Bébarová Jana

Prušinovského Dobré ráno, Brno! je zklamání. 

Překvapuje mě, že Česká televize v době krize a škrtů dovolila mířit do svých vlastních řad a devalvovat práci lidí, kteří každý den připravují ranní

Chůva Vašáryových

Preferovala bych ale seriálovou verzi, která by oproti filmu nezůstávala na povrchu, přestože Služka rozhodně není hloupá ani přihlouplá!

Nová komedie s Plodkovou neurazí. Život pro samouky nedělá z žen ubožačky

 Život pro samouky je přímočarý mainstream, ale je neškodný, protože nezní tupé hlášky, a že žena může být šťastná jenom, pokud si najde muže. 

Seriál Volha je veřejnoprávní ojetina. Všechny ženy jsou v něm »dávačky«

Nese se to spíš v duchu filmů z divokých devadesátek se sexismem, oplzlým humorem, homofobními vtipy.

Sex O’Clock

O teenagerech se snaží promlouvat tvůrci a tvůrkyně s optikou pozdních třicátníků či třicátnic.

Seriál Docent je jako banda šovinistických trotlů

Pro mě to je tisíckrát viděný kriminální příběh, který šustí papírem.

Děti Nagana příliš těží z nostalgie

Nejde sice o žádné umělecké dílo a více mu bude slušet televizní obrazovka, ale svou cílovku si určitě najde.

Štáfek zachraňuje Zatmění

Jakub Štáfek je dle mého jediným funkčním prvkem. Jakmile odejde ze scény, jde veškerý vtip stranou.

Vojta Dyk i oscarové šance se v Il Boemo rozpadají

Drtivou většinu času jsme schovaní v interiérech a sledujeme barokní pseudodekadenci ve stylu ,dobrý den, prsa a ženský klín ven´.

BANGER. je hit

Kameraman Dušan Husár si vzal do ruky iPhone a s Adamem Sedlákem chodili po noční Praze a hledali si svůj styl.

Oscarová Oběť

Oběť je vizuálně nádherný film, který je příběhem o silném morálním dilematu.

Slibná generace z FAMU

S výjimkou posledního titulu je celá kolekce nadprůměrná. 

Grand Prix s Kozubem rozděluje

Byla bych radši, kdyby scénář napsal někdo jiný. Je to nadprůměrně natočená skeč.

Toxické Pozadí událostí

Chtěla bych ocenit celý casting. Jako problematické vnímám téma normalizování vztahů pedagogů a studentek.

Film o satanistickém udavači vzbuzuje rozpory

Snímek trpí zmatečností a rozvleklosti vyprávění a dojíždí na emocionální chlad postav, za jejichž zeď vězení se publikum nedostane snadno.

Přemýšlej o ní jako o sexuálním objektu. Pudy mužům nikdo neodpáře, potvrzuje komedie

Pánský klub je jako jedna z těch méně okatě šovinisticko-sexistických komedií snesitelně koukatelná. Není to však málo?

Nebe

Pro mě je film i metafora toho, co my často nechceme vidět. Tomáš Etzler zároveň příběh dětí v sirotčinci využívá pro komplexní reflexi Číny.

Horory z Berlína. Část druhá

Film hodně stojí na Michalovi Isteníkovi, na jehož postavě nastávajícího rodiče ukazuje, jak se lidská nejistota a nespokojenost se sebou samým dá využít k manipulaci.

Na dobré časy v lámání stereotypů?

Osobité komorní drama vypráví o čtveřici žen z jedné rodiny, které ustrnulé v čase a prostoru rozvážně hledají cestu k vzájemnému porozumění.

O krizi středního věku v mladém věku

Karel, já a ty je film o pojmenovávání věcí, které s partnerskými vztahy souvisí.

Chvilky ze života každého z nás

„To nejsou vztahy, to jsou chemické procesy.“

„Když teď ve střižně vidíme, jak to funguje opravdu tak, jak jsme si přáli, je to radost.“ Maja Hamplová a Matěj Chlupáček o filmu Úsvit

Natáčení nového filmu Úsvit režiséra a producenta Matěje Chlupáčka skončilo 15. září.

S Karlem Radou nejen o stárnoucích básnících

„Teprve Uprostřed září zpěv je můj první film – myslím celovečerní hraný. Ostatní považuju za předstupeň.,“ říká režisér Karel Rada.

Herecký chameleon Vojtěch Vodochodský: Kde má těžiště Petr Sepéši?

Jako dítě jsem chtěl být počítačový monitor, říká jeden z momentálně nejobsazovanějších mladých českých herců.

“Moralizovat a říkat mladým lidem, že drogy jsou špatné, je zbytečné. Cílovka by mi to omlátila o hlavu.” Rozhovor s Adamem Sedlákem, režisérem filmu BANGER.

„BANGER. má docela dlouhou historii. Nejdřív vznikal jako seriál pro Českou televizi,“ říká Adam Sedlák.

Úsvit českého filmu: Rozhovor s Mirem Šifrou a Matějem Chlupáčkem

Začátkem května tohoto roku začalo v dobových kulisách vily v Lysé nad Labem natáčení nového filmu Úsvit.

O filmovědné inspiraci, psychospirituální krizi, experimentálních filmech a jejich distribuci

Rozhovor s Tomášem Vobořilem, uměleckým ředitelem Marienbad Film Festivalu.

Byla to slušná odyssea, říká o vzniku Miss Hanoi režisér Zdeněk Viktora

„Vždycky jsem měl slabost pro žánrové filmy a detektivka je pro mě svojí strukturou něco jako antické drama,“ říká Zdeněk Viktora.

Nejlepší filmy 2022

Nejlepší filmy roku podle redaktorů Filmu a doby.

Ve stáří cynický vyhazov z práce. Ve třinácti komplexy. Oceněný film pracuje s přehlíženou krizí

Tři příběhy, odvíjející se v pozadí hroutícího se světa, vzájemně propojuje film Běžná selhání, který se promítal na 79. MFF v Benátkách.

Commander: Šokující příběh mladistvých radikálů

Marienbad Film Festival letos uvedl spoustu pozoruhodných audiovizuálních projektů, ale jestli mě některý z nich zcela omráčil a získal si mé srdce, pak Commander v režii Viliama Dočolomanského.

Sexistické anekdoty, v nichž Češi vidí sami sebe. Co lidi táhne na romantické komedie

Proč je mají Češi rádi tuzemské filmové komedie, jsou pro tvůrce vždy zárukou výdělku a neblíží se náhodou jejich konec?
BLESK-PODCAST

Šéfredaktorka online filmového časopisu 25fps, pedagožka a dramaturgyně

Od roku 2007 působí v redakci časopisu 25fps, jehož je od roku 2012 šéfredaktorkou. Občasně spolupracuje s časopisy Film a doba, Cinepur a Kino-Ikon. Vyučuje dějiny filmu na Ateliéru Audiovizuální tvorba při FMK UTB ve Zlíně a spolupracuje s Katedrou divadelních, filmových a mediálních studií FF UP v Olomouci. V roce 2013 stála u zrodu Noir Film Festivalu, na kterém dodnes pracuje v pozici dramaturgyně. Spolupracuje s českými filmovými festivaly a přehlídkami jako Letní filmová škola v Uherském Hradišti, MFDF Ji.hlava či Kino na Hranici v Těšíně.