Boháčková Kamila

Série Děcko a Náhradníci ukazují šedou zónu přímé adopce a náhradního mateřství

Na Děcku je znát, že scenáristky chtěly do série dostat co nejvíc situací, jež v souvislosti s přímou adopcí mohou vzniknout.

Vlny – český film roku? Touží být světové, ale náročnější diváky podceňují

V dnešní postfaktické době má u Vln patrný nostalgický étos nezávislosti médií svůj aktuální náboj. 

Velký film nemůže vzniknout podle šablon

Film je předvídatelný ve smyslu, jak je vystavěná jeho zápletka.

Obrazy filmové Amerikánky jsou natolik křiklavé, že přehluší silný příběh

Příliš mnoho stylizace překrývá původní autentický příběh, který Tauše na počátku inspiroval.

Režisérka ceněného Života k sežrání: I loutkový film může zaujmout puberťáky

„Na FAMU jsme se neučili, jak udělat celovečerák, protože doménou animace je krátký film, ve škole navíc těžko natočíte jiný,“ říká Kristina Dufková.

Režisérka Marie-Magdalena Kochová: „Sdílení je léčivé.“ Vary uvedou její film Ta druhá o skleněných dětech

Jméno Marie-Magdaleny Kochové není ve světě filmových festivalů neznámé. 

Dobovky jsou od toho, aby se točily! Jak vznikal krátký film Krajan, jenž získal studentského Oscara

Na rozdíl od Ropáků a Dcery je Krajan historickým filmem, a to z druhé světové války. 

Rychlíková & Uhlová: Vždy bude dost chudých lidí ochotných pracovat v otrockých podmínkách

Novinářka Saša Uhlová (* 1977) se nechala v rámci vzniku dokumentu Hranice Evropy režisérky Apoleny Rychlíkové (* 1989) na čas zaměstnat v nízkopříjmových pracích. 

Fenomén vytěsněné smrti je vlastní naší společnosti, říká režisérka filmu Rok vdovy Veronika Lišková

Introspektivní snímek natočila dokumentaristka Veronika Lišková, s níž přinášíme rozhovor.

Dobré ráno, Brno! je můj nejosobnější seriál, říká režisér Jan Prušinovský

Proč Jan Prušinovský nerad píše scénáře sám a proč ctí zásadu, že v komedii přežije jen trapnost?
kamila b

Editorka webu ČT art a filmová publicistka

Vystudovala bohemistiku a filmová studia na FF UK v Praze a přes dvě dekády pracuje jako redaktorka a editorka v kulturních časopisech. Prošla redakcemi časopisů Cinepur, A2 kulturní čtrnáctideník, Literární noviny či Týdeník Rozhlas. Nyní pracuje jako editorka a redaktorka webu ČT art. Několik let působila jako šéfredaktorka online magazínu o dokumentárním filmu dok.revue. Jako editorka připravila monografie V oku velryby a Světla soumraku. Podílela se na českém překladu knih Animasofie (NAMU, 2019) a Dějiny světové animace I (NAMU, 2023). Nejradši píše o animovaných či dokumentárních filmech a poslední dobou ji baví hlavně rozhovory. Někdy ji můžete najít i pod jejím úplným příjmením Šedivá Boháčková.