Boháčková Kamila

Obrazy filmové Amerikánky jsou natolik křiklavé, že přehluší silný příběh

Příliš mnoho stylizace překrývá původní autentický příběh, který Tauše na počátku inspiroval.

Režisérka Marie-Magdalena Kochová: „Sdílení je léčivé.“ Vary uvedou její film Ta druhá o skleněných dětech

Jméno Marie-Magdaleny Kochové není ve světě filmových festivalů neznámé. 

Dobovky jsou od toho, aby se točily! Jak vznikal krátký film Krajan, jenž získal studentského Oscara

Na rozdíl od Ropáků a Dcery je Krajan historickým filmem, a to z druhé světové války. 

Rychlíková & Uhlová: Vždy bude dost chudých lidí ochotných pracovat v otrockých podmínkách

Novinářka Saša Uhlová (* 1977) se nechala v rámci vzniku dokumentu Hranice Evropy režisérky Apoleny Rychlíkové (* 1989) na čas zaměstnat v nízkopříjmových pracích. 

Fenomén vytěsněné smrti je vlastní naší společnosti, říká režisérka filmu Rok vdovy Veronika Lišková

Introspektivní snímek natočila dokumentaristka Veronika Lišková, s níž přinášíme rozhovor.

Dobré ráno, Brno! je můj nejosobnější seriál, říká režisér Jan Prušinovský

Proč Jan Prušinovský nerad píše scénáře sám a proč ctí zásadu, že v komedii přežije jen trapnost?
kamila b

Editorka webu ČT art a filmová publicistka

Vystudovala bohemistiku a filmová studia na FF UK v Praze a přes dvě dekády pracuje jako redaktorka a editorka v kulturních časopisech. Prošla redakcemi časopisů Cinepur, A2 kulturní čtrnáctideník, Literární noviny či Týdeník Rozhlas. Nyní pracuje jako editorka a redaktorka webu ČT art. Několik let působila jako šéfredaktorka online magazínu o dokumentárním filmu dok.revue. Jako editorka připravila monografie V oku velryby a Světla soumraku. Podílela se na českém překladu knih Animasofie (NAMU, 2019) a Dějiny světové animace I (NAMU, 2023). Nejradši píše o animovaných či dokumentárních filmech a poslední dobou ji baví hlavně rozhovory. Někdy ji můžete najít i pod jejím úplným příjmením Šedivá Boháčková.