh
ČTart.cz |
Amerikánka
| Recenze
Příliš mnoho stylizace překrývá původní autentický příběh, který Tauše na počátku inspiroval.
Režisérka ceněného Života k sežrání: I loutkový film může zaujmout puberťáky
ČTart.cz |
Život k sežrání
| Rozhovor
„Na FAMU jsme se neučili, jak udělat celovečerák, protože doménou animace je krátký film, ve škole navíc těžko natočíte jiný,“ říká Kristina Dufková.
Režisérka Marie-Magdalena Kochová: „Sdílení je léčivé.“ Vary uvedou její film Ta druhá o skleněných dětech
Jméno Marie-Magdaleny Kochové není ve světě filmových festivalů neznámé.
Dobovky jsou od toho, aby se točily! Jak vznikal krátký film Krajan, jenž získal studentského Oscara
ČTart.cz |
| Rozhovor
Na rozdíl od Ropáků a Dcery je Krajan historickým filmem, a to z druhé světové války.
Rychlíková & Uhlová: Vždy bude dost chudých lidí ochotných pracovat v otrockých podmínkách
ČTart.cz |
Hranice Evropy
| Rozhovor
Novinářka Saša Uhlová (* 1977) se nechala v rámci vzniku dokumentu Hranice Evropy režisérky Apoleny Rychlíkové (* 1989) na čas zaměstnat v nízkopříjmových pracích.
Fenomén vytěsněné smrti je vlastní naší společnosti, říká režisérka filmu Rok vdovy Veronika Lišková
Introspektivní snímek natočila dokumentaristka Veronika Lišková, s níž přinášíme rozhovor.
Dobré ráno, Brno! je můj nejosobnější seriál, říká režisér Jan Prušinovský
ČTart.cz |
| Rozhovor
Proč Jan Prušinovský nerad píše scénáře sám a proč ctí zásadu, že v komedii přežije jen trapnost?