Tesař Antonín

Vojín, který vinou režisérky zůstal naprosto neznámý

Můj neznámý vojín působí dojmem narychlo slepeného kusu, který trpí zoufalým nedostatkem původního materiálu a ten je nahrazován ubíjejícím množstvím dobových materiálů.

Dokument King Skate předává energii osmdesátkové skejťácké subkultury

King Skate se povedlo něco, o co se před několika lety nepříliš úspěšně pokoušel dokumentární cyklus Kmeny.

Vratislav Effenberger aneb lov na černého žraloka

Jařab natočil spíš nenucenou a hlavně hravou vzpomínku, která souzní s českou surrealistickou tradicí.

Kdo spatří Miss Hanoi, lituje. Nikdo není uražen, nikdo není spokojen

Film totiž ze všeho nejvíc připomíná novácké produkty jako Kriminálka Anděl.

Všechno bude

Omerzu se ve filmu mnohem víc přibližuje dětské optice a vlastně i kategorii filmů pro děti,…

NAŠE VLAŠTOVKY I RUSKÉ ŽIGULÍKY. DOKUMENTY HLEDAJÍ NOVÉ CESTY

Tento týden mají v českých kinech premiéru hned tři domácí dokumenty! Každý z nich svým způsobem obohacuje současnou dokumentární tvorbu o nové podněty.

Taneční film Backstage oslovuje mladé, ale doplácí na nedotaženost

Konvenční dějová linka v tomhle případě není na škodu, protože o originální vyprávění u těchto produktů většinou nejde ani tvůrcům, ani divákům.

Robert Sedláček zfilmoval příběh Jana Palacha vkusně, ale opatrně

Sedláčkův Palach rozhodně nepůsobí jako sebejistý morální kompas v nejisté době.

Poctivý přírodopisný dokument

Že v něm nejde o exotiku a drama, ale o blízkost a každodennost. V tomto ohledu je Planeta Česko skutečně originálním ekologickým dokumentem.

Vyčerpaný lidský hmyz

Banální imaginace v novém filmu Jana Švankmajera

Cizinec v cizí zemi

Za vyprávěním o působení západního odborníka na Východě vyvstává obecnější téma střetu dvou kultur.

Prezident Blaník

Nic víc než pár více či méně vydařených komických glos na okraj letošních prezidentských předvolebních kampaní totiž vlastně nenabízí.

Anketa: V Cenách české filmové kritiky chybí dokument Nic jako dřív

Už teď se dá říct, že Ceny filmové kritiky tvoří potřebnou protiváhu Českým lvům, kteří se rozhodli vyzdvihovat konzervativní výpravnější dramata jako Masaryk nebo Toman.

Odemčený svět v České radosti

Soutěžní sekce Česká radost, věnovaná aktuální domácí tvorbě, ukazuje, že čeští filmaři začínají citlivěji reagovat na zahraniční vlivy a témata.

Obnovená premiéra válečného filmu Bílá tma připomíná společenský rozměr kinematografie

Dnes ukazuje, jak moc se do filmů a diváckých zážitků promítá atmosféra doby.

Sousedská spolupráce

Filmové koprodukce Česka a Slovenska jsou momentálně nejvýraznějším trendem kinematografií obou zemí.
CCFK-foto

Merkurský poskvrnitel a filmový redaktor časopisů A2 a Cinepur

Od roku 2006 se věnuje filmové publicistice. Pracuje jako filmový redaktor časopisů A2 a Cinepur. Je spoluautorem knihy o japonské popkultuře Planeta Nippon (2017). Přispívá či přispíval na Radiu Wave a do periodik ArtZóna, Revue Labyrint, Hospodářské noviny, Aktuálně.cz, Houser nebo Respekt. Své texty publikoval také ve sbornících Kmeny (2011), Made in Japan (2014), Generace Jihlava (2015) a Křičím: „To jsem já“ (2017).