Bébarová Jana

Film o satanistickém udavači vzbuzuje rozpory

Snímek trpí zmatečností a rozvleklosti vyprávění a dojíždí na emocionální chlad postav, za jejichž zeď vězení se publikum nedostane snadno.

Přemýšlej o ní jako o sexuálním objektu. Pudy mužům nikdo neodpáře, potvrzuje komedie

Pánský klub je jako jedna z těch méně okatě šovinisticko-sexistických komedií snesitelně koukatelná. Není to však málo?

Nebe

Pro mě je film i metafora toho, co my často nechceme vidět. Tomáš Etzler zároveň příběh dětí v sirotčinci využívá pro komplexní reflexi Číny.

Horory z Berlína. Část druhá

Film hodně stojí na Michalovi Isteníkovi, na jehož postavě nastávajícího rodiče ukazuje, jak se lidská nejistota a nespokojenost se sebou samým dá využít k manipulaci.

Na dobré časy v lámání stereotypů?

Osobité komorní drama vypráví o čtveřici žen z jedné rodiny, které ustrnulé v čase a prostoru rozvážně hledají cestu k vzájemnému porozumění.

O krizi středního věku v mladém věku

Karel, já a ty je film o pojmenovávání věcí, které s partnerskými vztahy souvisí.

Chvilky ze života každého z nás

„To nejsou vztahy, to jsou chemické procesy.“

S Karlem Radou nejen o stárnoucích básnících

„Teprve Uprostřed září zpěv je můj první film – myslím celovečerní hraný. Ostatní považuju za předstupeň.,“ říká režisér Karel Rada.

Herecký chameleon Vojtěch Vodochodský: Kde má těžiště Petr Sepéši?

Jako dítě jsem chtěl být počítačový monitor, říká jeden z momentálně nejobsazovanějších mladých českých herců.

“Moralizovat a říkat mladým lidem, že drogy jsou špatné, je zbytečné. Cílovka by mi to omlátila o hlavu.” Rozhovor s Adamem Sedlákem, režisérem filmu BANGER.

„BANGER. má docela dlouhou historii. Nejdřív vznikal jako seriál pro Českou televizi,“ říká Adam Sedlák.

Úsvit českého filmu: Rozhovor s Mirem Šifrou a Matějem Chlupáčkem

Začátkem května tohoto roku začalo v dobových kulisách vily v Lysé nad Labem natáčení nového filmu Úsvit.

O filmovědné inspiraci, psychospirituální krizi, experimentálních filmech a jejich distribuci

Rozhovor s Tomášem Vobořilem, uměleckým ředitelem Marienbad Film Festivalu.

Byla to slušná odyssea, říká o vzniku Miss Hanoi režisér Zdeněk Viktora

„Vždycky jsem měl slabost pro žánrové filmy a detektivka je pro mě svojí strukturou něco jako antické drama,“ říká Zdeněk Viktora.

Ve stáří cynický vyhazov z práce. Ve třinácti komplexy. Oceněný film pracuje s přehlíženou krizí

Tři příběhy, odvíjející se v pozadí hroutícího se světa, vzájemně propojuje film Běžná selhání, který se promítal na 79. MFF v Benátkách.

Commander: Šokující příběh mladistvých radikálů

Marienbad Film Festival letos uvedl spoustu pozoruhodných audiovizuálních projektů, ale jestli mě některý z nich zcela omráčil a získal si mé srdce, pak Commander v režii Viliama Dočolomanského.

Sexistické anekdoty, v nichž Češi vidí sami sebe. Co lidi táhne na romantické komedie

Proč je mají Češi rádi tuzemské filmové komedie, jsou pro tvůrce vždy zárukou výdělku a neblíží se náhodou jejich konec?
BLESK-PODCAST

Šéfredaktorka online filmového časopisu 25fps, pedagožka a dramaturgyně

Od roku 2007 působí v redakci časopisu 25fps, jehož je od roku 2012 šéfredaktorkou. Občasně spolupracuje s časopisy Film a doba, Cinepur a Kino-Ikon. Vyučuje dějiny filmu na Ateliéru Audiovizuální tvorba při FMK UTB ve Zlíně a spolupracuje s Katedrou divadelních, filmových a mediálních studií FF UP v Olomouci. V roce 2013 stála u zrodu Noir Film Festivalu, na kterém dodnes pracuje v pozici dramaturgyně. Spolupracuje s českými filmovými festivaly a přehlídkami jako Letní filmová škola v Uherském Hradišti, MFDF Ji.hlava či Kino na Hranici v Těšíně.