Bergl Jan

Art týden: nový film Bohdana Slámy Konec světa

Ten film není dětským filmem, ale není ani filmem čistě pro dospělé, které by dramatické situace analyzoval od větší hloubky.

Amerikánka. Kaleidoskop, nebo labyrint? O paměti, kostýmech, nezlomnosti a obrazech v Taušově novém filmu

Stylizovaný, dlouho připravovaný, expresivní film plný referencí, pro který je celkový étos důležitější než příběh nebo některé souvislosti?

Finále je můj Zahradníkův rok

Jaké otázky v Petru Lněničkovi vzbuzoval kontakt s reálnými osobnostmi, jež si zahrál? 

Ve filmu jde hlavně o spolupráci

Liší se podle Alžběty Malé filmové herectví od seriálového? Natáčení v České televizi od natáčení na Nově?

Publikum stálerozdělujeme

Proč Šimon Holý do svého posledního snímku kromě zavedených hereček obsadil také svou maminku?

Best of 58. ročníku festivalu v Karlových Varech. Vítězové, mapy lidství, startéry imaginace i filmy z budoucnosti

Které české i zahraniční filmy tvořily highlighty celého programu? Pavel Sladký debatuje se Štěpánkou Zapata a Janem Berglem.
foto_jb_orez

Filmový historik, publicista a lektor.

Filmový historik, publicista a lektor, absolvent Katedry filmových studií na FF UK v Praze. Od roku 2018 každoročně spolupracuje s mnohými z tuzemských filmových festivalů (MFF Karlovy Vary, Letní filmová škola, Finále Plzeň…). Jeho texty najdete především na stránkách čtvrtletníku Film a doba, ale také v Deníku N nebo na webu Revue Filmového přehledu. Od roku 2024 je předsedou výboru Filmového klubu Plzeň.