Zasloužilý bývalý člen: Krátký Daniel

Je to jenom prank, bro

Vyprávění je trochu neučesané, styl správně brakový – v dobrém i špatném –, ale bro, ono to funguje!

Krajina ve stínu zobecňuje české dějiny v jednoduché vyprávěnce o tom, že lidé jsou zlí

Krajina ve stínu může fungovat jako spouštěč další z řady veřejných debat a utvrzení již existujících názorů diváků, ale k debatě samotné svým didaktickým ztvárněním nikterak nepřispívá.

Zmatený, ale inspirativní: Zelenkův explicitně politický Modelář je kontrolovaný chaozz

Zelenkovy postavy připomínají spíše chodící hodnotové kódy, jejichž střetáváním vzniká inspirativní dialog.

Nic není důležitější než slovo

Pod uvolněnou slupkou prvního českého mumblecore se skrývá hravě napsaný, důmyslně vystavěný a až nečekaně citlivý pohled na partnerské vztahy.

Deset rozhněvaných bytů. Společensko-kritičtí Vlastníci jdou příkladem českým komediím

Jiří Havelka z divadla Vosto5 skvěle debutuje jako filmový režisér adaptací původně divadelního projektu.

Ševčíkův Skleněný pokoj se rozpadá na melodramatické střepy

Skleněný pokoj působí jako celovečerní sestřih několikadílného seriálu.

Chata na prodej hledí na zaminované pole rodiny kriticky i s pochopením

Pavlíčkova hořká komedie je nečekaně komplexní v rozplétání motivů, které důmyslně konstruují až bolestně typický obraz české rodiny. Chalupářská idylka zůstává kdesi v minulosti…

Důvěrný nepřítel je technologicky negramotný thriller

Lze vztah s umělou inteligencí považovat za nevěru? To je přesně otázka, kterou český thriller Důvěrný nepřítel naznačí, ale nikdy neotevře.

Nejlepší filmy 2022

Nejlepší filmy roku podle redaktorů Filmu a doby.

Nejlepší české filmy roku 2019. Staříci a Dcera jako dva vrcholy domácí tvorby

Filmové Reflexe přinášejí bilanci české kinematografie v roce 2019 a diskusi o nejvýznamnějších titulech.

Nejlepší české filmy roku 2018

Filmové Reflexe přinášejí výběr toho nejlepšího, co přinesla domácí kinematografie v roce 2018.
krátký

Filmový kritik pořadu Reflexe: Film! na ČRo Vltava

Filmový kritik a v současné době magisterský student oboru Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury na FF MU. Pravidelně přispívá do pořadu Reflexe: Film! na Českém rozhlasu Vltava, jeho texty o filmu se objevily například v Cinepuru nebo Filmu a době. Podílí na festivalech FilmAsia a Kino Asia. Dále spolupracuje na tvorbě katalogů českých i zahraničních festivalů, například Seminář 70 mm filmů v Krnově, International Road Movie Festival, Washington DC Chinese Film Festival nebo San Diego Asian Film Festival.